EN
  • Anasayfa
  • PZL213. Uluslararası Pazarlama (2024 - 2025 / 2. Yarıyıl)
  • EN
PZL213. - Uluslararası Pazarlama
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Uluslararası Pazarlama PZL213. 2 2 + 0 3,0 Pdf
Birim Bölüm
DIŞ TİCARET
Derece Seviye Ön Lisans - Zorunlu - Türkçe
Dersin Verilişi Yüzyüze
EBS Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Mehmet Ali PAYLAN
Ders Veren
Amaç

Uluslararası pazarlama dersinin amacı temel uluslar arası pazarlama kavramını ve pazarlamada ihracat kavramını öğretmektir. Uluslararası pazarlama dersinde, öğrenciler aynı zamanda uluslararası ticareti, uluslar arası bütünleşmeleri, uluslararası pazarlama çevresini, uluslararası pazarlama stratejilerini ve uluslararası pazarlamadaki pazarlama karması (ürün, fiyat,dağıtım, tutundurma) stratejilerini de öğrenirler.

Ders İçeriği

Bu ders uluslararası pazarlamanın genel kavramlarını ve uluslararası pazarlamanın ilke ve uygulamalarını öğretmeye yöneliktir.

Ders Kaynakları Heyet, Küresel Pazarlama Yönetimi, 2008, Beta Basım Yayın
Açıldığı Öğretim Yılı 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 2 14 28
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 2 14 28
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 5 1 5
Final Final 10 1 10
Toplam İş Yükü (Saat) 71
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 2,78
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Uluslararası pazarlamanın temel kavramları Ders Tartışmalı Ders
2 Uluslararası pazarlama faaliyetlerinin planlaması, uluslararası pazarlama çevresi.
3 Uluslararası ürün politikası, uluslararası pazarlamadaki alternatif ürün politikaları
4 Firmaların ulusal ve uluslararası ürünleri. Ürün hatlarının yönetimi. Uluslararası pazarlamada markalama ve ambalajlama. Ders
5 Uluslararası fiyatlandırma kararları ve uluslararası fiyatlandırmada kullanılan yöntemler Ders
6 Uluslararası ödemelerde kullanılan yöntemler
7 Uluslararası pazarlamada dağıtım Doğrudan ve dolaylı dağıtım kanalları Ders
8 Uluslararası pazarlara giriş yöntemleri. Yurtdışı pazarlarındaki üretim yöntemleri. Uluslararası pazarlamada fiziksel dağıtım faaliyetleri Ders
9 Uluslararası pazarlamada tutundurma kararları. Uluslararası pazarlamada reklam ve kişisel satış Ders
10 Uluslararası pazarlamada reklam ve halkla ilişkiler ve satış tutundurma. Fuarlar ve ticaret merkezleri Ders
11 Fuarlar ve ticaret merkezleri Ders
12 Uluslararası pazarlamanın organizasyonu Ders
13 Uluslararası pazarlamanın kontrolü Ders
14 Genel değerlendirme
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Uluslarararası pazarlama stratejilerini 4P temelinde öğrenme Yazılı Sınav Ders Dinleme ve anlamlandırma
Uluslararası pazarlamanın temelini öğrenme Yazılı Sınav Ders Dinleme ve anlamlandırma
İşletmelerin uluslararası pazarlama organizasyonlarını öğrenme Yazılı Sınav Ders Dinleme ve anlamlandırma
Uluslararası ticaretin dinamiklerini ve uluslar arası pazarlama çevresini tanıma Yazılı Sınav Ders Dinleme ve anlamlandırma
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
Uluslarararası pazarlama stratejilerini 4P temelinde öğrenme 5 - 5 4 - - 4 - - 4 - - - - -
Uluslararası pazarlamanın temelini öğrenme 4 4 4 4 - - 4 - - - - - - 4 -
İşletmelerin uluslararası pazarlama organizasyonlarını öğrenme 4 4 4 - - 4 4 - - - - - - - -
Uluslararası ticaretin dinamiklerini ve uluslar arası pazarlama çevresini tanıma 4 4 5 - - 4 4 - - - - - - - -