EN
  • Anasayfa
  • DIS226 Mesleki İngilizce (2025 - 2026 / 3. Yarıyıl)
  • EN
DIS226 - Mesleki İngilizce
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Mesleki İngilizce DIS226 3 3 + 0 4,0 Pdf
Birim Bölüm
DIŞ TİCARET
Derece Seviye Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz Yüze
EBS Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Mehmet Ali PAYLAN (Yıl: 2020 - 2021)
Ders Veren Doç. Dr. Onur AĞKAYA
Amaç

Bu dersin amacı, öğrencilerin dış ticaret alanında sıkça rastlanan konularla ilgili tartışma, konuşma, okuma ve yazma becerilerini geliştirmek ve örnek olaylar üzerinden ilgili konulara hakim olmalarını sağlamaktır.

Ders İçeriği

Okuma parçaları ve ilgili okuma ve kelime çalışmaları, dinleme ve çeviri çalışmaları

Ders Kaynakları Market Leader - Business English Practice File
Market Leader - Business English Course Book (Elemantary)
Açıldığı Öğretim Yılı 2018 - 2019 2019 - 2020 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 2025 - 2026
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 40
Uygulama 1 10
Toplam 50
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %50
Toplam %50
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %50
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %50
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
10
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
10
Destek Dersleri
10
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
30
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
20
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
20
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 1 15 15
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 1 10 10
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 1 15 15
Önceden planlanmış özel beceriler Özel Destek / Yapısal Örnekler 1 1 1
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Beyin Fırtınası 1 15 15
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Gösterim 1 15 15
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri Benzetim 1 15 15
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum Sözlü 1 15 15
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 1 1 1
Uygulama 1 Uygulama 1 1 1 1
Final Final 1 1 1
Toplam İş Yükü (Saat) 104
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 4,08
AKTS 4,0
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Tanışma-Tanıştırma
2 İş ve Eğlence
3 İş Hayatında Sorunlar
4 Seyahat
5 Yemek ve Eğlence Kültürü Ders
6 Satın Alma ve Satış
7 Reklam Ders
8 Ara Sınavlar Ders
9 Şirketler
10 İletişim
11 Kültür
12 Meslekler Ders
13 Çeviri (İngilizce-Türkçe)
14 Çeviri (Türkçe-İngilizce) Ders
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Dış ticaretle ilgili terimleri bilir,
Seçilmiş okuma parçalarını okur, anlar, ve bu okuma parçalarıyla ilgili sorulara cevap verir
Öğrenciler dış ticaret ile ilgili mesleki İngilizce kullanımı hakkında bilgi sahibi olur,
Öğrenciler dış ticaret ile ilgili uluslararası yenilikleri takip edebilecek altyapıya sahip olurlar.
Öğrenciler mesleki konularda çeviri deneyimi kazanır,
; ; ; ; ;
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
Dış ticaretle ilgili terimleri bilir, 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 3 4 5 3
Seçilmiş okuma parçalarını okur, anlar, ve bu okuma parçalarıyla ilgili sorulara cevap verir 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 3 4 5 3
Öğrenciler dış ticaret ile ilgili mesleki İngilizce kullanımı hakkında bilgi sahibi olur, 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 3 4 5 3
Öğrenciler dış ticaret ile ilgili uluslararası yenilikleri takip edebilecek altyapıya sahip olurlar. 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 3 4 5 3
Öğrenciler mesleki konularda çeviri deneyimi kazanır, 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 3 4 5 3
Ortalama Değer 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 3 4 5 3