Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Yönlendirilmiş Çalışmalar | MCS201 | 3 | 3 + 0 | 3,0 |
Birim Bölüm | DIŞ TİCARET |
Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz Yüze |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Yunus DÜGER |
Ders Veren | |
Amaç |
Bu derste öğrenciye araştırma yapma yeterliklerini kazandırma, öğrencinin eksik olan yönlerini tamamlama, eksikliğini hissettiği ve merak ettiği alanlarda araştırma yapmasını sağlama, rapor hazırlama ve sunma yeteneği kazandırma, grup çalışması ile özgün bir çalışmayı planlama, yazma ve proje hazırlama becerilerini geliştirmesi amaçlanmaktadır. |
Ders İçeriği |
1 Çalışma alanları ile ilgili plan, hazırlık , yazım ve anlatım çalışmalarında bulunma 2 Teorik Bilgileri Uygulamaya dökme 3 Araştırma Konularını Seçme 4 Herbir Ögrenci için bireysel ve / veya gruplar şeklinde çalışma konusunun verilmesi 5 Kaynak Araştırması Yapma 6 Toplanan Kaynakların Değerlendirilmesi 7 Toplanan Kaynakların Değerlendirilmesi 8 Dönem ortası çalışmaların ön değerlendirilmesi 9 Dönem ortası çalışmaların ön değerlendirilmesi 10 Hazırlanan konuların rapor haline getirilmesi ve sunumun yapılması Hazırlanan konuların rapor haline getirilmesi ve sunumun yapılması 11 Hazırlanan konuların rapor haline getirilmesi ve sunumun yapılması 12 Öğrencilerin öğrendiklerine ilişkin belge ve dokümanların dosya şeklinde sunulması 13 Öğrencilerin öğrendiklerine ilişkin belge ve dokümanların dosya şeklinde sunulması 14 Dönem sonu Değerlendirmesi 15 Dönem sonu Değerlendirmesi |
Ders Kaynakları |
Yücel İSLAM, Yönlendirilmiş Çalışma I - II, Seçkin Yayıncılık, 2007, 2. Baskı, Ders Notları, Ödev/Proje Bilgi Notu.
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2022 - 2023 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 3 | 9 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma | İnceleme / Anket Çalışması | 2 | 2 | 4 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 4 | 4 | 16 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 5 | 5 | 25 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 12 | 1 | 12 |
Final | Final | 11 | 1 | 11 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 77 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 3,02 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Çalışma alanları ile ilgili plan, hazırlık , yazım ve anlatım çalışmalarında bulunma | Tartışmalı Ders |
2 | Teorik bilgileri uygulamaya dökme | |
3 | Araştırma konularını seçme | |
4 | Her öğrenci için bireysel ve / veya grup çalışması konuları vermek | Vaka Çalışması |
5 | Kaynak Araştırma | |
6 | Toplanan Kaynakların Değerlendirilmesi | |
6 | Toplanan Kaynakların Değerlendirilmesi | |
8 | Dönem ortası çalışmaların ön değerlendirilmesi | Küçük Grup Tartışması Grup Çalışması Sözlü |
8 | Dönem ortası çalışmaların ön değerlendirilmesi | Küçük Grup Tartışması Grup Çalışması Sözlü |
10 | Hazırlanan konuları rapora hazırlamak ve sunmak | |
10 | Hazırlanan konuları rapora hazırlamak ve sunmak | |
12 | Öğrencilerin öğrendikleri ile ilgili belgeleri ve belgeleri sunmak | |
12 | Öğrencilerin öğrendikleri ile ilgili belgeleri ve belgeleri sunmak | |
14 | Dönem Değerlendirmesi |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Hazırlanan çalışmaları belgeleme yeteneği kazanmak | Ödev / Proje | Vaka Çalışması | Önceden planlanmış özel beceriler |
Hazırlanan işi sunma yeteneği | Sunum / Seminer | Grup Çalışması | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması |
Araştırma yapabilme yeteneği kazanmak | Sunum / Seminer | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Hazırlanan çalışmaları belgeleme yeteneği kazanmak | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Hazırlanan işi sunma yeteneği | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Araştırma yapabilme yeteneği kazanmak | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |