EN
  • Anasayfa
  • PZL101 Pazarlama Yönetimi (2024 - 2025 / 2. Yarıyıl)
  • EN
PZL101 - Pazarlama Yönetimi
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Pazarlama Yönetimi PZL101 2 3 + 0 3,0 Pdf
Birim Bölüm
BANKACILIK VE SİGORTACILIK
Derece Seviye Ön Lisans - Zorunlu - Türkçe
Dersin Verilişi Yüzyüze
EBS Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Behlül ERSOY
Ders Veren
Amaç

Dersin amacı, pazarlama ile ilgili temel kavramların ve temel bilgilerin öğretilmesidir. Bu öğretiler ışığında, öğrencilere pazarlamadaki güncel uygulamaları analiz edebilme yeteneğinin kazandırılmasıdır.

Ders İçeriği

Pazarlamanın temel kavramları, pazarlamayı etkileyen çevre faktörleri, pazar bölümlendirme, hedef pazar seçimi, ürün, fiyat, dağıtım, tutundurma stratejileri, stratejik pazarlama planı.

Ders Kaynakları Pazarlama İlkeleri, Prof.Dr. İsmet MUCUK
Pazarlama, Doç.Dr.İrfgan ÇAĞLAR, Arş.Gör. Sabiha KILIÇ, Nobel Yayınları
Modern Pazarlama, Remzi Altunışık, Şuayıp Özdemir ve Ömer Torlak, Değişim Yayınları
Pazarlama - İlkeler ve Yönetim-, Prof. Dr. Zafer ERDOĞAN, Ekin Yayınevi
Açıldığı Öğretim Yılı 2013 - 2014 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 3 14 42
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 1 14 14
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 5 1 5
Final Final 10 1 10
Toplam İş Yükü (Saat) 71
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 2,78
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Pazarlamada Temel Kavramlar
2 Pazarlama Çevresi Faktörleri
3 Pazarlama Bilgi Sistemi ve Pazarlama Araştırması
4 Tüketici Davranışları
5 Pazar Bölümlendirme, Hedef Pazar Seçimi, Konumlandırma
5 Pazar Bölümlendirme, Hedef Pazar Seçimi, Konumlandırma
7 Ürün kararları Ders
8 Fiyat Kararları / Arasınav Ders
10 Tutundurma Çabaları
11 Dağıtım Kararları
12 Stratejik Pazarlama Planlaması
13 Pazarlamada Kontrol ve Sosyal Sorumluluk
14 Final sınavı konu tekrarı Ders
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Pazarlamada uygulanabilecek stratejiler ve kontrol yöntemlerinin kavranması
Pazarlama bilgi sistemi, pazarlama araştırması, tüketici ve endüstriyel pazarların özelliklerinin kavranması
Pazarlamada yönetim prensiplerinin ve pazarlama planı oluşturma sürecinin kavranması
Pazarlamada Hızlı ve Doğru Karar Verme Stratejilerini Kavrar
Pazarlama karması elemanlarının (ürün, fiyat, dağıtım, ve tutundurma çabaları ) kavranması
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13
Pazarlamada uygulanabilecek stratejiler ve kontrol yöntemlerinin kavranması 4 4 - - 4 - - - - 4 - 4 4
Pazarlama bilgi sistemi, pazarlama araştırması, tüketici ve endüstriyel pazarların özelliklerinin kavranması 4 4 - - - - - - - 4 - 5 5
Pazarlamada yönetim prensiplerinin ve pazarlama planı oluşturma sürecinin kavranması 5 5 - - 4 - - - - 4 - 4 4
Pazarlamada Hızlı ve Doğru Karar Verme Stratejilerini Kavrar 4 4 - - 5 - - - 4 4 - - 4
Pazarlama karması elemanlarının (ürün, fiyat, dağıtım, ve tutundurma çabaları ) kavranması 4 4 - - 4 - - - - 4 4 - 4