Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Türk Müziği | MOS111 | 2 | 2 + 0 | 2,0 |
Birim Bölüm | MUHASEBE VE VERGİ UYGULAMALARI |
Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Türk müzik tarihi, teorisi ve uygulaması. |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Tuncay DAĞLI |
Ders Veren | Öğr. Gör. Tuncay DAĞLI |
Amaç |
Türk Müziğinin yaşatılması, yaygınlaştırılması ve öğrencilerin bu alanda yeteneklerinin geliştirilmesi, üretken olmalarının sağlanması. |
Ders İçeriği |
Başlangıçtan günümüze kadar Türk Müziği'nin geçirdiği evreler ve tarihi seyrinin incelenmesi. Türk Sanat Müziği ve Türk Halk Müziği Repertuarı üzerine toplu uygulamalar yaparak, melodi ve ritm bakımından yetenekleri geliştirmek. |
Ders Kaynakları |
ÇORUHLU Yaşar, Türk Mitolojisinin Anahatları, İstanbul 2002.
ÖZKAN İsmail Hakkı, Türk Mûsıkîsi Nazariyatı ve Usulleri, İstanbul 2010. |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2013 - 2014 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 40 |
Toplam | 40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %60 |
Toplam | %60 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %60 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Orta Asya Türklerinde müzik. | Tartışmalı Ders |
2 | Orta Asya Türklerinde müzik. Şamanizm ve Şaman davulu. | Tartışmalı Ders |
3 | 3. Türk Müziği Sazları. | Tartışmalı Ders |
4 | 4. PHYTAGORAS'IN MÜZİK KURAMI. | Tartışmalı Ders |
5 | 5. TÜRK MÜZİĞİ KURAMCILARI: EL KİNDÎ-FARABİ-İBN SİNA-SAFİÜDDİN-MERAGİ. | Tartışmalı Ders |
6 | 6. DAR’ÜŞŞİFA (TÜRK TEDAVİ MÜZİĞİ) | Tartışmalı Ders |
7 | 7. TÜRK MÜZİĞİ BESTEKÂRLARI. | Tartışmalı Ders |
8 | 8. TÜRK ASKERİ MÜZİĞİ. | Tartışmalı Ders |
9 | 9. HAFIZLAR DÖNEMİ ve TAŞ PLÂK. | Tartışmalı Ders |
10 | 10. TAŞ PLÂK DÖNEMİ SOLİSTLERİ. | Tartışmalı Ders |
11 | 11. CUMHURİYET DÖNEMİ MÜZİK ANLAYIŞI. | Tartışmalı Ders |
12 | 12. SON DÖNEM TÜRK MÜZİĞİ. | Tartışmalı Ders |
13 | 13. TÜRK ROCK-TÜRK POP-TÜRK HAFİF MÜZİĞİ. | Tartışmalı Ders |
14 | 14. ARABESK MÜZİK. | Tartışmalı Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Öğrenciler Türk müziğinin Tarihi ve bestekarları tanır. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Öğrenciler Türk müziğinde kullanılan çalgıları öğrenir. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Kültürel değerlerin korunması ve geleneksel müziğin yaşatılması ve gelecek kuşaklara aktarılması konusunda duyarlı hale gelir. Yetenekleri geliştirerek üretken olurlar. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenciler Türk müziğinin Tarihi ve bestekarları tanır. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Öğrenciler Türk müziğinde kullanılan çalgıları öğrenir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Kültürel değerlerin korunması ve geleneksel müziğin yaşatılması ve gelecek kuşaklara aktarılması konusunda duyarlı hale gelir. Yetenekleri geliştirerek üretken olurlar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |