| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Ticari Belgeler | MUH114 | 1 | 2 + 0 | 4,0 |
| Birim Bölüm | MUHASEBE VE VERGİ UYGULAMALARI |
| Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Yüz yüze |
| EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Betül İNAM |
| Ders Veren | |
| Amaç |
Bu dersin amacı, öğrenciye, ticari hayatta sektörleri ve sektörlere göre belgeleri tanıyabilme, belge üretebilme ve yönetebilme yeterlikleri kazandırmaktır. |
| Ders İçeriği |
Ticari hayatta kullanılan belge ve dökümanların tanınması, hazırlanması, hukuki prosedürlerin öğrenilmesi. |
| Ders Kaynakları |
VUK, TTK, www.gib.gov.tr
Adem YILDIRIM (2020), Muhasebe ve Vergi Uygulamalarında Belgeler, Ekin Kitabevi Bursa |
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | 0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | %0 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
| Toplam | %0 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 14 | 28 |
| Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 1 | 14 | 14 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 1 | 14 | 14 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Küçük Grup Tartışması | 1 | 14 | 14 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması | Grup Çalışması | 1 | 14 | 14 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum | Sözlü | 2 | 14 | 28 |
| Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 10 | 1 | 10 |
| Kısa Sınav 1 | Kısa Sınav 1 | 5 | 1 | 5 |
| Final | Final | 10 | 1 | 10 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 137 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 5,37 | |||
| AKTS | 4,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Muhasebe ve Hukukta Belgenin yeri | Sözlü |
| 2 | Fatura | Sözlü |
| 3 | İrsaliye, İrsaliyeli-Fatura | Sözlü |
| 4 | Fatura, İrsaliye, İrsaliyeli-Fatura uygulamaları | Sözlü |
| 5 | e-fatura, e-arşiv fatura, e-irsaliye | Sözlü |
| 6 | e-fatura, e-arşiv fatura, e-irsaliye uygulamaları | Sözlü |
| 7 | Yazar Kasa Fişi, Perakende Satış Fişi, Giriş-Yolcu Taşıma Biletleri | Sözlü |
| 8 | Gider Pusuları, Serbest Meslek Makbuzu | Sözlü |
| 9 | Gider Pusuları, Serbest Meslek Makbuzu Uygulamaları | Sözlü |
| 10 | Müstahsil Makbuzu | Sözlü |
| 11 | Müstahsil Makbuzu Uygulamaları | Sözlü |
| 12 | Ücret Bordrosu ve Uygulaması | Sözlü |
| 13 | Çek, Senet ve Poliçe | Sözlü |
| 13 | Çek, Senet ve Poliçe | Sözlü |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Muhasebe ve Hukukta Belgenin önemini kavramak | Yazılı Sınav | Sözlü | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
| Fatura, İrsaliye, e-fatura, e-arşiv fatura arasındaki farkları öğrenmek | Yazılı Sınav | Sözlü | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
| Ücret Bordrosu düzenlemesini ve hukuki çerçevesini öğrenmek | Yazılı Sınav | Sözlü | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
| Çek ve Senet arasındaki farklılıklarını kavramak | Yazılı Sınav | Sözlü | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
| Vergi Usul Kanunu'nda yer alan diğer ticari belgeler konusunda bilgi sahibi olmak | Yazılı Sınav | Sözlü | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
| Muhasebe ve Hukukta Belgenin önemini kavramak | Yazılı Sınav | Sözlü | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
| Fatura, İrsaliye, e-fatura, e-arşiv fatura arasındaki farkları öğrenmek | Yazılı Sınav | Sözlü | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
| Ücret Bordrosu düzenlemesini ve hukuki çerçevesini öğrenmek | Yazılı Sınav | Sözlü | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
| Çek ve Senet arasındaki farklılıklarını kavramak | Yazılı Sınav | Sözlü | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
| Vergi Usul Kanunu'nda yer alan diğer ticari belgeler konusunda bilgi sahibi olmak | Yazılı Sınav | Sözlü | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Muhasebe ve Hukukta Belgenin önemini kavramak | 5 | 5 | 4 | 3 | 5 | 3 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 3 | 5 | ;
| Fatura, İrsaliye, e-fatura, e-arşiv fatura arasındaki farkları öğrenmek | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | ;
| Ücret Bordrosu düzenlemesini ve hukuki çerçevesini öğrenmek | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ;
| Çek ve Senet arasındaki farklılıklarını kavramak | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ;
| Vergi Usul Kanunu'nda yer alan diğer ticari belgeler konusunda bilgi sahibi olmak | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ;
| Muhasebe ve Hukukta Belgenin önemini kavramak | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 3 | 4 | 3 | 5 | 4 | 3 | 5 | 4 | ;
| Fatura, İrsaliye, e-fatura, e-arşiv fatura arasındaki farkları öğrenmek | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | ;
| Ücret Bordrosu düzenlemesini ve hukuki çerçevesini öğrenmek | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ;
| Çek ve Senet arasındaki farklılıklarını kavramak | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ;
| Vergi Usul Kanunu'nda yer alan diğer ticari belgeler konusunda bilgi sahibi olmak | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ;
| Ortalama Değer | 4,7 | 4,6 | 4,4 | 4,5 | 4,8 | 4,5 | 4,7 | 4,5 | 5 | 4,7 | 4,6 | 4,6 | 4,9 |