| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| İş Sağlığı ve Güvenliği | KİM252 | 4 | 3 + 0 | 4,0 |
| Birim Bölüm | KİMYA TEKNOLOJİSİ |
| Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Yüz yüze |
| EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Dr. Netice KÜÇÜK (Yıl: 2020 - 2021) |
| Ders Veren | Öğr. Gör. Dr. Netice KÜÇÜK |
| Amaç |
İş sağlığı ve güvenliği alanın öneminin kavratılması, ISG uygulamalarının öğrenilmesi, ISG ile ilgili kanunların anlaşılmasını sağlamak, ISG’ye ilişkin bilinç ve farkındalık yaratmak. |
| Ders İçeriği |
İş sağlığı ve güvenliğinin temel kavramları, tarihçesi, yasal boyutu, temel uygulamalar, meslek hastalıkları ve iş kazaları, iş sağlığı ve güvenliği için koruyucular, risk değerlendirme. |
| Ders Kaynakları |
İş Sağlığı ve Güvenliği İSG Konu Anlatım - Hap Bilgiler Kitabı
Muhammed Nurullah Acar
Pelikan Tıp Teknik Yayıncılık
|
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 2025 - 2026 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Ara Sınav 1 | 40 |
| Ödev (Sunum) | 20 |
| Toplam | 60 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Final | %40 |
| Toplam | %40 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %60 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %40 |
| Toplam | %100 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 12 | 36 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 3 | 12 | 36 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 3 | 2 | 6 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 3 | 1 | 3 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme | Gösterim | 3 | 2 | 6 |
| Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 7 | 1 | 7 |
| Final | Final | 8 | 1 | 8 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 102 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 4 | |||
| AKTS | 4,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Dersin amacı ve içeriği. | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
| 2 | İş sağlığı ve güvenliğinin tarihsel gelişimi | Gösterim |
| 3 | İş sağlığı ve güvenliği kapsamında temel kavramlar. | Gösterim |
| 4 | İş sağlığı ve güvenlik kültürü. | Gösterim |
| 5 | İş sağlığı ve güvenliği risk değerlendirmesi ve yönetimi. | Gösterim |
| 5 | İş sağlığı ve güvenliği risk değerlendirmesi ve yönetimi. | Gösterim |
| 7 | Ara sınav | Problem Çözme |
| 8 | Hukuksal açıdan iş kazaları ve meslek hastalıkları. | Gösterim |
| 9 | Meslek hastalıkları ve korunma yolları. | Gösterim |
| 10 | İş sağlığı ve güvenliğiyle ilgili mevzuat. | Gösterim |
| 11 | Kimya endüstrisinde iş kazaları ve meslek hastalıklarının analizi. | Beyin Fırtınası |
| 12 | Kimya sektöründe iş sağlığı ve güvenliğine ilişkin tehlikeler. | Beyin Fırtınası Gösterim |
| 13 | Kimya sektöründe acil durumlar ve önlemleri. | Beyin Fırtınası Gösterim |
| 14 | Kimya sektöründe riskler ve alınacak önlemler. | Beyin Fırtınası Sözlü |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Kimya endüstrisinde yaşanan iş kazaları ve meslek hastalıklarının sebeplerini ve alınacak tedbirleri analiz eder. | Yazılı Sınav | Vaka Çalışması Seminer Sözlü | Önceden planlanmış özel beceriler Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
| İş sağlığı ve güvenlik kültürünü benimser. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
| İş sağlığı ve güvenliği ile ilgili temel kavramları açıklar. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Kimya endüstrisinde yaşanan iş kazaları ve meslek hastalıklarının sebeplerini ve alınacak tedbirleri analiz eder. | - | 5 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| İş sağlığı ve güvenlik kültürünü benimser. | - | 5 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | 5 | - | ;
| İş sağlığı ve güvenliği ile ilgili temel kavramları açıklar. | - | - | 5 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | 5 | - | ;
| Ortalama Değer | - | 3,33 | 1,67 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | 3,33 | - |