EN
  • Anasayfa
  • YBS372 Sosyal Medyada Pazarlama (2025 - 2026 / 5. Yarıyıl)
  • EN
YBS372 - Sosyal Medyada Pazarlama
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Sosyal Medyada Pazarlama YBS372 5 3 + 0 5,0 Pdf
Birim Bölüm
İKTİSAT
Derece Seviye Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi ders içi anlatım ve uygulama
EBS Koordinatörü Arş. Gör. Dr. Esra CENGİZ TIRPAN (Yıl: 2025 - 2026) Prof. Dr. Tolga TORUN (Yıl: 2022 - 2023) Prof. Dr. Tolga TORUN (Yıl: 2020 - 2021)
Ders Veren
Amaç

Sosyal medya imkanlarını araştırmak

Ders İçeriği

Sosyal medyanın etki ettiği günümüzde pazarlama imkanlarının incelenmesi

Ders Kaynakları Dijital Çağda Internet Sosyal Medya ve Pazarlama
Açıldığı Öğretim Yılı 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler Seminer 1 1 1
Gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, yönetsel beceriler, Önceden planlanmış özel beceriler Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri 1 1 1
Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması Laboratuar 1 1 1
Önceden planlanmış özel beceriler Problem Çözme 3 6 18
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum Sözlü 1 1 1
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Grup Çalışması 1 1 1
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Beyin Fırtınası 3 14 42
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 1 14 14
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 1 14 14
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Küçük Grup Tartışması 1 1 1
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Panel 1 1 1
Önceden planlanmış özel beceriler Özel Destek / Yapısal Örnekler 1 1 1
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Konuk Konuşmacı 1 1 1
Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma Saha / Arazi Çalışması 1 14 14
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri Benzetim 1 1 1
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Gösterim 1 1 1
Dinleme ve anlamlandırma Ders 2 1 2
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma İnceleme / Anket Çalışması 1 1 1
Önceden planlanmış özel beceriler Vaka Çalışması 2 6 12
Önceden planlanmış özel beceriler Rol Yapma / Drama 1 1 1
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 1 1 1
Uygulama 1 Uygulama 1 1 1 1
Final Final 1 1 1
Ödev (Sunum) Ödev (Sunum) 1 1 1
Toplam İş Yükü (Saat) 133
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 5,22
AKTS 5,0
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Doğrudan pazarlama faaliyetlerini etkileyen faktörler
1 Teklif geliştirme
1 Veri Tabanı yönetimi
1 Katalog pazarlaması
1 Telepazarlama
1 Bloglar
1 Çok katmanlı pazarlama
1 Viral pazarlama
9 Uygulama Grup Çalışması
9 Uygulama Grup Çalışması
9 Uygulama Grup Çalışması
9 Uygulama Grup Çalışması
9 Uygulama Grup Çalışması
9 Uygulama Grup Çalışması
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Hedef kitle odaklı, marka stratejisiyle uyumlu sosyal medya içerikleri planlayabilir ve etkili kampanyalar tasarlayabilir. Sunum / Seminer Grup Çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması
Sosyal medya platformlarının temel özelliklerini, işleyişini ve işletmeler için sunduğu pazarlama fırsatlarını analiz edebilir. Sunum / Seminer Grup Çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması
Sosyal medya verilerini yorumlayarak kampanya sonuçlarını raporlayabilir ve iyileştirme önerileri geliştirebilir. Yazılı Sınav Sunum / Seminer Beyin Fırtınası Grup Çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması
Sosyal medya reklamcılığına ilişkin bütçe yönetimi, hedefleme ve performans ölçümü tekniklerini uygulayabilir. Yazılı Sınav Sunum / Seminer Beyin Fırtınası Grup Çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması
; ; ; ;
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
Hedef kitle odaklı, marka stratejisiyle uyumlu sosyal medya içerikleri planlayabilir ve etkili kampanyalar tasarlayabilir. - - - - - - - - - - - - -
Sosyal medya platformlarının temel özelliklerini, işleyişini ve işletmeler için sunduğu pazarlama fırsatlarını analiz edebilir. 1 - - - - - - - - - - - -
Sosyal medya verilerini yorumlayarak kampanya sonuçlarını raporlayabilir ve iyileştirme önerileri geliştirebilir. - - - - - - - - - - - - -
Sosyal medya reklamcılığına ilişkin bütçe yönetimi, hedefleme ve performans ölçümü tekniklerini uygulayabilir. - - - - - - - - - - - - -
Ortalama Değer 0,25 - - - - - - - - - - - -