Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Uluslararası İktisat Teorisi | IKT301 | 5 | 3 + 0 | 5,0 |
Birim Bölüm | İKTİSAT |
Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Sözlü anlatım |
EBS Koordinatörü | |
Ders Veren | Prof. Dr. Mevlüdiye ŞİMŞEK Prof. Dr. İsmail Hakki İŞCAN |
Amaç |
Uluslararası Ticaret Teorilerine ve Güncel Uluslararası Ticaret Gelişmelerine Hakim Olmak |
Ders İçeriği |
Uluslararası Ticaret ve Uluslararası İktisat Teorileri |
Ders Kaynakları |
Rıdvan Karluk, Uluslararası Ekonomi, 9. Baskı, Beta Yayınları,2009
Halil Seyidoğlu, Uluslararası İktisat, 2013 Paul Krugman, Maurice Obstfield, International Economics: Theory and Policy, Pearson |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 40 |
Toplam | 40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %60 |
Toplam | %60 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %60 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
10
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
70
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
20
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 5 | 14 | 70 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 1 | 7 | 7 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 5 | 10 | 50 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Final | Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 129 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 5,06 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Dış Ticaret Teorisi: Klasik Dış Ticaret Teorisi | |
2 | Arz Yönünden Dış Ticaret Teorisi | |
3 | Talep Yönünden Dış Ticaret Teorisi | |
4 | Genel Denge Analizinde Ticaret | |
5 | Yeni Dış Ticaret Teorileri | |
6 | Dış Ticareti Açıklamaya Yönelik Modeller | |
7 | Ara sınav | |
8 | Dış Ticaret, Ekonomik Gelişme ve Ticaret Hadleri | |
9 | Uluslararası Faktör Hareketleri | Ders |
10 | Uluslararası Ekonomik Birleşmeler Teorisi | Ders |
11 | Dış Ekonomi Politikası ve Stratejik Dış Ticaret Politikası | |
12 | Gümrük Tarifeleri, Tarife Dışı Kısıtlamalar | |
13 | Günümüzde Uygulanan Tarife Benzeri Önlemler | |
14 | İhracatı Teşvik Politikası |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Türkiye’nin dış ticarete ilişkin sorunlarını gözlemlemek ve analiz edebilmek | |||
Öğrenilen uluslararası iktisat teorilerini iş ve sosyal yaşamda kullanabilme yeteneği kazanmak | |||
Dış ticaret teorilerine hakim olmak | |||
Uluslararası ekonomik gelişmeleri analiz edebilme yeteneği kazanmak | |||
Güncel uluslararası ticaret gelişmelerini takip ve yorumlama yeteneği kazanmak | |||
Öğrenilen teorik bilgileri kullanarak, analiz yapabilme yeteneği kazanmak, güncel sorunları takip edebilmek, sorunlara çözüm sunma yeteneği kazanmak. |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Türkiye’nin dış ticarete ilişkin sorunlarını gözlemlemek ve analiz edebilmek | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Öğrenilen uluslararası iktisat teorilerini iş ve sosyal yaşamda kullanabilme yeteneği kazanmak | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Dış ticaret teorilerine hakim olmak | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Uluslararası ekonomik gelişmeleri analiz edebilme yeteneği kazanmak | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Güncel uluslararası ticaret gelişmelerini takip ve yorumlama yeteneği kazanmak | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Öğrenilen teorik bilgileri kullanarak, analiz yapabilme yeteneği kazanmak, güncel sorunları takip edebilmek, sorunlara çözüm sunma yeteneği kazanmak. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |