| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Kimyasal İşlemlere Giriş | KİM112 | 1 | 3 + 0 | 4,0 |
| Birim Bölüm | KİMYA TEKNOLOJİSİ |
| Derece Seviye | Ön Lisans - Zorunlu - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Yüz yüze |
| EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Dr. Netice KÜÇÜK (Yıl: 2020 - 2021) |
| Ders Veren | Öğr. Gör. Dr. Netice KÜÇÜK |
| Amaç |
Bu ders kimya sanayinde fiziksel ve kimyasal işlemlerin öğretimine ve alet- ekipmanların çeşitleri hakkında bilgi vermeye yöneliktir. |
| Ders İçeriği |
Kimya sanayinde sık karşılaşılan fiziksel ve kimyasal işlemler hakkında öğrencileri bilgilendirmektir |
| Ders Kaynakları |
Kimya Endüstrisinde Organik Prosesler 1-2, P.H. Groggins, Çev.,Prof.Dr. İhsan Çataltaş
Gülbaran,E. (1979) Kimya mühenisliği Ünit Operasyonları, McCabe-Smith 'den çeviri, İstabul: Matbaa Tekniksiyenleri Kol.Şt. Kimyasal teknolojiler, ARAL OLCAY,Gazi kitapevi Firmaların güncel üretim süreçleri |
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2008 - 2009 2007 - 2008 2006 - 2007 2005 - 2006 2003 - 2004 2002 - 2003 2004 - 2005 2009 - 2010 2012 - 2013 2010 - 2011 2011 - 2012 2013 - 2014 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 2025 - 2026 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Ara Sınav 1 | 30 |
| Ara Sınav 2 | 30 |
| Toplam | 60 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Final | %40 |
| Toplam | %40 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %60 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %40 |
| Toplam | %100 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 1 | 12 | 12 |
| Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 1 | 14 | 14 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 1 | 4 | 4 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum | Sözlü | 1 | 5 | 5 |
| Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 10 | 1 | 10 |
| Final | Final | 15 | 1 | 15 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 102 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 4 | |||
| AKTS | 4,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Ders içeriğinin tanıtılması | Beyin Fırtınası |
| 1 | Temel birim sistemleri, Enerji bağıntıları, Enerjinin sınıflandırılması | |
| 2 | Isıl işlemler: Buharlaşma, Yoğunlaşma Isısı | |
| 2 | Su Teknolojisi | Problem Çözme |
| 3 | Kimyasal İşlemler | Problem Çözme Beyin Fırtınası |
| 3 | Isıl işlemler: Buhar Basıncı, Kaynama Noktası | |
| 4 | Yakıt ve enerji | Problem Çözme Beyin Fırtınası |
| 4 | Basit ve Kesirli Distilasyon, Kurutma ve Buharlaştırma | |
| 5 | Kimyasal Denge | Problem Çözme Gösterim |
| 4 | Yakıt ve enerji | Problem Çözme Beyin Fırtınası |
| 6 | Sodyum hidroksit üretimi ve kullanım alanları | Problem Çözme Gösterim |
| 6 | Kimyasal denge | |
| 7 | Ara sınav | Problem Çözme Sözlü |
| 7 | Çözelti Hazırlama, Konsantrasyon Birimleri, Gaz denklemleri | Problem Çözme |
| 8 | Sülfürik asit üretimi ve kullanım alanları | Beyin Fırtınası Gösterim |
| 8 | Ayırma İşlemleri: Filtrasyon, Flotasyon, Ekstraksiyon | |
| 9 | Hidroklorik asit üretimi ve kullanım alanları | Gösterim Benzetim |
| 9 | Kimyasal bir prosese etki eden faktörler | |
| 10 | Yağ teknolojisi | Beyin Fırtınası Gösterim |
| 10 | Kimyasal Kinetik | |
| 11 | Kimyasal Kinetik | Problem Çözme Beyin Fırtınası |
| 11 | Cam üretimi | Beyin Fırtınası Gösterim |
| 12 | Mekanik İşlemler: Konveyörler, Karıştırıcılar | |
| 12 | Mekanik İşlemler: Konveyörler, Karıştırıcılar | |
| 12 | Seramik üretimi | Beyin Fırtınası Gösterim |
| 12 | Tanklar, Ufaltıcı ve öğütücüler | Beyin Fırtınası Gösterim Benzetim |
| 13 | Öğrenci sunumları | Seminer |
| 13 | Tanklar, Ufaltıcı ve öğütücüler (Mekanik İşlemler devam) | |
| 14 | Final sınavı | Problem Çözme |
| 14 | Çeşitli Akım Diyagramları |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Kimya sanayinde fiziksel ve kimyasal işlemleri öğrenmeleri beklenir. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
| Kimya Endüstrisinde kullanılan alet ve ekipmanların çalışma prensipleri ve kullanımı hakkında bilgi sahibi olmaları sağlanır. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Problem Çözme Beyin Fırtınası Laboratuar | Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması |
| Kimya endüstrisinin temel işlemleri hakkında ilgi sahibi olabilme | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
| Kimyasal üretim süreçlerinde teori ve pratik arasındaki ilişki hakkında bilgi sahibi olabilme | Yazılı Sınav | Beyin Fırtınası Gösterim | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme |
| Kimya endüstrisinde kullanılan hammaddeler hakkında bilgi sahibi olabilme | Yazılı Sınav | Beyin Fırtınası İnceleme / Anket Çalışması | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Kimya sanayinde fiziksel ve kimyasal işlemleri öğrenmeleri beklenir. | 5 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Kimya Endüstrisinde kullanılan alet ve ekipmanların çalışma prensipleri ve kullanımı hakkında bilgi sahibi olmaları sağlanır. | - | - | - | - | - | - | - | - | 5 | - | - | - | - | - | - | ;
| Kimya endüstrisinin temel işlemleri hakkında ilgi sahibi olabilme | - | - | - | - | - | 5 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Kimyasal üretim süreçlerinde teori ve pratik arasındaki ilişki hakkında bilgi sahibi olabilme | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | 5 | - | - | - | - | ;
| Kimya endüstrisinde kullanılan hammaddeler hakkında bilgi sahibi olabilme | - | - | - | - | - | 5 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Ortalama Değer | 1 | - | - | - | - | 2 | - | - | 1 | - | 1 | - | - | - | - |