Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Bankacılığa Giriş | BSİ104 | 2 | 3 + 0 | 6,0 |
Birim Bölüm | BANKACILIK VE SİGORTACILIK |
Derece Seviye | Ön Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüzyüze |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Özlem AĞDAŞ |
Ders Veren | |
Amaç |
Banka ve bankacılığın tanımı, tarihi gelişimi, banka sisteminde yer alan banka türleri,Banka ve bankacılığın temel kavramlarını öğrencilere aktararak, bankaların ekonomideki yerini, merkez bankacılığını, yatırım bankacılığını, ticari bankacılığı, işlevsel olarak tanıtmaktır. |
Ders İçeriği |
bankacılık hizmet kapsamında yer alan Mevduat, temel kredi bilgileri, kurumsal ve bireysel krediler, kredi kartları ve elektronik bankacılık hizmetleri gibi günlük yaşamda karşılaşılan konuları öğrencilere tanıtmak ve uygulamadan örnekler vererek öğrencileri genel anlamda bilgilendirmek, dersin içeriğini oluşturur. |
Ders Kaynakları |
Bankacılık Giriş ve İlkeleri
Editör, Doç. Dr. Ferudun Kaya
Beta Yayınları, İstanbul, 2017
BANKACILIĞA GİRİŞ Doç. Dr. Minire KIRBAŞLI - Öğr. Gör. Nuri GÜZVELİ İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ AÇIK VE UZAKTAN EĞİTİM FAKÜLTESİ |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2007 - 2008 2008 - 2009 2005 - 2006 2006 - 2007 2009 - 2010 2010 - 2011 2011 - 2012 2012 - 2013 2013 - 2014 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 2 | 14 | 28 |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 5 | 5 | 25 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Vaka Çalışması | 5 | 5 | 25 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması | Grup Çalışması | 4 | 4 | 16 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum | Sözlü | 5 | 5 | 25 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 4 | 4 | 16 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 4 | 1 | 4 |
Final | Final | 6 | 1 | 6 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 145 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 5,69 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Banka ve bankacılık tanımı, Mali Piyasa - Para Piyasası ve Sermaye Piyasaları tanımları, BANKING IN OUR COUNTRY IN THE OTTOMAN AND REPUBLIC PERIOD | Ders |
2 | BANKACILIK VE BANKANIN DÜNYADAKİ TARİHSEL GELİŞİMİ ,OSMANLI VE CUMHURİYET DÖNEMLERİNDE ÜLKEMİZDE BANKACILIK | Ders |
3 | BANKALARIN KURULMASI VE FAALİYETE GEÇMESİ, BANKALARIN FAALİYET KONULARI | Ders |
4 | SERMAYE YAPILARINA GÖRE VE İŞLEVLERİNE GÖRE TÜRKİYE’DE BANKA ÇEŞİTLERİ,BANKACILIKTA ETİK KURALLAR | Ders |
5 | MEVDUAT, EFT, HAVALE VE ELEKTRONİK BANKACILIK | Ders |
6 | KREDİNİN TANIMI, TÜRLERİ VE UNSURLARI | Ders |
7 | İSTİHBARAT, KREDİ TALEPLERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ | Ders |
8 | KREDİ VE BANKA KARTLARI TANIMI ÖZELLİKLERİ | Ders |
9 | BANKALARDA KURUMSAL YÖNETİM VE YÖNETİM ORGANLARI | Ders |
10 | BANKALARDA ORGANİZASYON ŞEMASI (Örnek), POZİSYONLAR ve POZİSYONLARIN YETKİ VE SORUMLULUKLARI | Ders |
11 | BANKALARDA RİSK YÖNETİMİ VE DENETİMİ SİSTEMİ | Ders |
12 | BANKACILIK DÜZENLEME VE DENETLEME KURUMU, AMACI VE GÖREVLERİ-ÖNEMİ- TC MERKEZ BANKASI KURULUŞU-TARİHÇESİ | Ders |
13 | TC MERKEZ BANKASI’NIN YETKİLERİ, SORUMLULUKLARI, TÜRKİYE BANKALAR BİRLİĞİ’NİN KURULUŞU, YETKİ VE SORUMLULUKLARI | Ders |
14 | TASARRUF MEVDUATI SİGORTA FONU | Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Finansal sistemi öğrenir bankacılığın tarihi gelişimini kavrar | |||
Bankacılık işlemlerini bilir ve değerlendirir | |||
TCMB ve diğer banka türlerini bilir | |||
Bankacılık hizmet ürünlerinin neler olduğunu ve kullanım alanlarını biliri | |||
Bankacılık yönetim ve denetimi hakkında bilgi sahibi olur. |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Finansal sistemi öğrenir bankacılığın tarihi gelişimini kavrar | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Bankacılık işlemlerini bilir ve değerlendirir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
TCMB ve diğer banka türlerini bilir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Bankacılık hizmet ürünlerinin neler olduğunu ve kullanım alanlarını biliri | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Bankacılık yönetim ve denetimi hakkında bilgi sahibi olur. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |