| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Fiziko Kimya | KİM122 | 4 | 3 + 0 | 3,0 |
| Birim Bölüm | KİMYA TEKNOLOJİSİ |
| Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Yüz yüze eğitim, |
| EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Yasemin SAMAV (Yıl: 2022 - 2023) |
| Ders Veren | |
| Amaç |
Temel fizikokimya kavramları ve termodinamik yasaları hakkında bilgi vermek ve bunların değişik kimyasal sistemlere uygulayabilme becerisini kazandırmak. |
| Ders İçeriği |
Temel kavramlar ve uygulamaları, Sistem ve hal değişkenleri, İdeal gazlar ve ideal gaz karışımları, Gerçek gazlar ve denklemleri, Termodinamiğin temel yasaları, Termokimya, Elektrokimya ve uygulamaları |
| Ders Kaynakları |
FİZİKOKİMYA ATKINS
|
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2018 - 2019 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | 0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | %0 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
| Toplam | %0 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 1 | 14 | 14 |
| Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
| Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 1 | 6 | 6 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 1 | 8 | 8 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 1 | 6 | 6 |
| Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
| Ödev 1 | Ödev 1 | 5 | 1 | 5 |
| Final | Final | 2 | 1 | 2 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 84 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 3,29 | |||
| AKTS | 3,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Temel fizikokimyasal kavramlar | |
| 2 | Sistem ve hal değişkenleri | |
| 3 | İdeal gaz yasaları ve uygulamaları | |
| 4 | Gerçek gazlar, Van der Waals Denklemi ve uygulamaları | |
| 5 | Termodinamiğin temel yasaları, Birinci yasa ve uygulamaları | |
| 6 | Termodinamiğin temel yasaları, İkinci yasa ve uygulamaları | |
| 7 | Termodinamiğin temel yasaları, Üçüncü yasa ve uygulamaları | |
| 5 | Termodinamiğin temel yasaları, Birinci yasa ve uygulamaları | |
| 9 | Tepkime hızı ve hızı etkileyen faktörler | |
| 10 | Termodinamiğin temel yasaları, İkinci ve üçüncü yasa | Problem Çözme Beyin Fırtınası |
| 11 | Kimyasal termodinamik, termokimya | |
| 12 | Termokimya uygulamaları | Problem Çözme Beyin Fırtınası |
| 13 | Elektrokimya | |
| 14 | Yüzey kimyası ve adsorpsiyon | Problem Çözme Beyin Fırtınası |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Yüzey kimyası ve adsorsiyon süreçler hakkında bilgi sahibi olma | Yazılı Sınav | Problem Çözme Beyin Fırtınası | Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
| Tepkime hızı ve termokimya konularında bilgi sahibi olma | Yazılı Sınav | Problem Çözme Beyin Fırtınası | Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
| İdeal gazlar, ideal gaz karışımları ve gerçek gazların öğrenilmesi ve problem çözümünde uygulayabilme | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
| Temel fizikokimyasal kavramları, sistem ve hal değişkenlerinin öğrenilmesi | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
| Termodinamiğin temel yasalarının öğrenilmesi ve problem çözümümde uygulayabilme | Yazılı Sınav | Problem Çözme Beyin Fırtınası | Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Yüzey kimyası ve adsorsiyon süreçler hakkında bilgi sahibi olma | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 5 | 5 | 5 | 3 | 3 | 3 | 4 | 2 | 2 | 2 | ;
| Tepkime hızı ve termokimya konularında bilgi sahibi olma | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 5 | 5 | 5 | 3 | 3 | 3 | 4 | 2 | 2 | 2 | ;
| İdeal gazlar, ideal gaz karışımları ve gerçek gazların öğrenilmesi ve problem çözümünde uygulayabilme | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 5 | 5 | 5 | 3 | 3 | 3 | 4 | 2 | 2 | 2 | ;
| Temel fizikokimyasal kavramları, sistem ve hal değişkenlerinin öğrenilmesi | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 5 | 5 | 5 | 3 | 3 | 3 | 4 | 2 | 2 | 2 | ;
| Termodinamiğin temel yasalarının öğrenilmesi ve problem çözümümde uygulayabilme | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 5 | 5 | 5 | 3 | 3 | 3 | 4 | 2 | 2 | 2 | ;
| Ortalama Değer | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 5 | 5 | 5 | 3 | 3 | 3 | 4 | 2 | 2 | 2 |