| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Tutkal Kimyası | KİM146 | 1 | 3 + 0 | 4,0 |
| Birim Bölüm | KİMYA TEKNOLOJİSİ |
| Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
| Dersin Verilişi | yüz- yüze |
| EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Ahmet AKKAŞ (Yıl: 2022 - 2023) |
| Ders Veren | |
| Amaç |
Kimyasal bağlanma yapıştırıcının molekülleri ile yapıştırılan madde moleküllerinin kovalent, iyonik, hidrojen, van der Waals gibi bağların yüzeylerle tutkal tabakası arasında doğrudan etkileşmeleri bilgilerini vermek |
| Ders İçeriği |
Fiziksel veya kimyasal olarak yapışmanın nasıl oluştuğu oldukça karmaşıktır ve hala tam olarak açıklanamamıştır. Konu ile ilgili bazı teoriler bulunmaktadır. Bağ tipi/ Bağ Enerjisi (KJ / mol) İyonik bağ Kovalent bağ Lewis Asit-Baz Etkileşimi Bronsted Asit Baz Etkileşimi Hidrojen Bağlar Dipole Dipole Etkileşimi Dispersion Kuvvetleri Yapıştırmada temel amaç, iki maddeyi birbirine mümkün olan en güçlü şekilde bağlayarak, iki yüzeyi birbirinden sağlanmasıdır. |
| Ders Kaynakları |
Pizzi, A. &Mittal, K. L., ?Handbook of Adhesive Technology, Revised and Expanded? Taylor & Francis, 2003
Kinloch, A.J. ?Adhesion and Adhesives: Science and Technology (Reprinted. ed.)?, London: Chapman and Hall, 1987
Forest P. L, Forest service, Wood Handbook: Wood As An Engineering Materials, 2000 USA |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | 0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | %0 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
| Toplam | %0 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
| AKTS | 4,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | ders ve müfredatın tanımı | Ders |
| 2 | Tutkallar ve Yapışma Özellikleri | Ders |
| 3 | Tutkal tabakasının oluşumunu etkileyen faktörler | Ders |
| 4 | Yapışmayı etkileyen faktörler | Ders |
| 5 | Yapışmayı etkileyen ağaca ait faktörler | Ders |
| 6 | Yapışmayı etkileyen prese ait faktörler | Ders |
| 7 | Tutkallama işlemi hataları ve yapışma kalitesi | Ders |
| 8 | Tutkalların çeşitleri | Ders |
| 9 | Tutkalların çeşitleri 2 | Ders |
| 10 | Doğal tutkallar ve özellikleri | Ders |
| 11 | Yapay tutkalları ve özellikleri | Ders |
| 11 | Yapay tutkalları ve özellikleri | Ders |
| 13 | Pres çeşitleri ve özellikleri | Ders |
| 14 | Tutkallamada test teknikleri | Ders |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| tutkallama tekniklerini tanımlar | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Tartışmalı Ders Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
| Tutkalların çeşitlerini bilir | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Tartışmalı Ders Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
| Tutkallamada test tekniklerini bilir. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Tartışmalı Ders Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Ortalama Değer | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |