Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Büro Yönetimi ve İletişim Teknikleri | İSN105 | 1 | 3 + 0 | 4,0 |
Birim Bölüm | MUHASEBE VE VERGİ UYGULAMALARI |
Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Ali ARICI |
Ders Veren | |
Amaç | |
Ders İçeriği | |
Ders Kaynakları |
Füsun ACAR, Erhan ARSLAN "Büro Yönetimi ve İletişim" Lisans Yayıncılık, Eylül,2009
Özlem ŞAKAR, Nazife KÜÇÜKASLAN "Büro Yönetimi ve İletişim Teknikleri" Ekin Yayınları, Eylül 2006 1- Yrd. Doç. Dr. Hasan TUTAR- Yrd. Doç. Dr. Mehmet ALTINÖZ “Büro Yönetimi ve İletişim Teknikleri” Ankara, 2008 3- Cemal EROĞLU- Kartal TÜRK – Süleyman BAKKAL – Gıyasettin TAYFUR “Büro Yönetimi ve İletişim Teknikleri” Sakarya 2- Ramazan GÖRAL “Büro Yönetimi ve İletişim Teknikleri” Ankara, 2003 4- Günlük Gazeteler ve Dergiler Füsun ACAR, Erhan ARSLAN "Büro Yönetimi ve İletişim" Lisans Yayıncılık, Eylül,2009 Özlem ŞAKAR, Nazife KÜÇÜKASLAN "Büro Yönetimi ve İletişim Teknikleri" Ekin Yayınları, Eylül 2006 1- Yrd. Doç. Dr. Hasan TUTAR- Yrd. Doç. Dr. Mehmet ALTINÖZ “Büro Yönetimi ve İletişim Teknikleri” Ankara, 2008 3- Cemal EROĞLU- Kartal TÜRK – Süleyman BAKKAL – Gıyasettin TAYFUR “Büro Yönetimi ve İletişim Teknikleri” Sakarya 2- Ramazan GÖRAL “Büro Yönetimi ve İletişim Teknikleri” Ankara, 2003 4- Günlük Gazeteler ve Dergiler |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2013 - 2014 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Büro Nedir ve Büro Türleri | |
2 | Büro çalışanları, Büro personelinin örgütlenmesi, Büro Yöneticisinin Konumu, Görev ve Sorumlulukları | |
3 | Büro hizmetleri ve İşletmelerde büro hizmetlerinin yürütülmesi | |
4 | Büro işleri ve faaliyetleri Belirlenmesi ve planlanması, İş programları | |
5 | Bürolarda iş yönetimi ve İnsan gücü planlaması | |
6 | Büronun Örgüt Yapısının Kurulması | |
7 | Büro işleri ve faaliyetleri ile İç Çevresinin Örgütlenmesi | |
8 | ARA SINAV | |
9 | Büro Yönetim Teknikleri | |
10 | İş Analizinin Yapılması | |
11 | Kişilerarası iletişim türleri, sorunları ve engelleri | |
12 | İletişim sürecinde anlaşım ve uzlaşma | |
13 | Bürolarda İletişim (Genel) | |
14 | Bürolarda İletişim (Örgütsel İletişim) |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Büro ve büro türlerini bilir | |||
İş bölümü, iş akısı ve verimlilik yönetimini açıklar | |||
Büroların ergonomik tasarımını açıklar | |||
Örgütsel davranış ve grup dinamikleri hakkında bilgi sahibi olur | |||
Zaman yönetiminin önemini kavrar | |||
Bürolarda işlerin planlaması, örgütlemesi, koordinasyonu ve denetimini kavrar | |||
Etkin iletişimin önemini kavrar | |||
Örgüt şemalarını çizebilir | |||
Büro ve büro türlerini bilir | |||
İş bölümü, iş akısı ve verimlilik yönetimini açıklar | |||
Büroların ergonomik tasarımını açıklar | |||
Örgütsel davranış ve grup dinamikleri hakkında bilgi sahibi olur | |||
Zaman yönetiminin önemini kavrar | |||
Bürolarda işlerin planlaması, örgütlemesi, koordinasyonu ve denetimini kavrar | |||
Etkin iletişimin önemini kavrar | |||
Örgüt şemalarını çizebilir |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Büro ve büro türlerini bilir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
İş bölümü, iş akısı ve verimlilik yönetimini açıklar | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Büroların ergonomik tasarımını açıklar | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Örgütsel davranış ve grup dinamikleri hakkında bilgi sahibi olur | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Zaman yönetiminin önemini kavrar | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Bürolarda işlerin planlaması, örgütlemesi, koordinasyonu ve denetimini kavrar | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Etkin iletişimin önemini kavrar | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Örgüt şemalarını çizebilir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Büro ve büro türlerini bilir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
İş bölümü, iş akısı ve verimlilik yönetimini açıklar | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Büroların ergonomik tasarımını açıklar | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Örgütsel davranış ve grup dinamikleri hakkında bilgi sahibi olur | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Zaman yönetiminin önemini kavrar | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Bürolarda işlerin planlaması, örgütlemesi, koordinasyonu ve denetimini kavrar | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Etkin iletişimin önemini kavrar | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Örgüt şemalarını çizebilir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |