| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Ekonomik Büyüme | IKT401 | 7 | 3 + 0 | 5,0 |
| Birim Bölüm | İKTİSAT |
| Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Anlatım, Soru cevap, problem çözme |
| EBS Koordinatörü | Prof. Dr. Mevlüdiye ŞİMŞEK (Yıl: 2020 - 2021) |
| Ders Veren | Prof. Dr. Mevlüdiye ŞİMŞEK |
| Amaç |
Ekonomik büyümeyle ilgili temel kavram ve tanımları sunmak, Ekonomik büyümenin temel özellikleri ve göstergeleri hakkında bilgi sunmak, ekonomik büyümenin sosyo-kültürel ve ekonomik etkilerinin analizini yapmak, iktisat teorisinin evrimi kapsamında temel ekonomik büyüme teorileri hakkında bilgilendirmek, teorileri analiz etmek, bazı ülkelerin zengin bazılarının fakir olmasının nedenlerini büyüme teorileri kapsamında cevaplamak. |
| Ders İçeriği |
Büyüme Teorileri ve Politikaları |
| Ders Kaynakları |
Charles Jones, İktisadi Büyümeye Giriş, 2001
İlker Parasız, Ekonomik Büyüme Teorileri, Ezgi Kitabevi Yalçın Acar, İktisadi Büyüme ve Büyüme Modelleri, 2008 |
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 2025 - 2026 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Ara Sınav 1 | 25 |
| Kısa Sınav 1 | 15 |
| Toplam | 40 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Final | %60 |
| Toplam | %60 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %40 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %60 |
| Toplam | %100 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
100
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
| Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 30 | 1 | 30 |
| Kısa Sınav 1 | Kısa Sınav 1 | 20 | 1 | 20 |
| Dönem Sonu Uygulaması | Dönem Sonu Uygulaması | 40 | 1 | 40 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 132 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 5,18 | |||
| AKTS | 5,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Ekonomik büyümenin temeli, tanımı ve ön koşulları, ekonomik büyümenin itici gücü. | |
| 2 | Ekonomik büyümenin belirleyicileri | |
| 3 | Etkinlik ve ekonomik büyüme; ekonomik büyüme analizlerinde kullanılan bazı yöntemler | |
| 4 | Klasik ekonomik büyüme teorisi | |
| 5 | Joseph A. Schumpeter [1883-1950]: Girişimcilerin ve Yeniliklerin Rolü ve Evrimci İktisat | |
| 6 | Keynesgil Büyüme teorileri; Harrod Domar Modeli | Ders |
| 7 | ARA SINAV | |
| 8 | Neo-klasik büyüme modeli | |
| 9 | Post Keynesgil büyüme modelleri | |
| 10 | Solow büyüme teorisi | |
| 11 | Solow growth theory | |
| 12 | İçsel büyüme modelinin genişletilmesi | Ders |
| 13 | Yeni Kurumsalcı İktisat: Kurumlar ve Büyüme | |
| 14 | Kurumsal Altyapı ve Ekonomik Büyüme |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Dünyadaki Büyüme sorunlarını analiz edebilmek | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
| Büyüme Teorilerini öğrenmek | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
| Türkiye’nin Büyüme politikalarını takip edebilmek ve Türkiye’nin Büyüme sorunlarına çözüm önerisi getirebilmek | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
| Ekonomik büyüme konusuna ilgi duymak, analiz etmek, politika üretmek, güncel kaynakları takip etmek. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
| Büyüme sorunlarına çözüm önerisi sunabilmek | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Dünyadaki Büyüme sorunlarını analiz edebilmek | 4 | 3 | 3 | 4 | 4 | - | - | - | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | ;
| Büyüme Teorilerini öğrenmek | 4 | 3 | 3 | 4 | 4 | - | - | - | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | ;
| Türkiye’nin Büyüme politikalarını takip edebilmek ve Türkiye’nin Büyüme sorunlarına çözüm önerisi getirebilmek | 4 | 3 | 3 | 4 | 4 | - | - | - | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | ;
| Ekonomik büyüme konusuna ilgi duymak, analiz etmek, politika üretmek, güncel kaynakları takip etmek. | 3 | 2 | 2 | 3 | 2 | 5 | - | - | 3 | 3 | 3 | 2 | 3 | ;
| Büyüme sorunlarına çözüm önerisi sunabilmek | 4 | 3 | 3 | 4 | 4 | - | - | - | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | ;
| Ortalama Değer | 3,8 | 2,8 | 2,8 | 3,8 | 3,6 | 1 | - | - | 3,8 | 3,8 | 3,8 | 2,8 | 3 |