Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Ekonomik Bütünleşme ve AB | BSİ211 | 3 | 2 + 0 | 2,0 |
Birim Bölüm | BANKACILIK VE SİGORTACILIK |
Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | örgün eğitim |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Seda AFŞAR |
Ders Veren | Doç. Dr. Cumhur ŞAHİN |
Amaç |
Entegrasyon kuramı hakkında bilgi vermek ve kuramdaki zaman içindeki gelişmeler üzerinde durarak Avrupa Birliği’ni ekonomik entegrasyon açısından değerlendirmek amaçlanmaktadır. |
Ders İçeriği |
Bölgesel ekonomik bütünleşme teorisi, Avrupa Birliği ortak politikalarına uyum sürecinin Türkiye yönünden değerlendirilmesi |
Ders Kaynakları |
E. ERTÜRK, Ekonomik Entegrasyon Teorisi ve Türkiye’nin İçinde Bulunduğu Entegrasyonlar, Ezgi Kitapevi Yayınları,
Mart, Bursa, 1991.
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 40 |
Toplam | 40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %60 |
Toplam | %60 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %60 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
50
|
Uygulama Dersleri
|
30
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
20
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 15 | 30 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 2 | 2 | 4 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 2 | 2 | 4 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 2 | 2 | 4 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Küçük Grup Tartışması | 2 | 2 | 4 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Vaka Çalışması | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Kısa Sınav 1 | Kısa Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Final | Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 51 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 2 | |||
AKTS | 2,0 |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Uluslararası Ekonomik Sistemde Ortaya Çıkan Değişim | Ders |
2 | Hafta İktisadi Bütünleşme Kavramı ve Aşamaları | Ders |
3 | Hafta İktisadi Bütünleşme Kuramı | Ders |
4 | Hafta İktisadi Bütünleşmenin Etkileri | Ders |
5 | Hafta Yeni Dış Ticaret Teorisine Göre Ekonomik Entegrasyonun Temel Etkileri | Ders |
6 | Hafta Uygulamada Ekonomik Entegrasyon Türleri | Ders |
7 | Hafta Parasal Entegrasyon | Ders |
8 | Hafta Ara Sınav | Ders |
9 | Hafta Avrupa Birliği ve Tarihsel Gelişim Süreci | Ders |
10 | Avrupa Birliği’nin Kurumsal Yapısı | Ders |
11 | Avrupa Birliği Ortak Politikaları | |
11 | Avrupa Birliği Ortak Politikaları | |
13 | Türkiye-Avrupa Birliği İlişkilerinin Tarihsel Gelişimi | Ders |
14 | Genel tekrar | Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Entegrasyon kuramlarını kavrar. | Yazılı Sınav | Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması | Önceden planlanmış özel beceriler Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Dünyadaki entegrasyon oluşumlarını değerlendirir. | Yazılı Sınav | Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması | Önceden planlanmış özel beceriler Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Edindikleri teorik bilgiler sayesinde AB ekonomisini ve işleyişini kavrar. | Yazılı Sınav | Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması | Önceden planlanmış özel beceriler Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Güncel olayları ve AB ekonomisindeki gelişmeleri yorumlar | Yazılı Sınav | Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması | Önceden planlanmış özel beceriler Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Ders içi tartışmalar sayesinde edindikleri bilgileri kullanma ve/veya karşısındakilere aktarma yeteneği kazanır. | Yazılı Sınav | Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması | Önceden planlanmış özel beceriler Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Entegrasyon kuramlarını kavrar. | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 1 | 1 | 1 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | ;
Dünyadaki entegrasyon oluşumlarını değerlendirir. | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 1 | 1 | 1 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | ;
Edindikleri teorik bilgiler sayesinde AB ekonomisini ve işleyişini kavrar. | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 1 | 1 | 1 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | ;
Güncel olayları ve AB ekonomisindeki gelişmeleri yorumlar | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 1 | 1 | 1 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | ;
Ders içi tartışmalar sayesinde edindikleri bilgileri kullanma ve/veya karşısındakilere aktarma yeteneği kazanır. | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 1 | 1 | 1 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | ;
Ortalama Değer | 4 | 4 | 3,8 | 3,8 | 3 | 1 | 1 | 1 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |