Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Uluslararası Finansman Teknikleri | DIS214 | 3 | 3 + 0 | 3,0 |
Birim Bölüm | DIŞ TİCARET |
Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüzyüze |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Dr. Halit YALÇIN |
Ders Veren | |
Amaç |
Bu dersin amacı, temel uluslararası finans torileri çerçevesinde, çokuluslu firmaların yönetim süreçlerinin finansal açıdan incelenmesidir. Uluslararası finansta kullanılan temel ekonomi ve finansal ilkeler çerçevesinde, uluslararası finansal karar süreçleri için yeterli bilgi birikiminin sağlanmasıdır. |
Ders İçeriği |
Uluslar arası Finans Teorisi, Küreselleşme ve Çokuluslu Firmalar, Uluslar arası Para Sistemi, Döviz Piyasasından Fon Yönetimi, Uluslararası Parite İlişkisi ve Kurların Tahmin Edilmesi, Uluslar arası Portföy Yatırımları,Uluslar arası Yeni Finansal Teknikler |
Ders Kaynakları |
Seyidoğlu, Halil. Uluslararası Finans, Güzem Can Yayınları, 2005
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2009 - 2010 2010 - 2011 2011 - 2012 2012 - 2013 2017 - 2018 2022 - 2023 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 2 | 8 | 16 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Rol Yapma / Drama | 2 | 3 | 6 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri | Benzetim | 2 | 6 | 12 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme | Konuk Konuşmacı | 2 | 1 | 2 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Vaka Çalışması | 1 | 3 | 3 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması | Grup Çalışması | 2 | 6 | 12 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 2 | 3 | 6 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Küçük Grup Tartışması | 2 | 4 | 8 |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 2 | 10 | 20 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 2 | 14 | 28 |
Final | Final | 20 | 1 | 20 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 15 | 1 | 15 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 190 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 7,45 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Uluslararası Finans | Ders |
2 | Çok Uluslu Şirketler | Ders |
3 | Döviz Kuru Teorileri | |
4 | Döviz Kuru Sistemleri | Ders |
5 | Satın Alma Gücü ve Faiz Haddi Pariteleri | Ders |
6 | Döviz Piyasası İşlemcileri | Ders |
7 | Uluslararası Para Sistemi | Ders |
8 | Ödemeler Bilançosu | Ders |
9 | Gelişen Piyasalar | Ders |
10 | Uluslararası Tahvil Piyasaları | Ders |
11 | Uluslararası Bankacılık | Ders |
12 | Dış Ticaret Finansmanı | Ders |
13 | Faiz ve Döviz Kredisi Swapları | Ders |
14 | Uluslararası Risk Yönetimi - Kur Riski | Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Çokuluslu işletmelerde kullanılan uluslararası yeni finansal teknikleri öğrenecekledir. | Yazılı Sınav | Sözlü | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
Uluslararası para sistemi ve döviz sistemini öğreneceklerdir | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Öğrenciler - Uluslararası finansal piyasaların işleyişi hakkında bilgi sahibi olacaktır. | Yazılı Sınav | Sözlü | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Çokuluslu işletmelerde kullanılan uluslararası yeni finansal teknikleri öğrenecekledir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Uluslararası para sistemi ve döviz sistemini öğreneceklerdir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Öğrenciler - Uluslararası finansal piyasaların işleyişi hakkında bilgi sahibi olacaktır. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |