EN
  • Anasayfa
  • IKT254 İktisat Metodolojisi (2021 - 2022 / 4. Yarıyıl)
  • EN
IKT254 - İktisat Metodolojisi
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
İktisat Metodolojisi IKT254 4 3 + 0 6,0 Pdf
Birim Bölüm
İKTİSAT
Derece Seviye Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz Yüze
EBS Koordinatörü
Ders Veren
Amaç

İktisadi olguların açıklanmasında kullanılan temel ekonomik ilke ve teorileri irdelemek ve iktisat kuramının metodolojik temellerini geniş anlamda bilim felsefesinin iktisada uygulanması yaklaşımıyla sorgulamaktır.

Ders İçeriği

Bu ders iktisat disiplininin metodolojik açıdan konumuna işaret eden görüşleri ele almaya çalışmaktadır. Bilim olarak iktisadın doğası ve statüsüne bağlamında sorunlara odaklanmaktadır. Doğa bilimleri ve sosyal bilimler arasındaki farklılıklar temelinde disiplinin metodolojik yaklaşımları ve karşıtlıkları üzerinde durulmaktadır. Bu derste aynı zamanda iktisat metodolojisini ele alan bazı felsefe çalışmaları çerçevesinde iktisadın felsefe ile olan bağlantısı ele alınmaktadır.

Ders Kaynakları Blaug, M. (2011). İktisatta Yöntem, Çev. Levent Konyar, Efil Yayınevi: Ankara
Aydınonat, E. (2014).İktisat Nedir? İktisat Üzerine Söyleşiler, İletişim Yayınları.
Demir, Ö. (2012). İktisat Metodolojisi. Sentez Yayıncılık
Blaug, M. (1992). The methodology of economics: Or, how economists explain. Cambridge University Press.
Boumans, M., & Davis, J. (2017). Economic methodology: Understanding economics as a science. Bloomsbury Publishing.
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat) 0
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 0
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Bilimsel Bilginin Tanımı, Kapsamı ve Sınırları Tartışmalı Ders
2 Yöntembilim (Metodoloji) ve İktisatta Yöntem (Metodoloji) Sorunu Tartışmalı Ders
3 Yöntembilimde (Metodolojide) Temel Kavramlar Tartışmalı Ders
4 İktisatta Yöntem Tartışmaları ve İktisat Metodolojisinde Yöntem Tartışmalı Ders
5 Kural Koyucu İktisat Metodolojisi Tartışmalı Ders
6 Mantıksal Pozitivizm ve İktisatta Doğrulamacılık Tartışmalı Ders
7 Betimsel İktisat Metodolojisi Tartışmalı Ders
8 Yanlışlamacılık Tartışmalı Ders
9 Durumsal Çözümleme ve Araçsalcılık Tartışmalı Ders
10 Bilimsel Araştırma Programları Metodolojisi Tartışmalı Ders
11 İşlemselcilik, Önselcilik ve Öznelcilik Tartışmalı Ders
12 Yorumsama ve Kurumsalcılık Tartışmalı Ders
13 Evrimcilik ve Yapıbozumculuk Tartışmalı Ders
14 Söylem Çözümlemesi ve Dönemin Genel Değerlendirilmesi Tartışmalı Ders
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Öğrenciye iktisat disiplininde kuramlar bağlamında iktisadi analizin amacı konusunda bilgilendirmek. Yazılı Sınav Sunum / Seminer Ders Tartışmalı Ders Grup Çalışması Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması
Öğrencinin iktisat metodolojisi çerçevesinde araştırma yapabilmesini sağlamak. Yazılı Sınav Sunum / Seminer Ders Tartışmalı Ders Grup Çalışması Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması
Öğrencinin iktisat ve felsefenin nasıl birbirlerine dayandığını ve tamamladığını kavramasını sağlamak. Yazılı Sınav Sunum / Seminer Ders Tartışmalı Ders Grup Çalışması Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13
Öğrenciye iktisat disiplininde kuramlar bağlamında iktisadi analizin amacı konusunda bilgilendirmek. 5 5 3 3 3 3 3 3 3 4 5 4 1
Öğrencinin iktisat metodolojisi çerçevesinde araştırma yapabilmesini sağlamak. 3 5 3 3 3 3 3 3 3 4 5 4 1
Öğrencinin iktisat ve felsefenin nasıl birbirlerine dayandığını ve tamamladığını kavramasını sağlamak. 3 5 4 3 3 3 3 3 3 4 5 4 1