| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Bölgesel İktisat | IKT351 | 5 | 3 + 0 | 5,0 |
| Birim Bölüm | İKTİSAT |
| Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Sözlü Anlatım |
| EBS Koordinatörü | Prof. Dr. Mevlüdiye ŞİMŞEK (Yıl: 2020 - 2021) |
| Ders Veren | |
| Amaç |
Bölgesel Kalkınma Teorilerine, Bölgesel dengesizlik sorunlarına hakim olmak, ve bölgesel dengesizlik sorunlarına çözüm önerisi sunabilmek |
| Ders İçeriği |
Bölgesel kalkınma politikaları |
| Ders Kaynakları |
Zeynel Dinler, Bölgesel İktisat, 2008.
|
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2015 - 2016 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | 0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | %0 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
| Toplam | %0 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
| AKTS | 5,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Ekonomik Düşüncede alansal analiz | Ders |
| 2 | Ekonomik alan ve üç bölge kavramı | Ders |
| 3 | Bölgesel dengesizliğin ortaya çıkış nedenleri | Ders |
| 4 | Bölgesel dengesizliğin Sakıncaları | Ders |
| 5 | Bölgesel kalkınma politikaları, amaçları | Ders |
| 6 | Bölgesel kalkınma politikasının araçları | Ders |
| 7 | ARA SINAV | Ders |
| 8 | Türkiye’de Bölgesel dengesizliğin nedenleri | Ders |
| 9 | Türkiye’de Bölgesel dengesizliği çözmeye yönelik uygulanan politikalar | Ders |
| 10 | Avrupa Birliği’nde Uygulanan Bölgesel Kalkınma Politikaları | Ders |
| 11 | Avrupa Birliği’nde Yapısal Fonlar | Ders |
| 12 | Kalkınma Kutupları Teorisi | Ders |
| 13 | Kutuplaşma Teorisinin Sentezi | Ders |
| 14 | Kalkınma Kutuplarının yaratılması, Kalkınma Kutupları ve Sürükleyici birimler: Örnekler | Ders |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Bölgesel kalkınma politikalarıyla ilgili gelişmeleri takip etmek | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
| Bölgesel dengesizlik sorunlarına çözüm önerisi sunmak | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
| Bölgesel kalkınma politikalarına hakim olmak | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
| Güncel değişimleri takip edebilmek, verileri analiz edebilmek. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
| Türkiye ve dünya ülkelerinin bölgesel dengesizlik sorunlarını analiz etmek | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Bölgesel kalkınma politikalarıyla ilgili gelişmeleri takip etmek | 3 | 2 | 2 | 3 | - | - | - | - | 3 | 2 | 3 | 3 | - | ;
| Bölgesel dengesizlik sorunlarına çözüm önerisi sunmak | 3 | 2 | 2 | 3 | - | - | - | - | 3 | 2 | 3 | 3 | - | ;
| Bölgesel kalkınma politikalarına hakim olmak | 3 | 2 | 2 | 3 | - | - | - | - | 3 | 2 | 3 | 3 | - | ;
| Güncel değişimleri takip edebilmek, verileri analiz edebilmek. | 2 | 2 | 2 | 2 | - | - | - | - | 2 | 2 | 2 | 3 | - | ;
| Türkiye ve dünya ülkelerinin bölgesel dengesizlik sorunlarını analiz etmek | 3 | 2 | 2 | 3 | - | - | - | - | 3 | 2 | 3 | 3 | - | ;
| Bölgesel Kalkınmayla ilgili teorik bilgilere hakim, Teorilerin güncel sorunlarla bağlantısını kurarak, öneri getirebilmek, eksikleri saptayabilmek, sorgulayabilimek. | 3 | 2 | 2 | 3 | - | - | - | - | 3 | 2 | 3 | 3 | - | ;
| Ortalama Değer | 2,83 | 2 | 2 | 2,83 | - | - | - | - | 2,83 | 2 | 2,83 | 3 | - |