| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Uluslararası İktisat Teorisi | IKT301 | 5 | 3 + 0 | 5,0 |
| Birim Bölüm | İKTİSAT |
| Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Sözlü anlatım |
| EBS Koordinatörü | Prof. Dr. Mevlüdiye ŞİMŞEK (Yıl: 2020 - 2021) |
| Ders Veren | Prof. Dr. Mevlüdiye ŞİMŞEK |
| Amaç |
Uluslararası Ticaret Teorilerine ve Güncel Uluslararası Ticaret Gelişmelerine Hakim Olmak |
| Ders İçeriği |
Uluslararası Ticaret ve Uluslararası İktisat Teorileri |
| Ders Kaynakları |
Rıdvan Karluk, Uluslararası Ekonomi, 9. Baskı, Beta Yayınları,2009
Halil Seyidoğlu, Uluslararası İktisat, 2013 Paul Krugman, Maurice Obstfield, International Economics: Theory and Policy, Pearson |
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 2025 - 2026 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Ara Sınav 1 | 25 |
| Kısa Sınav 1 | 15 |
| Toplam | 40 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Final | %60 |
| Toplam | %60 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %40 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %60 |
| Toplam | %100 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
100
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 1 | 14 | 14 |
| Kısa Sınav 1 | Kısa Sınav 1 | 20 | 1 | 20 |
| Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 20 | 1 | 20 |
| Final | Final | 35 | 1 | 35 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 131 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 5,14 | |||
| AKTS | 5,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Dış Ticaret Teorisi: Klasik Dış Ticaret Teorisi | |
| 2 | Arz Yönünden Dış Ticaret Teorisi | Ders |
| 3 | Talep Yönünden Dış Ticaret Teorisi | Ders |
| 4 | Genel Denge Analizinde Ticaret | |
| 5 | Yeni Dış Ticaret Teorileri | |
| 6 | Dış Ticareti Açıklamaya Yönelik Modeller | |
| 7 | Ara sınav | |
| 8 | Dış Ticaret, Ekonomik Gelişme ve Ticaret Hadleri | Ders |
| 9 | Uluslararası Faktör Hareketleri | Ders |
| 10 | Uluslararası Ekonomik Birleşmeler Teorisi | Ders |
| 11 | Dış Ekonomi Politikası ve Stratejik Dış Ticaret Politikası | |
| 12 | Gümrük Tarifeleri, Tarife Dışı Kısıtlamalar | |
| 13 | Günümüzde Uygulanan Tarife Benzeri Önlemler | |
| 14 | İhracatı Teşvik Politikası |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Dış ticaret teorilerine hakim olmak | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
| Öğrenilen teorik bilgileri kullanarak, analiz yapabilme yeteneği kazanmak, güncel sorunları takip edebilmek, sorunlara çözüm sunma yeteneği kazanmak. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
| Uluslararası ekonomik gelişmeleri analiz edebilme yeteneği kazanmak | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
| Güncel uluslararası ticaret gelişmelerini takip ve yorumlama yeteneği kazanmak | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
| Türkiye’nin dış ticarete ilişkin sorunlarını gözlemlemek ve analiz edebilmek | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Dış ticaret teorilerine hakim olmak | 4 | 4 | 4 | 4 | - | - | - | - | 3 | 3 | 4 | 3 | 3 | ;
| Öğrenilen teorik bilgileri kullanarak, analiz yapabilme yeteneği kazanmak, güncel sorunları takip edebilmek, sorunlara çözüm sunma yeteneği kazanmak. | 4 | 3 | 3 | 4 | 3 | - | - | - | 3 | 2 | 3 | 3 | 3 | ;
| Uluslararası ekonomik gelişmeleri analiz edebilme yeteneği kazanmak | 3 | 3 | 3 | 4 | - | - | - | - | 3 | 3 | 4 | 3 | 3 | ;
| Güncel uluslararası ticaret gelişmelerini takip ve yorumlama yeteneği kazanmak | 4 | 3 | 3 | 4 | - | - | - | - | 3 | 3 | 4 | 3 | 3 | ;
| Türkiye’nin dış ticarete ilişkin sorunlarını gözlemlemek ve analiz edebilmek | 3 | 3 | 3 | 4 | - | - | - | - | 3 | 3 | 4 | 3 | 3 | ;
| Ortalama Değer | 3,6 | 3,2 | 3,2 | 4 | 0,6 | - | - | - | 3 | 2,8 | 3,8 | 3 | 3 |