Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Mesleki Çalışma ve Seminer | MCS200 | 4 | 2 + 1 | 4,0 |
Birim Bölüm | MUHASEBE VE VERGİ UYGULAMALARI |
Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Ayhan GÜVEN |
Ders Veren | |
Amaç |
Öğrencilerin bilimsel araştırma ve sunum yapma yöntemleri konusunda bilgilendirilmeleri. Özellikle muhasebe alanında araştırma yapmaları amaçlanmaktadır. |
Ders İçeriği |
Belirli Araştırma Konuları Belirlenerek Öğrencileri Araştırmaya Teşvik Edici Çalışmaların Yaptırılması |
Ders Kaynakları |
ŞENER BÜYÜKÖZTÜRK, Bilimsel Araştırma Yöntemleri, Seçkin Yayıncılık, 2017
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2013 - 2014 2014 - 2015 2015 - 2016 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 3 | 14 | 42 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 2 | 7 | 14 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler | Seminer | 2 | 7 | 14 |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 2 | 4 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Ödev (Sunum) | Ödev (Sunum) | 4 | 1 | 4 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 79 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 3,10 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Araştırma konularının seçimi | |
2 | araştırma konularının seçimi | |
3 | araştırma yöntem ve teknikleri | |
3 | araştırma yöntem ve teknikleri | |
5 | kaynak taraması | |
6 | araştırma sonuçlarının değerlendirilmesi | |
7 | Araştırma sonuçlarının bilimsel rapor haline dönüştürülmesi | |
8 | Hazırlanan çalışmanın sunumu | |
13 | hazırlanan çalışmanın sunumu | Seminer |
13 | hazırlanan çalışmanın sunumu | Seminer |
13 | hazırlanan çalışmanın sunumu | Seminer |
13 | hazırlanan çalışmanın sunumu | Seminer |
13 | hazırlanan çalışmanın sunumu | Seminer |
13 | hazırlanan çalışmanın sunumu | Seminer |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Yaptığı araştırmayı sözlü olarak sunabilir | Sunum / Seminer | Seminer | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler |
Yaptığı araştırmayı bilimsel rapor haline dönüştürebilir | Sunum / Seminer | Seminer İnceleme / Anket Çalışması | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma |
Alanıyla ilgili araştırma yapmayı bilir | Sunum / Seminer | Sınıf Dışı Çalışma Seminer Sözlü | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Yaptığı araştırmayı sözlü olarak sunabilir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Yaptığı araştırmayı bilimsel rapor haline dönüştürebilir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Alanıyla ilgili araştırma yapmayı bilir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |