Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Osmanlı İktisat Tarihi | IKT356 | 6 | 3 + 0 | 5,0 |
Birim Bölüm | İKTİSAT |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz Yüze |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Ertuğrul ÇAM |
Ders Veren | Dr. Öğr. Üyesi Ertuğrul ÇAM |
Amaç |
Osmanlı İmparatorluğu’nun kuruluşundan itibaren dünya ekonomisindeki yerini, iktisadi ve sosyal yapısını öğretmektir. |
Ders İçeriği |
Osmanlı İmparatorluğu’nda timar sistemi ile birlikte vergi düzeni, gümrük rejimi, malikane ve iltizam uygulaması, para sistemi ile tanzimat sonrası kurumsal ve iktisadi dönüşüm ele alınacaktır. |
Ders Kaynakları |
GENÇ, Mehmet (2021) Osmanlı İmparatorluğu’nda Devlet ve Ekonomi, Ötüken Neşriyat
PAMUK, Şevket (2019) Osmanlı-Türkiye İktisadi Tarihi 1500-1914, Türkiye İş Bankası Yayınları PAMUK, Şevket (2018) Osmanlı Ekonomisi ve Kurumları, Türkiye İş Bankası Yayınları PAMUK, Şevket (2018) Osmanlı İmparatorluğu’nda Paranın Tarihi, Türkiye İş Bankası Yayınları TABAKOĞLU, Ahmet (2010) Türkiye İktisat Tarihi, Dergah Yayınları CİN, Halil & AKYILMAZ, S. Gül (2000) Feodalite ve Osmanlı Düzeni, Çağ Üniversitesi Yayınları DİVİTÇİOĞLU, Sencer (2010) Asya Üretim Tarzı ve Osmanlı Toplumu: Marksist Üretim Tarzı Kavramı, Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2022 - 2023 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 50 |
Toplam | 50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %50 |
Toplam | %50 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %50 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
100
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 2 | 14 | 28 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 1 | 14 | 14 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 10 | 1 | 10 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 2 | 12 | 24 |
Final | Final | 10 | 1 | 10 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 128 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 5,02 | |||
AKTS | 5,0 |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Osmanlı İmparatorluğu’nun genel ekonomik yapısı ve dünya ekonomisindeki yeri | Ders |
2 | 16.-19.yüzyıllar arasında Osmanlı İmparatorluğu’nda ekonomik düşünce sistemi | Ders |
3 | Üretim ve ekonomik organizasyonlar ve temel kavramlar: İltizam, mukataa, esnaf kavramları | Ders |
4 | Tımar sistemi | Ders |
5 | Sermaye ve servet birikimi | Ders |
6 | Osmanlı para düzeni ve tağşiş politikası | Ders |
7 | Ara Sınav | Ders |
8 | 19.yüzyılda yaşanan ekonomik ve sosyal değişimler | Ders |
9 | Batı Avrupa merkantilist politikalarıyla, Osmanlı İmparatorluğu’nun dış ticaret politikalarının karşılaştırılması | Ders |
10 | 19. dünya kapitalizmine açılış | Ders |
11 | Modernleşme ve kurumsal değişmeler | Ders |
12 | 19. yüzyıldaki gelişmelerin ortaya çıkardığı politik, sosyal ve ekonomik yapı | Ders |
13 | Dış borçlanma süreci ve Düyun-u Umumiye İdaresi | Ders |
14 | I. Dünya Savaşı, Osmanlı döneminden Türkiye’ye devredilen iktisadi ve toplumsal mirasın özgül boyutları | Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Ortalama Değer | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |