Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Finansal Kurumlar ve Sermaye Piyasaları | İKT324 | 4 | 3 + 0 | 5,0 |
Birim Bölüm | BANKACILIK VE SİGORTACILIK |
Derece Seviye | Ön Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Nurbanu HUYUGÜZEL TÜRK |
Ders Veren | |
Amaç |
Finansal piyasaların ve türlerinin tanıtılması, para ve sermaye piyasalarında işlem gören araçların aktarılması, finansal piyasalarda yer alan düzenleyici ve denetleyici kurumların incelenmesi, görev ve yetkilerinin öğretilmesi, türev piyasalara ilişkin bilgilerin verilmesi ve finansal piyasalardaki risklerin analiz edilmesidir. |
Ders İçeriği |
Finansal piyasa türleri, para ve sermaye piyasası araçları, finansal piyasaları düzenleyen ve denetleyen kurumlar, Borsa İstanbul, türev piyasalar, döviz piyasaları, finansal piyasalarda karşılaşılan riskler ve derecelendirme kuruluşlarıdır. |
Ders Kaynakları |
Gönül Meral, Finansal Piyasalar ve Kurumlar, 2015, Detay Yayıncılık.
Mishkin Frederic S, Finansal Piyasalar ve Kurumlar, 2011, Bilim Teknik Yayınevi. |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2013 - 2014 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum | Sözlü | 2 | 14 | 28 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 2 | 14 | 28 |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 5 | 14 | 70 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav 2 | Ara Sınav 2 | 1 | 1 | 1 |
Final | Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 129 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 5,06 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Finansal Piyasa Kavramı ve Türleri | Ders |
2 | Para Piyasaları ve Araçları | |
3 | Sermaye Piyasaları ve Araçları | |
4 | Halka Arz | |
5 | Sermaye Piyasası Kurulu | |
6 | Borsa İstanbul | |
8 | Türkiye Cumhuriyet Merkez Bankası | |
8 | Türkiye Cumhuriyet Merkez Bankası | |
9 | Bankacılık Düzenleme ve Denetleme Kurulu | |
10 | Birincil ve İkincil Piyasalar | Ders |
11 | Türev Piyasalar | Ders |
12 | Finansal Piyasalarda Risk | Ders |
13 | Derecelendirme Kuruluşları | Ders |
14 | Uluslararası Finansal Piyasalar |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Finansal piyasaları sınıflandırabilir. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Para ve sermaye piyasalarında işlem gören araçlarla ilgili bilgi sahibi olur. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Finansal piyasalarda yer alan düzenleyici ve denetleyici kurumları açıklayabilir. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Finansal piyasalardaki riskleri analiz edebilir. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Finansal piyasaları sınıflandırabilir. | 3 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Para ve sermaye piyasalarında işlem gören araçlarla ilgili bilgi sahibi olur. | - | 3 | - | 4 | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Finansal piyasalarda yer alan düzenleyici ve denetleyici kurumları açıklayabilir. | - | - | - | - | - | 3 | - | - | - | - | - | - | - |
Finansal piyasalardaki riskleri analiz edebilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |