| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Ekonomik Coğrafya | IKT255 | 3 | 3 + 0 | 6,0 |
| Birim Bölüm | İKTİSAT |
| Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Türkçe, sunum eşiliğinde sözlü anlatım |
| EBS Koordinatörü | Prof. Dr. Ceyhun HAYDAROĞLU (Yıl: 2021 - 2022) |
| Ders Veren | Prof. Dr. Ceyhun HAYDAROĞLU |
| Amaç |
Coğrafyanın bir alt disiplini olarak ekonomik coğrafyaya genel bir giriş yapılacaktır. Küresel ekonomik sistemin temelleri üzerine kavramsal ve ampirik tartışmalar yapılacaktır. |
| Ders İçeriği |
Ders kapsamında, genel tartışma konuları küresel ekonomik sistemin işleyişi ve aktörleri (küresel şirketler, devletler vs.) olmakla beraber küresel ekonomik eşitsizlikler, emeğin, tüketimin ve refahın coğrafi dağılımına dair analizler sunulacaktır. |
| Ders Kaynakları |
Peter Dicken - Global Shift Mapping the Changing Contours of the World Economy
|
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 2025 - 2026 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Ara Sınav 1 | 30 |
| Ödev 1 | 20 |
| Toplam | 50 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Final | %50 |
| Toplam | %50 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %50 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %50 |
| Toplam | %100 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
100
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
| Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 30 | 1 | 30 |
| Ödev 1 | Ödev 1 | 35 | 1 | 35 |
| Final | Final | 45 | 1 | 45 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 152 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 5,96 | |||
| AKTS | 6,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Tanışma, dersin tanıtımı, haftalık plan hakkında genel bilgilendirme | Tartışmalı Ders |
| 2 | Bir disiplin olarak Ekonomik Coğrafya: Tanımlar, kavramlar, tartışmalar | Tartışmalı Ders |
| 4 | Dünya Ekonomisi ve Sektörler (Sanayi ve Diğerleri) | Tartışmalı Ders |
| 5 | Küresel Ekonomik Sistemi Kim Yönetiyor? – Çok Uluslu Şirketler | Tartışmalı Ders |
| 6 | Küresel Ekonomik Sistemi Kim Yönetiyor? – Ulus-Devletler | Tartışmalı Ders |
| 7 | Küresel Hâkimiyet Kavgası: CUŞ vs. Ulus-Devletler | Tartışmalı Ders |
| 8 | Tedarik Zincirleri ve Üretimin Küresel Coğrafyası | Tartışmalı Ders |
| 9 | Küresel Yoksulluk ve Emeğin Coğrafi Dağılımı | Tartışmalı Ders |
| 10 | Küresel Tüketim Kültürü ve Tüketim Coğrafyaları | Tartışmalı Ders |
| 11 | Küresel Ekonomi Gerçekten Küresel mi? - Etnik Ekonomiler | Tartışmalı Ders |
| 12 | Cinsiyetçi Ekonomiler | Tartışmalı Ders |
| 13 | Kümelenme Ekonomileri | Tartışmalı Ders |
| 14 | Kazananlar, Kaybedenler ve Gelecek | Tartışmalı Ders |
| 15 | Bugüne nasıl geldik? Küresel Ekonominin Kurumsallaşması | Tartışmalı Ders |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Kentleşmeden kaynaklanan sorunların ekonomik, sosyal ve kültürel etkilerini | Yazılı Sınav | Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
| Doğal kaynakları tanımlayabilecek ve ekonomi ve kalkınma açısından önemini analiz edebilecek, | Yazılı Sınav | Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
| Ekonomik faaliyetlerin sektörel yapısı içerisinde tarım, sanayi ve hizmetler sektörünün coğrafya ve ekonomi üzerindeki etkilerini tespit edebilmek | Yazılı Sınav | Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
| Ülkelerarasında gerçekleştirilen ekonomik entegrasyonların bölgesel kalkınmaya etkilerini kavrayabilecek | Yazılı Sınav | Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Kentleşmeden kaynaklanan sorunların ekonomik, sosyal ve kültürel etkilerini | 3 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | - | 5 | 4 | 3 | 4 | 5 | 4 | ;
| Doğal kaynakları tanımlayabilecek ve ekonomi ve kalkınma açısından önemini analiz edebilecek, | 5 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | - | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 3 | ;
| Ekonomik faaliyetlerin sektörel yapısı içerisinde tarım, sanayi ve hizmetler sektörünün coğrafya ve ekonomi üzerindeki etkilerini tespit edebilmek | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | - | 5 | 3 | 5 | 3 | 5 | 5 | ;
| Ülkelerarasında gerçekleştirilen ekonomik entegrasyonların bölgesel kalkınmaya etkilerini kavrayabilecek | 4 | 3 | 5 | 4 | 3 | 4 | - | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | ;
| Ortalama Değer | 4 | 4 | 4,25 | 4,5 | 4 | 4,25 | - | 4,5 | 4,25 | 4 | 4,25 | 4,5 | 4 |