EN
  • Anasayfa
  • DIS103 Tedarik Zinciri Yönetimi (2024 - 2025 / 1. Yarıyıl)
  • EN
DIS103 - Tedarik Zinciri Yönetimi
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Tedarik Zinciri Yönetimi DIS103 1 3 + 0 4,0 Pdf
Birim Bölüm
DIŞ TİCARET
Derece Seviye Ön Lisans - Zorunlu - Türkçe
Dersin Verilişi Yüzyüze eğitim
EBS Koordinatörü Öğr. Gör. Onur TERZİOĞLU
Ders Veren Öğr. Gör. Onur TERZİOĞLU
Amaç

Özellikle yurt dışı satınalma yapan tedarik zinciri yöneticilerinin mesleki ihtiyaçlarını karşılamak için satınalma anlayış ve uygulamalarının öğrenilmesi, sözleşme yönetimlerinin bilinmesi, tedarikçi seçimi ve performans değerlendirilmesinin yapılması ve tedarikçi ilişkilerinin öğrenilmesi gerekmektedir.

Ders İçeriği

Dış ticarete konu olan eşyanın tedarik sürecinin öğrenilmesi.

Ders Kaynakları Hasan Kürşat GÜLEŞ, Turan PAKSOY, Hasan BÜLBÜL, Eren ÖZCEYLAN, Tedarik Zinciri Yönetimi, Stratejik Planlama, Modelleme ve Optimizasyon, Gazi Kitabevi, 2. Baskı
Tedarik Zinciri Yönetimi-Ed.: Prof.Dr. Mehmet Necdet TİMUR, Yrd.Doç.Dr. Gülsen Serap ÇEKEROL
Murat Erdal, Satınalma ve Tedarik Zinciri Yönetimi, Beta Yayıncılık, İstanbul 2011
Açıldığı Öğretim Yılı 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 40
Toplam 40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %60
Toplam %60
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %60
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 1 14 14
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 1 14 14
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 1 14 14
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 28 1 28
Final Final 32 1 32
Toplam İş Yükü (Saat) 102
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 4
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Tedarik Zİnciri Yönetimine Giriş ve Tedarik Zinciri Kavramı
2 Alıcı-Tedarikçi İlişkisi
3 Tedarik Zincirinde Arz ve Talep Planlaması
4 Kurumsal Kaynak Planlaması ve Değişim Mühendisliği
5 Tersine Lojistik
6 Tedarik Zinciri Yönetiminde Dış Kaynak Kullanımı
7 Tedarik Zincirinde Operasyonel Konular
8 Tedarik Zinciri Ağı Tasarımı (1)
8 Tedarik Zinciri Ağı Tasarımı (1) ve Ara Sınav
9 Tedarik Zinciri Ağı Tasarımı (2)
10 Tedarik Zinciri Ağı Tasarımı (3)
11 Tam Zamanında Dağıtım
12 Tedarik Zİnciri Koordinasyonu ve Sözleşmeler
13 E-iş, E-satınalma, E-lojistik
14 Genel Değerlendirme
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Yurt dışı ve yurt içi piyasalarda satın alma süreçlerini öğrenme.
Tedarik zincirinde stratejik planlama yapabilme. Sunum / Seminer Problem Çözme Seminer Grup Çalışması Sözlü İnceleme / Anket Çalışması Önceden planlanmış özel beceriler Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma
Yurt dışı satın almalarda sözleşme yöntemlerini öğrenme.
Tedarik sürecini ithalat ve/veya ihracat süreci ile birlikte yürütebilme.
Tedarikçi seçimi ve performans değerlendirmesi yapabilme.
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
Yurt dışı ve yurt içi piyasalarda satın alma süreçlerini öğrenme. 5 5 5 5 5 5 5 5 1 5 1 5 5 5 2
Tedarik zincirinde stratejik planlama yapabilme. 5 5 5 5 5 5 5 4 1 5 1 5 5 5 2
Yurt dışı satın almalarda sözleşme yöntemlerini öğrenme. 5 5 4 5 4 5 5 4 1 5 1 5 5 5 2
Tedarik sürecini ithalat ve/veya ihracat süreci ile birlikte yürütebilme. 5 5 5 5 5 5 5 4 1 5 1 5 5 5 2
Tedarikçi seçimi ve performans değerlendirmesi yapabilme. 5 5 5 5 5 5 5 4 1 5 1 5 5 5 2