EN
  • Anasayfa
  • KİM219 Alternatif Enerji Kaynakları (2021 - 2022 / 3. Yarıyıl)
  • EN
KİM219 - Alternatif Enerji Kaynakları
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Alternatif Enerji Kaynakları KİM219 3 3 + 0 4,0 Pdf
Birim Bölüm
KİMYA TEKNOLOJİSİ
Derece Seviye Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Hoca tarafından sözlü anlatım
EBS Koordinatörü
Ders Veren
Amaç

Öğrencilere, enerji üretim ve tüketiminin çevre üzerindeki olumsuz etkilerini öğreterek, çevreye duyarlı ve enerji etkin sistem ve süreçleri tercih etme bilincinin kazandırılması.

Ders İçeriği

Enerji kaynakları, fosil yakıtlar, yanma ürünleri, hava kirliliği, küresel ısınma, nükleer enerji, hidroelektrik enerji, güneş enerjisi, rüzgâr enerjisi, dalga enerjisi, biyolojik yakıt, enerji tasarrufu, enerji politikaları

Ders Kaynakları Enerji tasarrufu ve yenilenebilir enerji kaynakları, Yusuf Yaman, Birsen Yayınevi, 2007
Açıldığı Öğretim Yılı 2017 - 2018
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 1 12 12
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler Seminer 5 1 5
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 5 1 5
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum Sözlü 5 1 5
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Küçük Grup Tartışması 5 2 10
Dinleme ve anlamlandırma Ders 3 12 36
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Grup Çalışması 5 1 5
Ödev (Sunum) Ödev (Sunum) 10 2 20
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 8 1 8
Final Final 8 1 8
Toplam İş Yükü (Saat) 114
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 4,47
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Enerji kaynaklarının türleri: Fosil yakıtların oluşumu, yenilenebilir ve nükleer enerji kaynakları/Fosil yakıtların üretimi ve kullanımı, tarihsel gelişme, yakıtlar ve yanma
2 Atmosferin yapısı ve yanma ürünlerinin etkileri. Küresel ısınma: Karbondioksit, su buharı ve sera etkisi ilişkileri/Yakıt ve yanma kaynaklı hava kirliliği. Doğal kaynaklar: Yenilenebilir enerji kaynaklarının potansiyeli ve kullanılabilirliği.
3 Dünyada ve Türkiye’de enerji kaynakları: Enerji üretim ve tüketimi , Enerji ile ilgili ulusal yasal düzenlemeler ve uluslararası sözleşmeler.
4 Güneş enerjisi sistemleri ve çevresel etkileri
5 Rüzgar enerjisi ve çevresel etkileri
6 Jeotermal enerji ve çevresel etkileri
7 Ara sınav
8 Nükleer enerji ve çevresel etkileri
9 Hidroelektrik enerji ve çevresel etkileri
10 Biyoyakıt enerji ve çevresel etkileri
11 Hidrojen enerjisi ve çevresel etkileri/Gelgit ve Dalga enerjileri ve çevresel etkileri
13 Öğrenci sunumları
13 Öğrenci sunumları
14 Final sınavı
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Küresel ısınma ve kaynaklarını öğrenmeleri beklenir.
Ulusal ve uluslararası sözleşmeleri öğrenmeleri beklenir.
Enerji türlerinin temel bilgilerini kavrayabilmeleri beklenir.
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
Küresel ısınma ve kaynaklarını öğrenmeleri beklenir. - - - - - - 5 - - - - - - - -
Ulusal ve uluslararası sözleşmeleri öğrenmeleri beklenir. - - - - - - 5 - - - - - - - -
Enerji türlerinin temel bilgilerini kavrayabilmeleri beklenir. - - - - - - 5 - - - - - - - -