| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Endüstriyel Kimya | KİM253 | 4 | 3 + 0 | 4,0 |
| Birim Bölüm | KİMYA TEKNOLOJİSİ |
| Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
| Dersin Verilişi | yüz yüze |
| EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Yasemin SAMAV (Yıl: 2022 - 2023) |
| Ders Veren | Öğr. Gör. Ahmet AKKAŞ |
| Amaç |
Kimyasal prosesler, ve anorganik endüstriyel ürünlerin üretim yöntemleri ve teknolojileri hakkında öğrencilere bilgiler vermektir. . |
| Ders İçeriği |
Kimyasal prosesler hakkında genel bilgi: Su teknolojisi,Enerji, yakıtlar, endüstriyel gazlar, Seramik endüstrisi, Çimento, Tuz ve sodyum bileşikleri, Klor alkali ve azot endüstrisi (azotlu gübreler ve NH3), Kükürt ve sülfürik asit, Patlayıcılar. . |
| Ders Kaynakları |
Kimyasal Proses Endüstrileri
Shreve Kimyasal Proses Endüstrileri İhsan Çataltaş , Kimyasal Proses Endüstrileri 1 ve 2, İNKILAP KİTABEVİ |
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2019 - 2020 2020 - 2021 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 2025 - 2026 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Ara Sınav 1 | 30 |
| Ödev (Sunum) | 20 |
| Toplam | 50 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Final | %50 |
| Toplam | %50 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %50 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %50 |
| Toplam | %100 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 10 | 30 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 4 | 5 | 20 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 3 | 8 | 24 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Küçük Grup Tartışması | 2 | 3 | 6 |
| Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması | Laboratuar | 2 | 6 | 12 |
| Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 4 | 1 | 4 |
| Final | Final | 6 | 1 | 6 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 102 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 4 | |||
| AKTS | 4,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Kimya Endüstrisi | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
| 2 | Su teknolojisi | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
| 3 | Azot Endüstrisi | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
| 4 | Yakıtlar ve Enerji Kaynakları | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
| 5 | Çimento Endüstrisi | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
| 6 | Sabun ve Deterjanlar | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
| 8 | Polimer Teknolojisi | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
| 8 | Polimer Teknolojisi | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
| 9 | Petrol ve Petrol Endüstrileri | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
| 10 | Kimya Endüstrisinde Koku ve Tat Veren Katkı Maddeleri | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
| 11 | Klor Alkali ve Elektrolitik Endüstrileri | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
| 12 | İlaç Endüstrisi | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
| 13 | Endüstriyel Süreçlerde Biyoteknoloji | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
| 13 | Endüstriyel Süreçlerde Biyoteknoloji | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Soda ve yemek tuzu üretimi hakkında bilgi sahibi olur. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
| Organik endüstriyel bileşikleri tanır, hakkında bilgi sahibi olur. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
| Polimerler ve kullanım alanları ile ilgili bilgi sahibi olur. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
| Petrol ve petrol ürünleri hakkında bilgi sahibi olur. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
| Kimyasal teknolojiler hakkında bilgi sahibi olur. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Soda ve yemek tuzu üretimi hakkında bilgi sahibi olur. | 3 | 3 | 3 | 2 | 2 | 3 | 2 | 2 | 3 | 3 | 3 | 2 | 3 | 2 | 1 | ;
| Organik endüstriyel bileşikleri tanır, hakkında bilgi sahibi olur. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 2 | 3 | 3 | 2 | 3 | 2 | 3 | 2 | 1 | ;
| Polimerler ve kullanım alanları ile ilgili bilgi sahibi olur. | 2 | 2 | 2 | 2 | 3 | 3 | 2 | 3 | 3 | 2 | 3 | 3 | 3 | 2 | 1 | ;
| Petrol ve petrol ürünleri hakkında bilgi sahibi olur. | 2 | 3 | 4 | 3 | 3 | 4 | 2 | 2 | 3 | 2 | 3 | 3 | 3 | 2 | 1 | ;
| Kimyasal teknolojiler hakkında bilgi sahibi olur. | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 3 | 2 | 4 | 3 | 3 | 3 | 2 | 3 | 1 | 1 | ;
| Ortalama Değer | 2,6 | 2,8 | 3 | 2,6 | 2,6 | 3 | 2 | 2,8 | 3 | 2,4 | 3 | 2,4 | 3 | 1,8 | 1 |