EN
  • Anasayfa
  • KİM228 İçme Suyu Arıtımı (2021 - 2022 / 3. Yarıyıl)
  • EN
KİM228 - İçme Suyu Arıtımı
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
İçme Suyu Arıtımı KİM228 3 3 + 0 4,0 Pdf
Birim Bölüm
KİMYA TEKNOLOJİSİ
Derece Seviye Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze eğitim, anlatım
EBS Koordinatörü
Ders Veren Doç. Dr. Adem SARIHAN
Amaç

İçme suyunun tanıtılması, içme suyu özelliklerinin, su arıtım sistemlerinin ve tekniklerinin öğrenilmesi

Ders İçeriği

İçme sularının özellikleri ve standartlar, Arıtma metodunun seçimi, Biriktirme Yapıları, Havalandırma Sistemleri, Koagülasyon ve Flokülasyon teorisi, koagülantlar ve özellikleri, Koagülasyon ve Flokülasyon uygulamaları, verimlilik etkenleri, Çöktürme , Filtrasyon Teorisi, filtre çeşitleri, Filtrasyon hidroliği ve geri yıkama sistemleri, Dezenfeksiyon, Koku ve tat kontrolü, Su sertliği ve Sertlik giderimi, Membran filtrasyon teknikleri

Ders Kaynakları İçme Suyu Kalitesi problemler ve çözümler (N. F. Gray)
İçme Suyu Arıtma Tesislerinin Projelendirilmesi (Prof. Dr. Nusret ŞEKERDAĞ)
Su Tasfiyesi (Prof. Dr. Veysel EROĞLU)
Açıldığı Öğretim Yılı 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 35
Ödev 1 15
Toplam 50
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %50
Toplam %50
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %50
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %50
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
100
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 3 14 42
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 2 14 28
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 1 14 14
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Beyin Fırtınası 1 6 6
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 1 1 1
Final Final 2 1 2
Ödev 1 Ödev 1 10 1 10
Toplam İş Yükü (Saat) 103
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 4,04
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Su ve içme suyunun özellikleri Ders
2 Su kaynakları ve suyun canlı ve insan sağlığı açısından önemi Ders
3 İdeal içme ve kullanma sularının özellikleri Gösterim
4 Su sertliği ve sertlik giderimi Gösterim
5 Su sertliği ve sertlik giderimi uygulamaları
6 Su arıtımı ve arıtma metodunun seçimi
7 İçme suyu arıtımı akım şemaları Gösterim
8 Ara sınav
9 Havalandırma ve hızlı karıştırma
10 Koagülasyon ve flokülasyon
11 Sedimentasyon ve uygulamaları
12 Filtrasyon ve filtre türleri
13 Membran filtrasyon sistemleri Gösterim
14 Membran sistem türleri ve uygulamaları
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
İdeal içme suyunun standartlarının ve içeriğinin öğrenilmesi Yazılı Sınav Gösterim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme
Su arıtma yöntem seçiminin ve basamaklarının öğrenilmesi Yazılı Sınav Gösterim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme
Su sertliği ve sertlik gideriminin öğrenilmesi ve ayrıca sertlik hesaplamalarının yapılabilmesi Yazılı Sınav Gösterim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme
Su ve içme suyunun özelliklerinin öğrenilmesi Yazılı Sınav Ders Dinleme ve anlamlandırma
Membran sistemlerinin ve özelliklerinin öğrenilmesi
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
İdeal içme suyunun standartlarının ve içeriğinin öğrenilmesi - 2 - - - - - - - - - - - - -
Su arıtma yöntem seçiminin ve basamaklarının öğrenilmesi - - - - - - - - - - - - 2 - -
Su sertliği ve sertlik gideriminin öğrenilmesi ve ayrıca sertlik hesaplamalarının yapılabilmesi - - - 2 2 - 3 - - - - - - - -
Su ve içme suyunun özelliklerinin öğrenilmesi 2 - - - - - - - - - - - - - -
Membran sistemlerinin ve özelliklerinin öğrenilmesi - - - - - - - - 2 - 2 - 2 - -