| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Vergi Hukuku | MLY209 | 3 | 3 + 0 | 3,0 |
| Birim Bölüm | MUHASEBE VE VERGİ UYGULAMALARI |
| Derece Seviye | Ön Lisans - Zorunlu - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Sözlü ve görsel anlatım, sunum, tartışma. |
| EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Dr. Fatma BÜLBÜL SANAY (Yıl: 2020 - 2021) |
| Ders Veren | Dr. Öğr. Üyesi Betül İNAM |
| Amaç |
Vergi hukukunun; hukuk sistemi içindeki yerini, kaynaklarını uygulanmasını kavrayabilme, vergiye ilişkin temel kavramları, vergilendirme sürecini,vergi borcunu sona erdiren nedenleri açıklayabilme.Vergi hukukunda süreleri,mükellefin değerlendirilmesi amortismanı açıklayıp hesaplayabilme,vergi suç ve cezalarını ve vergi yargısını kavrayabilme |
| Ders İçeriği |
Muhasebe uygulamalarına alt yapı oluşturabilmek için Vergi Usul Kanununda yer alan konuları örnekleriyle ve uygulamalı olarak aktarmak |
| Ders Kaynakları |
213 Sayılı Vergi Usul Kanunu
Taşkan, Yusuf Ziya. Vergi Hukuku. 5. Baskı. Ankara: Adalet Yayınevi, 2022. Doğan Şenyüz. Vergi Ceza Hukuku (Vergi Kabahatleri ve Suçları). 12.Baskı. Bursa: Ekin Yayınevi, 2022. Doğan Şenyüz , Mehmet Yüce ve Adnan Gerçek. Vergi Hukuku (Genel Hükümler). 13.Baskı. Bursa: Ekin Kitabevi, 2022. |
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2008 - 2009 2007 - 2008 2006 - 2007 2004 - 2005 2005 - 2006 2003 - 2004 2009 - 2010 2010 - 2011 2011 - 2012 2012 - 2013 2013 - 2014 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Ara Sınav 1 | 40 |
| Toplam | 40 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Final | %60 |
| Toplam | %60 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %40 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %60 |
| Toplam | %100 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 14 | 28 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 1 | 14 | 14 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 1 | 14 | 14 |
| Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 6 | 1 | 6 |
| Final | Final | 10 | 1 | 10 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 72 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 2,82 | |||
| AKTS | 3,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Vergi Hukuku, Konusu ve Kapsamı | |
| 2 | Vergi Hukukunun Kaynakları, Vergi Kanunlarının Uygulaması | Ders |
| 3 | Vergiye İlişkin Temel Kavramlar | |
| 4 | Mükelleflerin Ödevleri ve Hakları | |
| 5 | Vergi Hukukunda Ticari Defterler ve Belgeler | Ders |
| 6 | Vergi Hukukunda Değerleme ve Amortisman | |
| 7 | Vergi Hukukunda Süreler | |
| 8 | Vergi İdaresi ve Vergi Denetimi | Ders |
| 9 | Vergilendirme Süreci | |
| 11 | Vergi Suçları ve Vergi Kabahatleri | Ders |
| 11 | Vergi Suçları ve Vergi Kabahatleri | Ders |
| 12 | Vergi Uyuşmazlıklarının Çözüm Yolları | |
| 13 | Vergi Alacağının Takibi ve Tahsilatı | |
| 14 | Uluslararası Vergileme | Ders |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Vergilemenin anayasal ilkelerini ve tarihsel gelişimini kavrayabilme | |||
| Vergileme süreci hakkında bilgi sahibi olma | |||
| Vergi alacaklarının tahsiline ilişkin yasal süreci kavrayabilme | |||
| Vergi suç ve cezalarını kavrayabilme ve tespit edebilme | |||
| Vergi uyuşmazlıklarını çözme yollarını kavrama |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Alanı ile ilgili mesleki ortam ve araçları kullanarak tasarım yapabilmek, plan ve proje gerçekleştirme becerisine sahip olmak. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Alanı ile ilgili uygulamalarda öngörülmeyen durumlarla karşılaştığında çözüm üretebilmek, takımlarda sorumluluk alabilmek veya bireysel çalışma yapabilme becerisini kazanmak. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Kamu ve özel sektör kuruluşlarındaki alanı ile ilgili süreçleri yerinde inceleyerek uygulama becerisi kazandırmak. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme becerisine sahip olmak. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| İş hukuku ve iş güvenliği, çevre bilgisi, vergi hukuku , mesleki mevzuat ve kalite bilincine sahip olmak. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme bilincini kazanmak. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Tarihi değerlere saygılı, sosyal sorumluluk, evrensel, toplumsal ve mesleki etik bilincine sahip olmak. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Alanının gerektirdiği temel düzeyde bilgisayar yazılım ve donanımlarını kullanabilme becerisi kazanmak | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Hukuk, muhasebe, temel işletmecilik, yönetim ve alanının gerektirdiği konularda yeterli altyapıya sahip olma; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kazanmak. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Alanı ile ilgili uygulamalar için gerekli olan modern teknikleri, araçları ve bilişim teknolojilerini belirleme ve etkin kullanabilmek. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Etkili iletişim kurma tekniklerine hâkim ve alanındaki yenilikleri takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olmak. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme bilincini kazanmak | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Ortalama Değer | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |