| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| İletişim Becerileri | İŞL371 | 5 | 3 + 0 | 5,0 |
| Birim Bölüm | İKTİSAT |
| Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Konu anlatımı, yüz yüze |
| EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Saniye HAYDAROĞLU (Yıl: 2025 - 2026) Doç. Dr. Özüm EĞİLMEZ (Yıl: 2022 - 2023) Doç. Dr. Özüm EĞİLMEZ (Yıl: 2020 - 2021) |
| Ders Veren | |
| Amaç |
İletişimin önemi, iletişim sürecini ve onu oluşturan bileşenleri kavrayarak; iş hayatında başarıyı yakalayabilmek. |
| Ders İçeriği |
İç iletişim ve kendini tanıma, iletişim süreci, empatik iletişim, grup iletişimi, ikna edici iletişim, aile iletişimi, iş yaşamında iletişim, kişilerarası iletişim, çatışma yönetimi, dinleme becerisi. |
| Ders Kaynakları |
Dergi ve makalelerden ilgili yazılar
Prof.Dr. Demet Gürüz ve Doç. Dr. Ayşen Temel Eğinli, "İLETİŞİM BECERİLERİ", Nobel Yayınları İletişim Bilgisi (Ed. Nezih Orhon & Ufuk Eriş, 2012). İkna Edici İletişim (Ed. Mine Oyman, 2013) AÖF Kitapları. Etkili İletişim (Ed. Uğur Demiray), Pegem, 2010. |
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2015 - 2016 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | 0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | %0 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
| Toplam | %0 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
| AKTS | 5,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | İletişim kavramı | Ders Tartışmalı Ders |
| 1 | İletişim Kavramı, Türleri, Önemi, Fonksiyonları ve Temel Özellikleri | |
| 2 | İç İletişim ve Kendini Tanıma | Ders Tartışmalı Ders |
| 2 | İletişim Süreci ve İletişim İle İlgili Temel Kavramlar | |
| 3 | Empatik İletişim | Ders Tartışmalı Ders |
| 3 | Sözsüz İletişim ve Kinesics | |
| 4 | Grup İletişimi-1 | Ders Tartışmalı Ders |
| 4 | Sözsüz İletişim ve Kinesics II | |
| 5 | Grup İletişimi-2 | Ders Tartışmalı Ders |
| 5 | Formal-İnformal İletişim ve Yazılı İletişim | |
| 6 | İkna edici iletişim | Ders Tartışmalı Ders |
| 6 | Sözlü İletişim, Konuşma ve İlgili Temel Kavramları | |
| 7 | Arasınav- İletişim Örnek Olay | Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması |
| 7 | Ara Sınav | |
| 8 | Aile İletişimi | Ders Tartışmalı Ders |
| 8 | Görsel İletişim, İlgili Temel Kavramları | |
| 9 | İş yaşamında iletişim-1 | Ders Tartışmalı Ders |
| 9 | Dinleme Kavramı ve Türleri Çerçevesinde Günümüzde İletişim | |
| 10 | İş yaşamında iletişim | Ders Tartışmalı Ders |
| 10 | İkna Kavramı, Teorileri ve İlgili Temel Kavramları | |
| 10 | İş yaşamında iletişim | Ders Tartışmalı Ders |
| 11 | İkna Kavramı, Teorileri ve İlgili Temel Kavramları II | |
| 12 | İş yaşamında iletişim örnekleri ve problem çözme | Ders Tartışmalı Ders |
| 12 | Sunum Teknikleri ve Programları | |
| 13 | Kişilerarası İletişim ve çatışma yönetimi | Ders Tartışmalı Ders |
| 13 | Sunum Hazırlama ve Sunum Yapma | |
| 14 | Dinleme Becerisi | Ders Tartışmalı Ders |
| 14 | Sunum Hazırlama ve Sunum Yapma II |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| İş yaşamında iletişim becerilerinin önemini kavrar. | Yazılı Sınav Sunum / Seminer | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
| İletişimin önemini ve sürecini kavrar. | Yazılı Sınav Sunum / Seminer | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
| İletişimin kişi, grup ve örgüt düzeylerinde nasıl gerçekleştiğini bilir. | Yazılı Sınav Sunum / Seminer | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
| İş hayatında iletişim ve başarı arasındaki ilişkiyi anlar. | Yazılı Sınav Sunum / Seminer | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
| Sözsüz iletişim ve ilgili temel kavramlarını anlamlandırabilme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| İş yaşamında iletişim becerilerinin önemini kavrar. | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 1 | 5 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | ;
| İletişimin önemini ve sürecini kavrar. | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 1 | 5 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | ;
| İletişimin kişi, grup ve örgüt düzeylerinde nasıl gerçekleştiğini bilir. | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 1 | 5 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | ;
| İş hayatında iletişim ve başarı arasındaki ilişkiyi anlar. | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 1 | 5 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | ;
| Sözsüz iletişim ve ilgili temel kavramlarını anlamlandırabilme | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 1 | 5 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | ;
| Resmi ve resmi olmayan iletişim gereklerini açıklayabilme | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 1 | 5 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | ;
| Ortalama Değer | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 1 | 5 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 |