Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Finansal Kararlarda Bilgisayar Uygulamaları | MUH256 | 3 | 2 + 0 | 2,0 |
Birim Bölüm | BANKACILIK VE SİGORTACILIK |
Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Melik KAMIŞLI |
Ders Veren | |
Amaç |
Finansal fonksiyonların gerçekleştirilmesinde alınacak kararlarda bilgisayar uygulamalarının kullanımı geliştirmeyi amaçlamaktadır. |
Ders İçeriği |
Finansal yönetimin; yatırım fonksiyonlarında bilgisayar uygulamaları, finansman fonksiyonlarında bilgisayar uygulamaları, kar dağıtım fonksiyonunda bilgisayar uygulamaları gerçekleştirmektedir. |
Ders Kaynakları |
Metin Coşkun (2011) EXCEL İLE FİNANS 1
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2009 - 2010 2010 - 2011 2011 - 2012 2012 - 2013 2013 - 2014 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 10 | 1 | 10 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Küçük Grup Tartışması | 5 | 1 | 5 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Vaka Çalışması | 10 | 1 | 10 |
Final | Final | 10 | 1 | 10 |
Ödev (Sunum) | Ödev (Sunum) | 7 | 1 | 7 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 10 | 1 | 10 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 52 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 2,04 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Faiz oranları | Ders Problem Çözme |
2 | Bugünkü değer | Ders Problem Çözme |
3 | Gelecek değer | Ders Problem Çözme |
4 | Anüite | Ders Problem Çözme |
6 | Başabaş analizi | Ders Problem Çözme |
7 | Kaldıraçlar | Ders Problem Çözme |
8 | Finansal planlama | Ders Problem Çözme |
9 | Nakit bütçesi | Ders Problem Çözme |
10 | Sermaye maliyetİ | Ders Problem Çözme |
11 | Sermaye bütçelemesi | Ders Problem Çözme |
12 | Hisse senetleri | Ders Problem Çözme |
13 | Tahviller | Ders Problem Çözme |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Bu dersin sonunda; Öğrenciler 1. Finansal kararlardaki süreçleri açıklayabilecektir. 1.1. Finansal hesaplamalarda Excel hesaplarını yapar 1.2. Faiz hesaplamalarını yapar 1.3. Sermaye bütçelemesi işlemleri ve yatırım kararlarını betimler | Ödev / Proje | Ders Problem Çözme | Dinleme ve anlamlandırma Önceden planlanmış özel beceriler |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Bu dersin sonunda; Öğrenciler 1. Finansal kararlardaki süreçleri açıklayabilecektir. 1.1. Finansal hesaplamalarda Excel hesaplarını yapar 1.2. Faiz hesaplamalarını yapar 1.3. Sermaye bütçelemesi işlemleri ve yatırım kararlarını betimler | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |