| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Para Politikası | IKT304 | 6 | 3 + 0 | 5,0 |
| Birim Bölüm | İKTİSAT |
| Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Sözlü anlatım |
| EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Resül YAZICI (Yıl: 2020 - 2021) |
| Ders Veren | |
| Amaç |
Para politikasına, para ve banka kavramlarına ilişkin temel konuları ve değişkenleri tanıtmaktır. |
| Ders İçeriği |
Para politikaları ve bankacılık sistemi, merkez bankası ve ticari banka bilânçosu değişimlerinin etkileri ve etkileşimi, enflasyon ve para politikasıyla işkili yapılar |
| Ders Kaynakları |
Ders Notları
Mishkin, Frederic S. (2000), Para Teorisi ve Politikası, (Çeviri: Şıklar, İ., Çakmak, A., Yavuz, S.) Para Teorisi ve Politikası, Editörler: Çetin Doğan – İnci Parlaktuna Bankacılığa Giriş Temel Bankacılık Bilgileri Yazar : Adalet Hazar, Şenol Babuşcu Nobel Akademik Yayıncılık Ders Notları Mishkin, Frederic S. (2000), Para Teorisi ve Politikası, (Çeviri: Şıklar, İ., Çakmak, A., Yavuz, S.) Para Teorisi ve Politikası, Editörler: Çetin Doğan – İnci Parlaktuna Bankacılığa Giriş Temel Bankacılık Bilgileri Yazar : Adalet Hazar, Şenol Babuşcu Nobel Akademik Yayıncılık |
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | 0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | %0 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
| Toplam | %0 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 3 | 14 | 42 |
| Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 1 | 14 | 14 |
| Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 10 | 1 | 10 |
| Final | Final | 25 | 1 | 25 |
| Kısa Sınav 1 | Kısa Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 134 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 5,25 | |||
| AKTS | 5,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Finansal Sistem ve Önem | Ders |
| 2 | Bankacılık Sistemi ve Kaydi Para Yaratılması | Ders |
| 3 | Enflasyon Hedeflemesine Dönük Para Politikası Stratejisinin Özellikleri | Ders |
| 4 | Ticari Banka, Katılım Bankacılığı ve Ticari Banka Yönetiminin Temel İlkeleri | Ders |
| 5 | Döviz Kuruna Müdahale ve Para Politikası | Ders Gösterim |
| 6 | Para ve Enflasyon | Ders Grup Çalışması |
| 7 | Ara Sınav | Ders |
| 7 | Para Politikası Araçları | Ders |
| 8 | Para Politikasının Etkinliği Sorunu | Ders |
| 4 | Ticari Banka, Katılım Bankacılığı ve Ticari Banka Yönetiminin Temel İlkeleri | Ders |
| 11 | Merkez Bankası Bilanço Analizi | Ders |
| 12 | Para Politikasının Yürütülmesi | Ders |
| 12 | Para Politikasının Yürütülmesi | Ders |
| 14 | Para Arzının Belirlenme Mekanizması | Ders |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Banka bilânçosunun ve merkez bankası bilânçosunun değerlendirilebilmesi | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
| Uluslararası finansal piyasalardaki gelişmeleri, fiyat oluşumlarını ve sermaye hareketlerini takip edebilecek, yorumlayabilecek ve sonuç çıkarabilecek bilgiye sahip olma | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
| Para politikaları ve bankacılık sistemi işleyişi hakkında bilgili olabilme. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
| Para politikasındaki temel kavram ve teorilerin anlaşılması | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Banka bilânçosunun ve merkez bankası bilânçosunun değerlendirilebilmesi | 3 | 3 | 4 | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 | 4 | - | - | 3 | 3 | ;
| Uluslararası finansal piyasalardaki gelişmeleri, fiyat oluşumlarını ve sermaye hareketlerini takip edebilecek, yorumlayabilecek ve sonuç çıkarabilecek bilgiye sahip olma | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 | 4 | - | 3 | 3 | - | ;
| Para politikaları ve bankacılık sistemi işleyişi hakkında bilgili olabilme. | 3 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 | 4 | 1 | - | 3 | - | ;
| Para politikasındaki temel kavram ve teorilerin anlaşılması | 4 | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 | 2 | - | - | 3 | - | ;
| Ortalama Değer | 3,5 | 3,75 | 3,75 | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 | 3,5 | 0,25 | 0,75 | 3 | 0,75 |