| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Sosyal Medyada Pazarlama | YBS372 | 5 | 3 + 0 | 5,0 |
| Birim Bölüm | İKTİSAT |
| Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
| Dersin Verilişi | ders içi anlatım ve uygulama |
| EBS Koordinatörü | Arş. Gör. Dr. Esra CENGİZ TIRPAN (Yıl: 2025 - 2026) Prof. Dr. Tolga TORUN (Yıl: 2022 - 2023) Prof. Dr. Tolga TORUN (Yıl: 2020 - 2021) |
| Ders Veren | |
| Amaç |
Sosyal medya imkanlarını araştırmak |
| Ders İçeriği |
Sosyal medyanın etki ettiği günümüzde pazarlama imkanlarının incelenmesi |
| Ders Kaynakları |
Dijital Çağda Internet Sosyal Medya ve Pazarlama
|
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | 0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | %0 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
| Toplam | %0 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler | Seminer | 1 | 1 | 1 |
| Gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, yönetsel beceriler, Önceden planlanmış özel beceriler | Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri | 1 | 1 | 1 |
| Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması | Laboratuar | 1 | 1 | 1 |
| Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 3 | 6 | 18 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum | Sözlü | 1 | 1 | 1 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması | Grup Çalışması | 1 | 1 | 1 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 3 | 14 | 42 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 1 | 14 | 14 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 1 | 14 | 14 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Küçük Grup Tartışması | 1 | 1 | 1 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme | Panel | 1 | 1 | 1 |
| Önceden planlanmış özel beceriler | Özel Destek / Yapısal Örnekler | 1 | 1 | 1 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme | Konuk Konuşmacı | 1 | 1 | 1 |
| Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma | Saha / Arazi Çalışması | 1 | 14 | 14 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri | Benzetim | 1 | 1 | 1 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme | Gösterim | 1 | 1 | 1 |
| Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 1 | 2 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma | İnceleme / Anket Çalışması | 1 | 1 | 1 |
| Önceden planlanmış özel beceriler | Vaka Çalışması | 2 | 6 | 12 |
| Önceden planlanmış özel beceriler | Rol Yapma / Drama | 1 | 1 | 1 |
| Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
| Uygulama 1 | Uygulama 1 | 1 | 1 | 1 |
| Final | Final | 1 | 1 | 1 |
| Ödev (Sunum) | Ödev (Sunum) | 1 | 1 | 1 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 133 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 5,22 | |||
| AKTS | 5,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Doğrudan pazarlama faaliyetlerini etkileyen faktörler | |
| 1 | Teklif geliştirme | |
| 1 | Veri Tabanı yönetimi | |
| 1 | Katalog pazarlaması | |
| 1 | Telepazarlama | |
| 1 | Bloglar | |
| 1 | Çok katmanlı pazarlama | |
| 1 | Viral pazarlama | |
| 9 | Uygulama | Grup Çalışması |
| 9 | Uygulama | Grup Çalışması |
| 9 | Uygulama | Grup Çalışması |
| 9 | Uygulama | Grup Çalışması |
| 9 | Uygulama | Grup Çalışması |
| 9 | Uygulama | Grup Çalışması |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Hedef kitle odaklı, marka stratejisiyle uyumlu sosyal medya içerikleri planlayabilir ve etkili kampanyalar tasarlayabilir. | Sunum / Seminer | Grup Çalışması | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması |
| Sosyal medya platformlarının temel özelliklerini, işleyişini ve işletmeler için sunduğu pazarlama fırsatlarını analiz edebilir. | Sunum / Seminer | Grup Çalışması | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması |
| Sosyal medya verilerini yorumlayarak kampanya sonuçlarını raporlayabilir ve iyileştirme önerileri geliştirebilir. | Yazılı Sınav Sunum / Seminer | Beyin Fırtınası Grup Çalışması | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması |
| Sosyal medya reklamcılığına ilişkin bütçe yönetimi, hedefleme ve performans ölçümü tekniklerini uygulayabilir. | Yazılı Sınav Sunum / Seminer | Beyin Fırtınası Grup Çalışması | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Hedef kitle odaklı, marka stratejisiyle uyumlu sosyal medya içerikleri planlayabilir ve etkili kampanyalar tasarlayabilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Sosyal medya platformlarının temel özelliklerini, işleyişini ve işletmeler için sunduğu pazarlama fırsatlarını analiz edebilir. | 1 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Sosyal medya verilerini yorumlayarak kampanya sonuçlarını raporlayabilir ve iyileştirme önerileri geliştirebilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Sosyal medya reklamcılığına ilişkin bütçe yönetimi, hedefleme ve performans ölçümü tekniklerini uygulayabilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Ortalama Değer | 0,25 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |