| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Endüstriyel Ekonomi | IKT459 | 7 | 3 + 0 | 5,0 |
| Birim Bölüm | İKTİSAT |
| Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Ders |
| EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Havva Nesrin TİRYAKİ (Yıl: 2020 - 2021) |
| Ders Veren | Dr. Öğr. Üyesi Havva Nesrin TİRYAKİ |
| Amaç |
Bu dersin amacı, Mikro iktisat teorisinin bir alt dalı olan endüstriyel ekonominin çalışma alanlarından firma davranışları, piyasa yapıları ve piyasa düzenlemelerini mikroekonomik araçlarla incelemektir. |
| Ders İçeriği |
Ekonomik organizasyonlar, farklı endüstri yapılarında firmalar, firmalar arası anlaşmalar, endüstriye giriş-çıkışlar, firmalarda fiyatlama, asimetrik bilgi, oyun teorisi |
| Ders Kaynakları |
A. Hakan Çermikli, Endüstriyel İktisat, Gazi, 2013
Kemal Yıldırım, Endüstriyel Ekonomi, Pelikan, 2013 Serkan Dilek, Sanayi Ekonomisi, Seçkin, 2017 |
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 2025 - 2026 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Ara Sınav 1 | 30 |
| Ödev 1 | 15 |
| Ödev 2 | 15 |
| Toplam | 60 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Final | %40 |
| Toplam | %40 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %60 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %40 |
| Toplam | %100 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
100
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 2 | 14 | 28 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 1 | 14 | 14 |
| Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 3 | 5 | 15 |
| Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 10 | 1 | 10 |
| Ödev 1 | Ödev 1 | 5 | 1 | 5 |
| Ödev 2 | Ödev 2 | 5 | 1 | 5 |
| Final | Final | 15 | 1 | 15 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 134 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 5,25 | |||
| AKTS | 5,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Genel giriş; Endüstriyel ekonominin gelişimi, piyasa ve endüstri hakkında genel bilgi Asimetrik bilgi ve sonuçları | Ders |
| 2 | Endüstri yapısını belirlemek için kullanılan klasik ve güncel yöntemler | Ders |
| 3 | Rekabet modeli | Ders |
| 4 | Tekel Modeli | Ders |
| 5 | Monopson ve Monopolcü Rekabet Modelleri | Ders |
| 6 | Klasik Oligopol Modelleri | Ders |
| 7 | Modern Oligopol Modelleri | Ders |
| 7 | Modern Oligopol Modelleri | Ders |
| 8 | Firmalararası Rekabet İlişkisi ve Karteller | |
| 9 | Firmalarda fiyatlama stratejileri | |
| 10 | Asimetrik bilgi ve sonuçları | Ders |
| 11 | Bilgi ve yer seçim modelleri | Ders |
| 12 | Oyun teorisi | Ders |
| 14 | Genel Değerlendirme | Ders |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Endüstriyel ekonomiye ait kavramlara hakim olur | |||
| Temel düzeyde oyun teorisi bilgisine sahip olur | |||
| Firmaların fiyatlama stratejileri hakkında bilgi sahibi olma | |||
| Farklı piyasa türlerinin işleyişi hakkında bilgi sahibi olur |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Endüstriyel ekonomiye ait kavramlara hakim olur | 5 | - | - | 3 | - | 4 | 1 | - | 3 | - | - | 5 | - | ;
| Temel düzeyde oyun teorisi bilgisine sahip olur | 4 | - | - | 3 | - | 4 | 1 | - | - | - | - | 5 | 2 | ;
| Firmaların fiyatlama stratejileri hakkında bilgi sahibi olma | 5 | - | - | 3 | - | 4 | 1 | - | 3 | - | - | 5 | 5 | ;
| Farklı piyasa türlerinin işleyişi hakkında bilgi sahibi olur | 5 | - | - | 3 | - | 4 | 1 | - | 3 | - | - | 5 | 5 | ;
| Ortalama Değer | 4,75 | - | - | 3 | - | 4 | 1 | - | 2,25 | - | - | 5 | 3 |