Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Uluslararası Pazarlama Araştırması | DIS218 | 3 | 3 + 0 | 4,0 |
Birim Bölüm | DIŞ TİCARET |
Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüzyüze eğitim |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Dr. Sevdenur KAPUSUZ |
Ders Veren | |
Amaç |
Uluslararası pazarlama alanına ilişkin bilgi eksikliklerini gidererek , uluslararası pazarlama uygulamaları hakkında gerekli bilgileri vermek. |
Ders İçeriği |
İhracattan uluslararası Pazarlamaya Geçiş/ Uluslararası Pazar Araştırmaları/İhracatta Uygun Ürünün Geliştirilmesi/Uluslararası Pazarlama Stratejileri/Yeni Pazarlar/Çeşitli Ülkelerden Uygulamalar. |
Ders Kaynakları |
Ömer Akat, (2008), Uluslararası Pazarlama, Ekin Basım Yay.
Alvin C. Burns , Ronald F. Bush, (2015). Pazarlama Araştırması, Editör: Fatma Demirci Orel, Nobel Akademik Yayıncılık. Kozlu, C. ve Karaca, H. (2023). Uluslararası Pazarlama: Dijitalleşen Dünyaya Yeni Yaklaşımlar, İş Bankası Kültür Yayınları. |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 12 | 24 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 2 | 12 | 24 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Vaka Çalışması | 3 | 12 | 36 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 1 | 4 | 4 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 1 | 12 | 12 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 4 | 1 | 4 |
Final | Final | 8 | 1 | 8 |
Ödev (Sunum) | Ödev (Sunum) | 4 | 1 | 4 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 116 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 4,55 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Dersin tanıtımı ve tartışma | Ders Tartışmalı Ders |
2 | İhracattan Uluslararası Pazarlamaya Geçiş | Ders Tartışmalı Ders |
3 | Uluslararası Pazarlama Araştırmasına Dair Temel Kavramlar | Ders Sözlü |
4 | Uluslararası Pazarlama Araştırmalarının Kapsamı ve Niteliği | Beyin Fırtınası Sözlü |
5 | Uluslararası Pazarlamada Bilgi Kaynakları | Ders Vaka Çalışması |
6 | Uluslararası Pazarlama Araştırması Süreci | Vaka Çalışması |
7 | Uluslararası Pazarlama Araştırmalarına Dair Örnek Vakalar | Ders Vaka Çalışması |
8 | Uluslararası Pazarlama Araştırmalarında Karşılaşılan Zorluklar | Ders Vaka Çalışması |
9 | Uluslararası Pazarlama Araştırmalarında Karşılaşılan Zorluklara Dair Vaka İncelemeleri | Ders Vaka Çalışması |
10 | Uluslararası Pazarlarda İzlenebilecek Ürün Politikaları | Ders Beyin Fırtınası |
11 | Uluslararası Pazarlarda Dağıtım Kanallarının Seçimi ve Politikalar | Ders Beyin Fırtınası |
12 | Uluslararası Pazarlarda Fiyatlandırma Stratejileri ve Fiyatlandırma Zorlukları | Ders Beyin Fırtınası |
13 | Uluslararası Pazarlarda İletişim Süreci | Ders Tartışmalı Ders |
14 | Uluslararası Pazarlama Araştırmalarında Yeni Yaklaşımlar | Ders Beyin Fırtınası |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Uluslararası pazarlama ve küresel pazarlama anlayışları ayrıştırılır. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Uluslararası pazarlara giriş stratejileri incelenir. | Yazılı Sınav | Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Ders | Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma |
Uluslararası pazarlama çevresi tanımlanır. | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
pazarlama araştırması öğrenilir | Yazılı Sınav | Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Ders | Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Uluslararası pazarlama ve küresel pazarlama anlayışları ayrıştırılır. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Uluslararası pazarlara giriş stratejileri incelenir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Uluslararası pazarlama çevresi tanımlanır. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
pazarlama araştırması öğrenilir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |