| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Tarım Ekonomisi | IKT258 | 4 | 3 + 0 | 6,0 |
| Birim Bölüm | İKTİSAT |
| Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Yüz yüze ve online eğitim. |
| EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Hüseyin TEZER (Yıl: 2023-2024) |
| Ders Veren | |
| Amaç |
Dünya ve Türkiye ekonomisinde tarım sektörünün yeri ve önemi; tarımsal faaliyet, ürün ve piyasaların temel özelliklerinin tanıtılması; öğrencilere tarımsal faaliyetlerde karşılaşılan ekonomik sorunların çözümü için gerekli becerilerin kazandırılması. |
| Ders İçeriği |
Türkiye'de ve Dünya'da Tarım sektörünün tarihsel perspektiften incelenmesi, Tarımsal üretimin temel özellikleri, Tarım politikaları ve analizi, Tarımsal Kalkınma ve Tarımsal Destekler |
| Ders Kaynakları |
Cinemre, H. A., & KILIÇ, O. (2002). Tarim Ekonomisi. Ondokuz Mayis Universitesi Ziraat Fakultesi Ders Kitabi, and, (11).
|
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2017 - 2018 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | 0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | %0 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
| Toplam | %0 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 3 | 14 | 42 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 5 | 14 | 70 |
| Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
| Kısa Sınav 1 | Kısa Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
| Final | Final | 1 | 1 | 1 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 6,16 | |||
| AKTS | 6,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Tarım ekonomisinde başlıca ekonomik kavramlar | Ders |
| 2 | Tarım Ekonomisi Tarihsel Süreç | Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Gösterim Grup Çalışması Saha / Arazi Çalışması |
| 3 | Tarımsal üretimin özellikleri | Sözlü Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Gösterim Saha / Arazi Çalışması |
| 4 | Tarımsal üretim faktörleri | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Saha / Arazi Çalışması |
| 6 | Tarım Ekonomisi Teorik Altyapı | Ders |
| 6 | Tarım Ekonomisi Teorik Altyapı | Ders |
| 7 | Tarım işletmelerinde yıllık faaliyet sonuçları ve analizi | Ders Tartışmalı Ders |
| 8 | Ara Sınav-Genel Değerlendirme | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
| 9 | Tarım işletmelerinde kaynak sağlama (kredi ve finansman) ve kullanımı | Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Grup Çalışması |
| 10 | Tarımda Kooperatiflerin önemi ve Türkiye uygulamaları | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Grup Çalışması Saha / Arazi Çalışması |
| 11 | Tarım Sektörünün Türkiye ekonomisindeki yeri ve önemi | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Gösterim Grup Çalışması Saha / Arazi Çalışması |
| 12 | Dünya’da ve Türkiye’de Tarım Politikaları | Sözlü |
| 14 | Türkiyede tarım politikalarına ilişkin uygulamalar (Kalkınma Ajansları) | Ders Beyin Fırtınası |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Tarım işletmelerinde üretim faktörlerini en etkin ve verimli şekilde kullanabilme | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Tartışmalı Ders Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Gösterim Grup Çalışması Saha / Arazi Çalışması | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma |
| Tarımda uluslararası rekabet açısından uygulanabilecek politikaları uygulayabilme. | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Grup Çalışması Saha / Arazi Çalışması | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma |
| Tarım politikalarını değerlendirebilme ve yorumlayabilme. | |||
| Tarım sektörünün sorunlarına çözüm önerileri getirebilme | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Gösterim Grup Çalışması Saha / Arazi Çalışması | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma |
| Genel ekonomi prensiplerini tarıma uygulayabilme. | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Gösterim Grup Çalışması Saha / Arazi Çalışması | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Tarım işletmelerinde üretim faktörlerini en etkin ve verimli şekilde kullanabilme | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | - | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | - | ;
| Tarımda uluslararası rekabet açısından uygulanabilecek politikaları uygulayabilme. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | - | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | - | ;
| Tarım politikalarını değerlendirebilme ve yorumlayabilme. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | - | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | - | ;
| Tarım sektörünün sorunlarına çözüm önerileri getirebilme | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | - | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | - | ;
| Genel ekonomi prensiplerini tarıma uygulayabilme. | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | - | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | - | ;
| Ortalama Değer | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | - | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | - |