EN
  • Anasayfa
  • IKT473 Sosyal Düşünceler Tarihi (2021 - 2022 / 7. Yarıyıl)
  • EN
IKT473 - Sosyal Düşünceler Tarihi
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Sosyal Düşünceler Tarihi IKT473 7 2 + 0 2,0 Pdf
Birim Bölüm
İKTİSAT
Derece Seviye Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Sözlü anlatım, sunum
EBS Koordinatörü
Ders Veren Prof. Dr. Ceyhun HAYDAROĞLU
Amaç

Düşünce tarihiyle ilgili bilgi edinmek ve felsefe ile dünyaya bakabilmek

Ders İçeriği

Felsefenin genel tarihi, Düşünürlerin yaşamları, Felsefi akımlar ve etkileri

Ders Kaynakları Felsefenin Kısa Tarihi R.C. Solomon
Açıldığı Öğretim Yılı 2014 - 2015 2015 - 2016 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 40
Toplam 40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %60
Toplam %60
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %60
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 2 14 28
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 10 1 10
Final Final 15 1 15
Toplam İş Yükü (Saat) 53
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 2,08
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Tanışma, dersin tanıtımı, haftalık plan hakkında genel bilgilendirme Ders
2 Dünya Düzeninin Araştırılması: Antik Felsefe Ders
3 Tanrı ve Filozoflar: Din ve Ortaçağ Felsefesi Ders
4 Tanrı ve Filozoflar (2) Ders
5 Tanrı ve Filozoflar (3) Ders
6 Martin Luther, Hobbes, Machiavelli Ders
7 Ara sınav Ders
8 Rönesans ve Reform Ders
9 Aydınlanma Felsefesi Ders
10 Modern Sosyal Düşüncenin Doğuşu Ders
11 Modern Sosyal Bilimin Kurucu İsimleri Ders
12 Savaş sonrası dönemde sosyal bilimler Ders
13 Modernizmden Postmodernizme Ders
14 Post modernizm Ders
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
felsefeciler ve düşünce akımları hakkında bilgi sahibi olmak Yazılı Sınav Beyin Fırtınası Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
Düşünce tarihi hakkında temel bilgi sahibi olmak Yazılı Sınav Ödev / Proje Ders Beyin Fırtınası Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
genel kültür seviyesini yükseltmek ve yaşadığı dünyayı kavrayabilmek Yazılı Sınav Beyin Fırtınası Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13
felsefeciler ve düşünce akımları hakkında bilgi sahibi olmak 4 5 5 5 4 4 5 5 5 4 4 5 5
Düşünce tarihi hakkında temel bilgi sahibi olmak 4 5 5 4 4 5 5 5 4 4 5 5 5
genel kültür seviyesini yükseltmek ve yaşadığı dünyayı kavrayabilmek 5 5 5 4 5 5 4 5 5 4 5 5 4