| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Mikro İktisadi Analiz | IKT202 | 4 | 3 + 0 | 6,0 |
| Birim Bölüm | İKTİSAT |
| Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Sözlü anlatım |
| EBS Koordinatörü | Prof. Dr. Necati ÇİFTÇİ (Yıl: 2020 - 2021) |
| Ders Veren | |
| Amaç |
Ekonomik karar birimlerinin çeşitli modeller ile analiz etmenin neticesinde piyasa fiyatlarının oluşumunu, piyasada optimum karar alma ve verimliliği artırmanın yollarını araştırma mikroiktisat dersinin amacını oluşturmaktadır. |
| Ders İçeriği |
Rekabet koşulunda sınırlı kaynakları alternatif kullanım yollarını, onların dağıtımını, üretim teorisinin temellerini, malların arz ve taleplerini, rekabet teorisinin temellerini öğretir. |
| Ders Kaynakları |
Mikro İktisat, Prof.Dr. Zeynel DİNLER, Ekin Yayınevi, (Son Baskı).
Zeynel Dinler, Mikro Ekonomi, Ekin yayınevi, Bursa, 2010; Erdal M. Ünsal, Mikro İktisat, İmaj yayınevi, Ankara, 2010 |
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | 0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | %0 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
| Toplam | %0 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 4 | 14 | 56 |
| Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 20 | 1 | 20 |
| Kısa Sınav 1 | Kısa Sınav 1 | 5 | 1 | 5 |
| Final | Final | 30 | 1 | 30 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 153 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 6 | |||
| AKTS | 6,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Aksak rekabet piyasası türleri ve ortaya çıkış nedenleri | Sözlü |
| 2 | Monopol piyasası, monopol piyasasının ortaya çıkış nedenleri, monopol türleri, monopol piyasasında kar maksimizasyonu ve firma dengesi | Sözlü |
| 4 | Monopson ve çift monopol piyasasının özellikleri, firma dengesi, iki yanlı monopol | Sözlü |
| 4 | Monopson ve çift monopol piyasasının özellikleri, firma dengesi, iki yanlı monopol | Sözlü |
| 5 | Oligopol piyasası, oyun teorisinin oligopol piyasasına uygulanması, Cournot modeli, sweezy modeli | Sözlü |
| 6 | Uzlaşmacı davranışlara dayalı oligopol piyasaları, yoğunlaşma endeksleri ve hesaplama yöntemleri | Sözlü |
| 7 | Ara Sınav | Sözlü |
| 8 | Fiyat teorisine eleştiri ve firma kararlarında tam maliyete göre fiyatlama | Sözlü |
| 9 | Üretim faktörleri talebi, üretim faktörleri talebinin özellikleri, emek talebi ve emek talebinin özellikleri | Sözlü |
| 10 | Emek arzı, bireysel emek arzı ve piyasa emek arzı | Sözlü |
| 11 | Emek ve ücret, emek piyasasında tam rekabet ve aksak rekabet koşulları altında ücretin belirlenmesi, toplu pazarlık ve ücretin oluşumu | Sözlü |
| 12 | Doğal kaynaklar ve rant, mutlak ve diferansiyel rant, girişimci ve kar teorileri | Sözlü |
| 13 | Genel denge ve refah ekonomisi, pareto optimumu | Sözlü |
| 14 | Mikro ekonomik piyasa başarısızlıkları, kamusal mallar, dışsallıklar ve asimetrik bilgi sorunu | Sözlü |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Monopson Piyasasının Yapısını Ve İşleyişini Açıklayabilecektir. | Yazılı Sınav | Sözlü | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
| Genel Denge Ve Refah Kavramını Ve Basitleştirici Varsayımlarını Açıklayabilecektir. | Yazılı Sınav | Sözlü | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
| Oligopol Piyasasında Firma Dengesini Ve Oligopol Teorilerini Tanımlayabilecektir. | Yazılı Sınav | Sözlü | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
| Tam Rekabet Piyasasını Ve Bu Piyasada Firma Dengesini Açıklayabilecektir | Yazılı Sınav | Sözlü | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
| Faktör Arzı Ve Faktör Talebini Etkileyen Unsurları Belirtebilecek Ve Faktör Piyasasında Denge Analizi Yapabilecektir. | Yazılı Sınav | Sözlü | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Monopson Piyasasının Yapısını Ve İşleyişini Açıklayabilecektir. | 5 | 2 | 3 | 3 | 2 | 3 | 2 | 1 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | ;
| Genel Denge Ve Refah Kavramını Ve Basitleştirici Varsayımlarını Açıklayabilecektir. | 4 | 2 | 3 | 3 | 1 | 4 | 3 | 2 | 4 | 3 | 4 | 4 | 3 | ;
| Oligopol Piyasasında Firma Dengesini Ve Oligopol Teorilerini Tanımlayabilecektir. | 4 | 1 | 2 | 4 | 2 | 3 | 3 | 2 | 5 | 3 | 3 | 3 | 4 | ;
| Tam Rekabet Piyasasını Ve Bu Piyasada Firma Dengesini Açıklayabilecektir | 5 | 2 | 1 | 4 | 3 | 5 | 2 | 3 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | ;
| Faktör Arzı Ve Faktör Talebini Etkileyen Unsurları Belirtebilecek Ve Faktör Piyasasında Denge Analizi Yapabilecektir. | 4 | 3 | 3 | 3 | 2 | 3 | 3 | 2 | 4 | 3 | 2 | 4 | 3 | ;
| Monopol Piyasasını Ve Bu Piyasada Firma Dengesini Açıklayabilecektir | 4 | 1 | 2 | 3 | 1 | 4 | 4 | 3 | 5 | 4 | 2 | 4 | 4 | ;
| Ortalama Değer | 4,33 | 1,83 | 2,33 | 3,33 | 1,83 | 3,67 | 2,83 | 2,17 | 4,5 | 3,33 | 3,17 | 4 | 3,67 |