EN
  • Anasayfa
  • DIS218 Uluslararası Pazarlama Araştırması (2024 - 2025 / 3. Yarıyıl)
  • EN
DIS218 - Uluslararası Pazarlama Araştırması
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Uluslararası Pazarlama Araştırması DIS218 3 3 + 0 4,0 Pdf
Birim Bölüm
DIŞ TİCARET
Derece Seviye Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüzyüze eğitim
EBS Koordinatörü Öğr. Gör. Dr. Sevdenur KAPUSUZ
Ders Veren
Amaç

Uluslararası pazarlama alanına ilişkin bilgi eksikliklerini gidererek , uluslararası pazarlama uygulamaları hakkında gerekli bilgileri vermek.

Ders İçeriği

İhracattan uluslararası Pazarlamaya Geçiş/ Uluslararası Pazar Araştırmaları/İhracatta Uygun Ürünün Geliştirilmesi/Uluslararası Pazarlama Stratejileri/Yeni Pazarlar/Çeşitli Ülkelerden Uygulamalar.

Ders Kaynakları Ömer Akat, (2008), Uluslararası Pazarlama, Ekin Basım Yay.
Alvin C. Burns , Ronald F. Bush, (2015). Pazarlama Araştırması, Editör: Fatma Demirci Orel, Nobel Akademik Yayıncılık.
Kozlu, C. ve Karaca, H. (2023). Uluslararası Pazarlama: Dijitalleşen Dünyaya Yeni Yaklaşımlar, İş Bankası Kültür Yayınları.
Açıldığı Öğretim Yılı 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 2 12 24
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 2 12 24
Önceden planlanmış özel beceriler Vaka Çalışması 3 12 36
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 1 4 4
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Beyin Fırtınası 1 12 12
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 4 1 4
Final Final 8 1 8
Ödev (Sunum) Ödev (Sunum) 4 1 4
Toplam İş Yükü (Saat) 116
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 4,55
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Dersin tanıtımı ve tartışma Ders Tartışmalı Ders
2 İhracattan Uluslararası Pazarlamaya Geçiş Ders Tartışmalı Ders
3 Uluslararası Pazarlama Araştırmasına Dair Temel Kavramlar Ders Sözlü
4 Uluslararası Pazarlama Araştırmalarının Kapsamı ve Niteliği Beyin Fırtınası Sözlü
5 Uluslararası Pazarlamada Bilgi Kaynakları Ders Vaka Çalışması
6 Uluslararası Pazarlama Araştırması Süreci Vaka Çalışması
7 Uluslararası Pazarlama Araştırmalarına Dair Örnek Vakalar Ders Vaka Çalışması
8 Uluslararası Pazarlama Araştırmalarında Karşılaşılan Zorluklar Ders Vaka Çalışması
9 Uluslararası Pazarlama Araştırmalarında Karşılaşılan Zorluklara Dair Vaka İncelemeleri Ders Vaka Çalışması
10 Uluslararası Pazarlarda İzlenebilecek Ürün Politikaları Ders Beyin Fırtınası
11 Uluslararası Pazarlarda Dağıtım Kanallarının Seçimi ve Politikalar Ders Beyin Fırtınası
12 Uluslararası Pazarlarda Fiyatlandırma Stratejileri ve Fiyatlandırma Zorlukları Ders Beyin Fırtınası
13 Uluslararası Pazarlarda İletişim Süreci Ders Tartışmalı Ders
14 Uluslararası Pazarlama Araştırmalarında Yeni Yaklaşımlar Ders Beyin Fırtınası
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Uluslararası pazarlama ve küresel pazarlama anlayışları ayrıştırılır. Yazılı Sınav Ders Dinleme ve anlamlandırma
Uluslararası pazarlara giriş stratejileri incelenir. Yazılı Sınav Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Ders Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma
Uluslararası pazarlama çevresi tanımlanır. Yazılı Sınav Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
pazarlama araştırması öğrenilir Yazılı Sınav Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Ders Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
Uluslararası pazarlama ve küresel pazarlama anlayışları ayrıştırılır. - - - - - - - - - - - - - - -
Uluslararası pazarlara giriş stratejileri incelenir. - - - - - - - - - - - - - - -
Uluslararası pazarlama çevresi tanımlanır. - - - - - - - - - - - - - - -
pazarlama araştırması öğrenilir - - - - - - - - - - - - - - -