Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Genel İşletme | İŞL109 | 1 | 2 + 0 | 3,0 |
Birim Bölüm | MUHASEBE VE VERGİ UYGULAMALARI |
Derece Seviye | Ön Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze eğitim |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Meltem BAŞARAN |
Ders Veren | Öğr. Gör. Dr. Sevdenur KAPUSUZ |
Amaç |
Bu dersin amacı öğrencilere işletme bilimi ve işletme yönetimi ile ilgili temel kavramları, işletmenin amaçları ve çeşitlerini, işletmenin etkilediği ve etkilendiği iç-dış çevreyi, işletmenin kuruluş ve büyüme sürecini, işletmenin fonksiyonlarını öğreterek; bu konular üzerine rahatlıkla düşünebilecek, analiz yapabilecek bir bakış açısı kazandırmaktır. |
Ders İçeriği |
Dersin içeriğini işletme ve ilgili temel kavramlar, işletme ve çevresi, işletmelerin kuruluş ve büyüme süreçleri, işletmenin fonksiyonları; yönetim ve organizasyon, pazarlama, üretim ve üretim yönetimi, muhasebe ve finansman, insan kaynakları yönetimi olarak sıralanabilir. |
Ders Kaynakları |
Genel işletme, Detay Yayınları- Ankara
Şimşek, Şerif ve Çelik, Adnan (2011) “Genel İşletme”, Eğitim-Akademi Yay., Konya Karalar, Rıdvan (2008) “Genel İşletme”, Nisan Kitabevi, Eskişehir ÜLGEN, Hayri ve Mirze S. Kadri, İşletmelerde Stratejik Yönetim, 1. Baskı, Literatür Yayıncılık, Dağıtım, Pazarlama, San. ve Tic. Ltd. Şti. İstanbul, 2004. Genel İşletme, Prof. Dr. Mustafa KARA ve Yard. Doç Dr. Hayrettin ERTAN, Lisans Yayıncılık, 2014. BARUTÇUGİL, İsmet, Stratejik İnsan Kaynakları Yönetimi, Kariyer Yayınları, Mart 2004. Dinçer, Ömer (2000), “İşletme Yönetimine Giriş”, Beta Basım Yayım, İstanbul Genel İşletme, Prof. Dr. Mustafa KARA ve Yard. Doç Dr. Hayrettin ERTAN, Lisans Yayıncılık, 2014. Genel İşletmecilik Bilgileri, Editör: İrfan Süer, Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara İsmet, Temel İşletme Bilgileri, Türkmen Kitabevi, İstanbul, 2003. KOÇEL, Tamer, İşletme Yöneticiliği, 9. Baskı, Beta Basım-Yayım-Dağıtım A.Ş., İstanbul, 2004. prof. Dr. Rıdvan Karalar, GENEL İŞLETME |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2013 - 2014 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 40 |
Toplam | 40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %60 |
Toplam | %60 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %60 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 14 | 28 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 2 | 14 | 28 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 5 | 1 | 5 |
Final | Final | 10 | 1 | 10 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 71 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 2,78 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | İşletme ve işletmecilik kavramları | |
2 | İşletmelerin sınıflandırılması | |
3 | İşletmenin çevresi | |
4 | İşletmenin amaç ve sorumlulukları, işletme kurma nedenleri | Tartışmalı Ders Sözlü Ders |
5 | İşletmelerde kuruluş ve yapılabilirlik çalışmaları | Tartışmalı Ders Sözlü Ders |
6 | Kuruluş yeri ve seçimi, işletmelerde kapasite | |
8 | İşletmenin temel fonksiyonu : Yönetim | |
8 | İşletmelerde büyüme, bütünleşme ve işbirliği - Ara sınav | |
9 | Üretim Yönetimi | |
10 | Pazarlama Yönetimi | |
11 | Finansman Yönetimi | |
12 | İnsan Kaynakları Yönetimi | |
13 | Araştırma- Geliştirme, İnovasyon ve Yenilik | |
14 | Tedarik ve Halkla İlişkiler |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
İşletmenin özelliklerini sıralamak ve işletmeleri tanımlamak | Yazılı Sınav Sunum / Seminer | Beyin Fırtınası Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
Temel işletme fonksiyonlarını tanımlamak ve bunlara dair işlemleri yapmak. | Yazılı Sınav Sunum / Seminer | Beyin Fırtınası Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
İşletmenin temel fonksiyonlarını kavramak | Yazılı Sınav Sunum / Seminer | Beyin Fırtınası Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
İşletmenin özelliklerini sıralamak | Yazılı Sınav Sunum / Seminer | Beyin Fırtınası Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
Kuruluş karar sürecine katılmak | Yazılı Sınav Sunum / Seminer | Tartışmalı Ders Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
Yönetim fonksiyonlarına dair işlemleri yapmak | Yazılı Sınav Sunum / Seminer | Beyin Fırtınası Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
İşletmelerin temel fonksiyonlarını ve işletme departmanlarının işleyişini anlamak | Yazılı Sınav Sunum / Seminer | Beyin Fırtınası Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
İşletmenin yönetim ve organizasyon fonksiyonlarına dair işlemleri yapmak | Yazılı Sınav Sunum / Seminer | Beyin Fırtınası Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
İşletmenin kuruluş karar sürecine katılmak ve kuruluş işlemlerini anlamak | Yazılı Sınav Sunum / Seminer | Beyin Fırtınası Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
İşletmelerin temel fonksiyonlarını ve işletme departmanlarının işleyişini anlamak ve yapmak. | Yazılı Sınav Sunum / Seminer | Beyin Fırtınası Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
Temel işletme fonksiyonlarına dair işlemleri yapmak | Yazılı Sınav Sunum / Seminer | Beyin Fırtınası Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
İşletmenin özelliklerini sıralamak ve işletmeleri tanımlamak | 4 | 4 | - | 4 | - | - | - | - | - | - | - | - | 4 |
Temel işletme fonksiyonlarını tanımlamak ve bunlara dair işlemleri yapmak. | 5 | 4 | - | 4 | - | - | - | - | 4 | 4 | - | - | 4 |
İşletmenin temel fonksiyonlarını kavramak | 5 | 4 | - | 4 | - | - | - | - | 4 | 4 | - | - | 4 |
İşletmenin özelliklerini sıralamak | 4 | 4 | - | 4 | - | - | - | - | - | - | - | - | 4 |
Kuruluş karar sürecine katılmak | 5 | 4 | 4 | 4 | - | - | - | - | - | - | - | - | 4 |
Yönetim fonksiyonlarına dair işlemleri yapmak | 4 | 4 | - | 4 | - | - | - | - | - | - | - | - | 4 |
İşletmelerin temel fonksiyonlarını ve işletme departmanlarının işleyişini anlamak | 5 | 4 | - | 4 | - | - | - | - | 4 | 4 | - | - | 4 |
İşletmenin yönetim ve organizasyon fonksiyonlarına dair işlemleri yapmak | 4 | 4 | - | 4 | - | - | - | - | - | - | - | - | 4 |
İşletmenin kuruluş karar sürecine katılmak ve kuruluş işlemlerini anlamak | 5 | 4 | 4 | 4 | - | - | - | - | - | - | - | - | 4 |
İşletmelerin temel fonksiyonlarını ve işletme departmanlarının işleyişini anlamak ve yapmak. | 5 | 4 | - | 4 | - | - | - | - | 4 | 4 | - | - | 4 |
Temel işletme fonksiyonlarına dair işlemleri yapmak | 5 | 4 | - | 4 | - | - | - | - | 4 | 4 | - | - | 4 |