Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Mesleki İngilizce | DIS226 | 3 | 3 + 0 | 4,0 |
Birim Bölüm | DIŞ TİCARET |
Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz Yüze |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Mehmet Ali PAYLAN |
Ders Veren | Dr. Öğr. Üyesi Onur AĞKAYA |
Amaç |
Bu dersin amacı, öğrencilerin dış ticaret alanında sıkça rastlanan konularla ilgili tartışma, konuşma, okuma ve yazma becerilerini geliştirmek ve örnek olaylar üzerinden ilgili konulara hakim olmalarını sağlamaktır. |
Ders İçeriği |
Okuma parçaları ve ilgili okuma ve kelime çalışmaları, dinleme ve çeviri çalışmaları |
Ders Kaynakları |
Market Leader - Business English Practice File
Market Leader - Business English Course Book (Elemantary) |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2018 - 2019 2019 - 2020 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 30 |
Kısa Sınav 1 | 10 |
Kısa Sınav 2 | 10 |
Toplam | 50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %50 |
Toplam | %50 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %50 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 1 | 13 | 13 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması | Grup Çalışması | 1 | 13 | 13 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 2 | 13 | 26 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum | Sözlü | 1 | 13 | 13 |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 13 | 26 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 1 | 13 | 13 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 4 | 1 | 4 |
Kısa Sınav 1 | Kısa Sınav 1 | 2 | 1 | 2 |
Kısa Sınav 2 | Kısa Sınav 2 | 2 | 1 | 2 |
Final | Final | 8 | 1 | 8 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 120 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 4,71 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Tanışma-Tanıştırma | |
2 | İş ve Eğlence | |
3 | İş Hayatında Sorunlar | |
4 | Seyahat | Ders |
5 | Yemek ve Eğlence Kültürü | Ders |
6 | Satın Alma ve Satış | |
7 | Reklam | Ders |
8 | Ara Sınavlar | |
9 | Şirketler | Ders |
10 | İletişim | |
11 | Kültür | |
12 | Meslekler | Ders |
13 | Çeviri (İngilizce-Türkçe) | Ders |
14 | Çeviri (Türkçe-İngilizce) |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Dış ticaretle ilgili terimleri bilir, | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Seçilmiş okuma parçalarını okur, anlar, ve bu okuma parçalarıyla ilgili sorulara cevap verir | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Öğrenciler dış ticaret ile ilgili mesleki İngilizce kullanımı hakkında bilgi sahibi olur, | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Öğrenciler dış ticaret ile ilgili uluslararası yenilikleri takip edebilecek altyapıya sahip olurlar. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Öğrenciler mesleki konularda çeviri deneyimi kazanır, | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Dış ticaretle ilgili terimleri bilir, | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | 5 | 5 | - | - | - |
Seçilmiş okuma parçalarını okur, anlar, ve bu okuma parçalarıyla ilgili sorulara cevap verir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | 5 | 5 | - | - | - |
Öğrenciler dış ticaret ile ilgili mesleki İngilizce kullanımı hakkında bilgi sahibi olur, | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | 5 | 5 | - | - | - |
Öğrenciler dış ticaret ile ilgili uluslararası yenilikleri takip edebilecek altyapıya sahip olurlar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | 5 | 5 | - | - | - |
Öğrenciler mesleki konularda çeviri deneyimi kazanır, | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | 5 | 5 | - | - | - |