Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
İktisat ve Zihniyet | IKT457 | 7 | 3 + 0 | 5,0 |
Birim Bölüm | İKTİSAT |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz Yüze |
EBS Koordinatörü | |
Ders Veren | |
Amaç |
Ahlak, din, zihniyet ilişkilerinin ve bunların karşılıklı etkileşimlerinin, ulusların tarihi tecrübeleri ile birleşerek ortaya çıkan iktisadi sonuçlar ve iktisadi yapılar üzerindeki etkilerini öğrenerek, iktisadi hayat, iktisat bilimi ve kapitalizm gibi kavramları daha iyi kavramak. |
Ders İçeriği |
Bu derste, inançların iktisadi davranış ve kültür üzerindeki etkileri ile inanç, ahlak, zihniyet arasındaki etkileşimin iktisadi sonuçları ele alınır. |
Ders Kaynakları |
Ülgener, S. F. (2006), İktisadî Çözülmenin Ahlâk ve Zihniyet Dünyası, Derin Yayınları:76, İstanbul
Ülgener, S. F. (2006), Zihniyet, Aydınlar ve İzm’ler, Derin Yayınları:78, İstanbul Weber, M. (2009), Protestan Ahlâkı ve Kapitalizmin Ruhu, Ayraç Yayınları, Ankara Yalçın, A. (1976), İktisadi Doktrinler ve Sistemler Tarihi, Ekonomik ve Sosyal Yayınlar, Ankara Medema S.G. ve Samuels J.W. (2003), The History of Economic Thought: A Reader, Routledge, London Tutan M. U. ve Bowen B. R. (2005), History of Economic Thoughts and Theories, İzmir University of Economics Publications, İzmir Tower Edward (1981), History of Economic Thought, Eno River Press, North Carolina Hunt E. K. (2005), İktisadi Düşünce Tarihi,Dost Kitabevi, Ankara |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Zihniyet: Kavram Dünyası | Ders |
2 | İktisadi Düşünüşün Zihniyet Temelleri | Ders |
3 | Ahlak ve zihniyet | Ders |
4 | Ahlak, zihniyet ve iktisat | Ders |
5 | Zihniyet değişimi | Ders |
6 | Avrupa’da iktisadi davranış ve zihniyet | Ders |
7 | Doğu toplumlarında iktisat ve zihniyet | Ders |
8 | İslam dünyası iktisat zihniyeti | Ders |
9 | Dinler arası iktisat ve zihniyet karşılaştırmaları | Ders |
10 | Kapitalizm, din ve zihniyet | Ders |
11 | Yeni girişimci tipi | Ders |
12 | Yeni tüketim toplumu | Ders |
13 | Doğu-Batı farklılaşmasının kurumsal temelleri | Ders |
14 | Dinin iktisadi düşünce üzerindeki etkisi | Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
İnançların iktisadi davranış ve kültür üzerindeki etkilerini öğrenmek.; | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Farklı kültürlerdeki iktisat zihniyetlerini tarihsel arka planlarıyla birlikte öğrenmek.; | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
İnanç, ahlak, zihniyet arasındaki etkileşimin iktisadi sonuçlarını görmek.; | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Avrupa, Doğu toplumları ve İslam coğrafyasında ortaçağ iktisat zihniyetini ve bu zihniyeti şekillendiren unsurları tanımak.; | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Avrupa, Doğu toplumları ve İslam dünyasında daha sonraki dönemlerde meydana gelen zihniyet değişmelerini, nedenleri ve sonuçlarıyla öğrenmek.; | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Karşılaştırmalı bir bakış açısıyla, farklı dinler ile farklı iktisadi yapılar arasındaki ilişkiyi tartışmak.; | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Kapitalizm hakkında geniş bilgi sahibi olmak.; | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Kapitalizmin çeşitlerini, geçirdiği aşamaları öğrenmek.; | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Post-modern kapitalizm tartışmaları hakkında bilgi sahibi olmak, tüketim toplumu, yeni girişimci tipi ve bütün bunların arkasındaki ahlak ve zihniyeti tartışmak.; | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
İktisat biliminin gelişiminde dinin rolünü incelemek.; | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
İnançların iktisadi davranış ve kültür üzerindeki etkilerini öğrenmek.; | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Farklı kültürlerdeki iktisat zihniyetlerini tarihsel arka planlarıyla birlikte öğrenmek.; | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
İnanç, ahlak, zihniyet arasındaki etkileşimin iktisadi sonuçlarını görmek.; | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Avrupa, Doğu toplumları ve İslam coğrafyasında ortaçağ iktisat zihniyetini ve bu zihniyeti şekillendiren unsurları tanımak.; | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Avrupa, Doğu toplumları ve İslam dünyasında daha sonraki dönemlerde meydana gelen zihniyet değişmelerini, nedenleri ve sonuçlarıyla öğrenmek.; | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Karşılaştırmalı bir bakış açısıyla, farklı dinler ile farklı iktisadi yapılar arasındaki ilişkiyi tartışmak.; | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Kapitalizm hakkında geniş bilgi sahibi olmak.; | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Kapitalizmin çeşitlerini, geçirdiği aşamaları öğrenmek.; | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Post-modern kapitalizm tartışmaları hakkında bilgi sahibi olmak, tüketim toplumu, yeni girişimci tipi ve bütün bunların arkasındaki ahlak ve zihniyeti tartışmak.; | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
İktisat biliminin gelişiminde dinin rolünü incelemek.; | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |