| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Ekip Liderliği | MOS103 | 3 | 2 + 0 | 2,0 |
| Birim Bölüm | MUHASEBE VE VERGİ UYGULAMALARI |
| Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
| Dersin Verilişi | yüz yüze |
| EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Kamil GÜNEŞ |
| Ders Veren | |
| Amaç |
İşletme yönetiminde stratejik bir öneme sahip olan lider davranışını çeşitli teori ve yaklaşımlar çerçevesinde irdelenerek, liderlik davranışına ilişkin konuları kavrayabilme ve yorumlayabilme |
| Ders İçeriği |
Liderlik kavramının tanımı, lider yönetici ilişkisi, etkin liderin özellikleri, takım lideri, liderlikte özellikler yaklaşımı, davranışsal yaklaşımlar, durumsal yaklaşımlar ve modern liderlik yaklaşımları bu dersin konuları arasındadır |
| Ders Kaynakları |
Salih Güney, Liderlik. Ankara: Nobel Yayınevi. 2012.
|
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | 0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | %0 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
| Toplam | %0 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 14 | 1 | 14 |
| Önceden planlanmış özel beceriler | Vaka Çalışması | 14 | 1 | 14 |
| Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 7 | 1 | 7 |
| Ödev 1 | Ödev 1 | 7 | 1 | 7 |
| Final | Final | 14 | 1 | 14 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 56 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 2,20 | |||
| AKTS | 2,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Liderlik kavramı | |
| 2 | Liderlik ve Yöneticilik Arasındaki Farklar | Vaka Çalışması |
| 3 | Takım etkinliğinde örgütsel felsefe, yapı sistem ve politikaların rolü | |
| 4 | Takım türleri | |
| 5 | İşletme içerisinde etkin bir takım oluşturulmasına yönelik uygulamalar | |
| 6 | Etkin takım kriterleri | |
| 7 | Takım çalışmasında hedef, kurallar ve görevler | |
| 8 | Vize sınavı | |
| 9 | Lider davranışı ve takım çalışması. (Birey-ekip ve lider ilişkisi.) | |
| 10 | Takımlarda eğitim | |
| 11 | Takım çalışması ve performans ve performans etiği ilişkisi | Beyin Fırtınası |
| 12 | İşletme uygulamalarında takım kurmanın avantajları ve dezavantajları | Grup Çalışması |
| 13 | Örgütsel öğrenme sürecinde takımların rolü | |
| 14 | Kültürümüzün takım çalışmasını özendiren ve zorlaştıran yönlerinin irdelenmesi | Benzetim |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Liderlik becerileri konusunda bilinçlendirmek | Sunum / Seminer | Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
| Liderlik konusundaki sorunları analiz edebilmek | Sunum / Seminer | Benzetim | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri |
| Lider yönetici olabilme perspektifi kazandırmak, | Sunum / Seminer | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
| Liderlik yaklaşımlarına katkı sağlamak | Sunum / Seminer | Gösterim | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Liderlik becerileri konusunda bilinçlendirmek | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Liderlik konusundaki sorunları analiz edebilmek | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Lider yönetici olabilme perspektifi kazandırmak, | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Liderlik yaklaşımlarına katkı sağlamak | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Ortalama Değer | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |