| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Mali Aracı Kuruluşlar ve Bankacılık | IKT353 | 5 | 3 + 0 | 5,0 |
| Birim Bölüm | İKTİSAT |
| Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
| Dersin Verilişi | yüz yüze ve online eğitim |
| EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Serkan VARSAK (Yıl: 2020 - 2021) |
| Ders Veren | Dr. Öğr. Üyesi Serkan VARSAK |
| Amaç |
Para ve Sermaye Piyasaları Kapsamında Mali Aracı Kurumlar ve Bankaların Makro Ekonomik Sistem Üzerindeki Etkilerini Anlama ve Analiz Etme Becerisi Kazandırma |
| Ders İçeriği |
Finansal Piyasalar ve Bankacılık Hakkında Bilgi Verilecek, Para Piyasaları ve Sermaye Piyasaları analiz Edilecektir |
| Ders Kaynakları |
Akgüç. Öztin, (2007), Banka Yönetimi ve Performans Analizi, Arayış Basım ve Yayıncılık, İstanbul.
TCMB, Ekonomik Terimler Sözlüğü. |
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 2025 - 2026 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Ara Sınav 1 | 20 |
| Kısa Sınav 1 | 20 |
| Ödev 1 | 20 |
| Toplam | 60 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Final | %40 |
| Toplam | %40 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %60 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %40 |
| Toplam | %100 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
100
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 14 | 28 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 2 | 7 | 14 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 1 | 14 | 14 |
| Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 1 | 14 | 14 |
| Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 15 | 1 | 15 |
| Ödev 1 | Ödev 1 | 15 | 1 | 15 |
| Final | Final | 20 | 1 | 20 |
| Kısa Sınav 1 | Kısa Sınav 1 | 10 | 1 | 10 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 130 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 5,10 | |||
| AKTS | 5,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Temel Makro Ekonomik Kavramların Analizi | |
| 2 | Finansal Sektör Temel Kavramların Analizi | |
| 3 | Para Piyasaları Analizi | |
| 4 | Sermaye Piyasaları Analizi | |
| 5 | Para Politikası Amaçlar ve Araçlar | |
| 6 | Tarihsel Açıdan Bankacılığın Gelişimi | Sözlü |
| 7 | Türkiye’de ve Dünya’da Merkez Bankaları | |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Dünya’da ve Türkiye’de Borsalar | |
| 10 | Konvensiyonel Bankalar | |
| 11 | Katılım Bankaları | |
| 12 | Diğer Mali Aracı Kurumlar | |
| 13 | Bankacılık Krizleri | Sözlü |
| 14 | Genel Değerlendirme |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Türkiye ve Dünya’da ki bankacılık sistemleri karşılaştırmalı analiz edilebilir. | |||
| Temel makro ekonomik kavramların analizi yapılabilir. | |||
| Bankacılığın tarihsel süreci ve banka türleri incelenebilir. | |||
| Finansal sektör temel kavramları analiz edilebilir. | |||
| Sermaye piyasalarında aracı kuruluşların etkinliği tartışılabilinir. |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Türkiye ve Dünya’da ki bankacılık sistemleri karşılaştırmalı analiz edilebilir. | 4 | 2 | - | 3 | 3 | 3 | 1 | 1 | 4 | 2 | 3 | 3 | 4 | ;
| Temel makro ekonomik kavramların analizi yapılabilir. | 4 | 2 | - | 3 | 3 | 3 | 1 | 1 | 4 | 2 | 3 | 2 | 4 | ;
| Bankacılığın tarihsel süreci ve banka türleri incelenebilir. | 4 | 2 | - | 3 | 3 | 3 | 1 | 1 | 4 | 2 | 3 | 3 | 4 | ;
| Finansal sektör temel kavramları analiz edilebilir. | 4 | 2 | - | 3 | 3 | 3 | 1 | 1 | 4 | 2 | 3 | 3 | 4 | ;
| Sermaye piyasalarında aracı kuruluşların etkinliği tartışılabilinir. | 4 | 2 | - | 3 | 3 | 3 | 1 | 1 | 4 | 2 | 3 | 3 | 4 | ;
| Ortalama Değer | 4 | 2 | - | 3 | 3 | 3 | 1 | 1 | 4 | 2 | 3 | 2,8 | 4 |