Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Yönetimde Güncel Konular | DIS220 | 3 | 2 + 0 | 2,0 |
Birim Bölüm | DIŞ TİCARET |
Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze eğitim |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Onur TERZİOĞLU |
Ders Veren | |
Amaç |
Yönetim ve işletme yöneticiliği alanında ortaya konulan, tartışılan ve uygulanan yeni yaklaşımlar ve konular hakkında öğrencinin bilgilendirilmesi ve yönetim-organizasyon faaliyetlerinde bu yaklaşımların nasıl uygulanabileceğinin kavranması |
Ders İçeriği |
Yenilik Yönetimi; Öğrenen Örgütler; Örgüt Yapısının Değişimine Yönelik Teknikler: Kıyaslama, Temel yetenek, Dış kaynak kullanımı, Küçülme, Süreç yenileme, Yalın örgütler; Sanal Organizasyonlar, Şebeke Organizasyonları ve Stratejik Ortaklıklar; Dengeli Ölçüm Kartı; Toplam Kalite Yönetimi; Sürdürülebilirlik ve Kurumsal Sosyal Sorumluluk. |
Ders Kaynakları |
AÖF (2016) "Yönetimde Güncel Yaklaşımlar", Anadolu Üniversitesi Yayınları, Eskişehir
Koçel, Tamer (2005) “İşletme Yöneticiliği”, Arıkan Yayıncılık, İstanbul 1.Genç, N. (2008). Yönetim ve Organizasyon (Meslek Yüksek Okulları İçin), 2. Baskı, Seçkin Yayıncılık. 2.Sökmen, A. (2010). Yönetim ve Organizasyon, 1. Baskı, Detay Yayıncılık. 3.Ertürk, M. (2009). İşletmelerde Yönetim ve Organizasyon, 1. Baskı, Beta Yayıncılık. YÖNETİM VE ORGANİZASYON-I-Ed.: Prof. Dr. Celil Koparal YÖNETİM VE ORGANİZASYON-I-Ed.: Prof. Dr. Celil Koparal |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 1 | 14 | 14 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 1 | 14 | 14 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 1 | 14 | 14 |
Final | Final | 15 | 1 | 15 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 10 | 1 | 10 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 67 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 2,63 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Yönetimde Sistem ve Durumsallık Yaklaşımları | |
2 | Toplam Kalite Yönetimi ve Altı Sigma | |
3 | Dengeli Ölçüm Kartı | |
4 | Şebeke Organizasyonlar ve Stratejik Ortaklıklar | |
5 | Sanal Organizasyonlar | |
6 | Öğrenen Örgütler, Değişim Mühendisliği ve Yenilik Yönetimi | |
7 | Ara sınav | |
8 | Dış Kaynak Kullanımı | |
9 | Küçülme ve Kademe Azaltma | |
10 | Personel Güçlendirme | |
11 | Temel Yetenekler | |
12 | Kıyaslama | |
13 | Yalın Örgütler ve Sıfır Hiyerarşi | |
14 | Sürdürülebilirlik ve Kurumsal Sosyal Sorumluluk |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Yönetim bilimindeki gelişmeleri takip etmek | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Yönetim bilimindeki gelişmeleri yorumlayabilmek. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Yönetim bilimindeki gelişmelerin neleri kapsadığını anlamak. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Yönetim bilimindeki gelişmeleri takip etmek | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Yönetim bilimindeki gelişmeleri yorumlayabilmek. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Yönetim bilimindeki gelişmelerin neleri kapsadığını anlamak. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |