Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Proje Hazırlama Teknikleri ve Proje Yönetimi | MOS121 | 3 | 2 + 0 | 2,0 |
Birim Bölüm | BANKACILIK VE SİGORTACILIK |
Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi İbrahim ALKARA |
Ders Veren | |
Amaç |
Dersin amacı, öğrencilerin proje geliştirme mantığının benimsenmesini sağlayarak, tespit ettikleri sorunları planlı bir şekilde çözebilecekleri bir projeye dönüştürmelerinin sağlanmasıdır; bununla birlikte proje hazırlama ve uygulama konularında becerilerinin geliştirilmesi hedeflenmektedir. |
Ders İçeriği |
Proje hazırlama ve uygulamada temel ilkeler, proje döngüsü yönetimi, mantıksal çerçevenin hazırlanması, faaliyetlerin planlanması, proje bütçesinin hazırlanması ve uygulamaya hak kazanmış bir projenin uygulamada yaşanan süreçleriyle ilgili örnekler derste detaylı bir şekilde işlenecektir. Uygulama sürecinde ise öğrenciler kendi proje taslaklarını hazırlayacaklardır. |
Ders Kaynakları |
AB Hibe Programlarına Yönelik Proje Hazırlama Rehberi, MEB, 2011, Ankara
|
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Hibe Proje Tanımı | Tartışmalı Ders |
1 | Tanışma ve ders tanıtımı | Tartışmalı Ders |
2 | Proje, Proje Hazırlama ve Uygulamada Temel İlkeler, Proje Döngüsü Yönetimi | Tartışmalı Ders |
3 | Proje Hazırlama, Proje Hazırlamasında Mantıksal Çerçeve Yaklaşımı ve Aşamaları | Tartışmalı Ders |
4 | Planlama, Mantıksal Çerçevenin Hazırlanması,, Proje kapsamının belirlenmesi | Küçük Grup Tartışması |
5 | Varsayımlar, Objektif olarak Doğrulanabilen Göstergeler, Doğrulama Kaynakları | Küçük Grup Tartışması |
6 | Faaliyet Planı ve Hazırlama Aşamaları, Bütçe hazırlanması | Grup Çalışması Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri |
7 | Projenin Ön Değerlendirmesi ve Önerisinin Yazılması: Proje Hedeflerinin Belirtilmesi Projenin Gerekçeleri, Faaliyetlerin detaylandırılması, Sürdürülebilirlilik | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
8 | Ara Sınav -Proje Örnekleri | Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri |
9 | Örnek Proje Uygulama İzleme ve Değerlendirme Aşamaları | Tartışmalı Ders |
10 | Proje İzleme Süreci (Örnek proje hazırlanması için ekip çalışması) | Grup Çalışması |
11 | Proje Değerlendirme Süreci (Örnek proje hazırlanması için ekip çalışması) | Grup Çalışması |
12 | Hibe Projeleri Başvurusu Yapılabilecek Kurumlar (Örnek proje hazırlanması için ekip çalışması) | Grup Çalışması |
14 | Örnek proje hazırlanması için ekip çalışması | Grup Çalışması Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri |
14 | Örnek proje hazırlanması için ekip çalışması | Grup Çalışması Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Öğrenciler hibe veren kurumları tanırlar. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Öğrenciler proje uygulama sürecindeki örnek uygulamaları tanırlar. | Ödev / Proje | Beyin Fırtınası Grup Çalışması Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
Öğrenciler hibe projesi taslağı hazırlamayı öğrenirler | Yazılı Sınav | Beyin Fırtınası Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, yönetsel beceriler, Önceden planlanmış özel beceriler |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenciler hibe veren kurumları tanırlar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Öğrenciler proje uygulama sürecindeki örnek uygulamaları tanırlar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Öğrenciler hibe projesi taslağı hazırlamayı öğrenirler | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |