| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Para Teorisi | IKT305 | 5 | 3 + 0 | 5,0 |
| Birim Bölüm | İKTİSAT |
| Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Sözlü anlatım |
| EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Resül YAZICI (Yıl: 2020 - 2021) |
| Ders Veren | Doç. Dr. Resül YAZICI |
| Amaç |
Para teorisine, paranın fiyatına ve finansal sisteme ilişkin temel konuları, reel sektörle ilişkileri ve değişkenleri tanıtmaktır |
| Ders İçeriği |
Para teorileri, para talebi kuramları, paranın ekonomiye geçiş mekanizmasıyla ilişkili yapılar |
| Ders Kaynakları |
Mishkin, Frederic S. (2000), Para Teorisi ve Politikası, (Çeviri: Şıklar, İ., Çakmak, A., Yavuz, S.),
Ders Notları Frederic Mishkin, Para Bankacılık ve Finansal Piyasalar İktisadı, Seçkin, 2011 TCMB, Ekonomik Terimler Sözlüğü. Prof. Dr. Erol BULUT Öğr. Gör. Muzaffer ULUSOY Para Banka (Karşılaştırmalı Tablo ve Şemalarla Desteklenmiş) Konu Anlatımı Monopol Yayınları Para Teorisi ve Politikası, Editörler: Çetin Doğan – İnci Parlaktuna |
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 2025 - 2026 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Ara Sınav 1 | 30 |
| Kısa Sınav 1 | 30 |
| Toplam | 60 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Final | %40 |
| Toplam | %40 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %60 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %40 |
| Toplam | %100 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
100
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 3 | 14 | 42 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 1 | 14 | 14 |
| Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 10 | 1 | 10 |
| Final | Final | 20 | 1 | 20 |
| Kısa Sınav 1 | Kısa Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 129 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 5,06 | |||
| AKTS | 5,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 2 | Paranın Tanımı, İşlevleri, Fiyatı ve Ekonomideki Yeri | Ders |
| 5 | Faiz Kuramları - Ödünç Verilebilir Fonlar Kuramı -Likitide Tercihi Kuramı | |
| 3 | Ekonominin Genel Dengesi ve IS-LM Analizi | |
| 4 | Genel denge çözümlemesi Statik makro ekonomik model için genel denge çözümlemesi, iktisat politikası değişikliklerinin genel denge üzerindeki etkisi | Ders |
| 5 | Paranın Ekonomiye Geçiş Mekanizması | Ders |
| 6 | Finansal Sistemin Temelleri: Finansal Kurumlara ve Piyasalara Genel Bakışa devam | Ders |
| 8 | Faiz Oranlarının Yapısı | |
| 8 | Faiz Kuramları - Ödünç Verilebilir Fonlar Kuramı -Likitide Tercihi Kuramına devam | Ders |
| 9 | Finansal Sistemin Temelleri: Finansal Kurumlara ve Piyasalara Genel Bakış | Ders |
| 10 | Keynesyen Para Talebi Kuramı - Modern Miktar Kuramı - Keynesyen Teoride Keynes Sonrası Gelişmeler -Yeni Klasik Para Teorisi | |
| 9 | Para Talebi Kuramları - Klasik Miktar Kuramı | |
| 12 | Para Talebi Kuramlarına devam | Ders |
| 13 | Para Standartları, Tasarruf-Yatırım, Ödünç Alma - Verme ve Portföy Seçimi | Ders |
| 14 | Para Standartları, Tasarruf-Yatırım, Ödünç Alma - Verme ve Portföy Seçimi - 2 | Tartışmalı Ders |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Para, üretim ve fiyatlar arasındaki ilişkilerin incelenebilmesi | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
| Paranın ekonomiye geçiş mekanizmasının açıklanabilmesi | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
| Para ekonomisindeki temel kavram ve teorilerin anlaşılması | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
| Faiz oranı kavramı ve faiz oranındaki değişimlerin tartışılabilmesi | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Para, üretim ve fiyatlar arasındaki ilişkilerin incelenebilmesi | 5 | 4 | 4 | 4 | - | 3 | - | - | 4 | 5 | 5 | 5 | 1 | ;
| Paranın ekonomiye geçiş mekanizmasının açıklanabilmesi | 4 | 2 | 3 | 4 | - | 3 | - | - | 2 | 5 | 3 | 4 | 2 | ;
| Para ekonomisindeki temel kavram ve teorilerin anlaşılması | 5 | 3 | 5 | 4 | - | 4 | 1 | - | - | 4 | 4 | 4 | - | ;
| Faiz oranı kavramı ve faiz oranındaki değişimlerin tartışılabilmesi | 5 | 3 | 3 | 4 | - | 4 | 2 | - | 4 | 4 | 5 | 5 | 1 | ;
| Ortalama Değer | 4,75 | 3 | 3,75 | 4 | - | 3,5 | 0,75 | - | 2,5 | 4,5 | 4,25 | 4,5 | 1 |