| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Ekonomik Kalkınma | IKT468 | 8 | 3 + 0 | 5,0 |
| Birim Bölüm | İKTİSAT |
| Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Sözlü Anlatım |
| EBS Koordinatörü | Prof. Dr. Mevlüdiye ŞİMŞEK (Yıl: 2020 - 2021) |
| Ders Veren | |
| Amaç |
Kalkınma Teorilerine ve Politikalarına Hakim Olmak, Toplumsal disiplin alışkanlığı ve sosyal sorumluluk kazanmak |
| Ders İçeriği |
Kalkınma Teorileri ve Politikaları |
| Ders Kaynakları |
Michael P.Tadaro; Stephen C.Smith, Economic Development, 2008
Ergül Han, A.Ayşen Kaya, Kalkınma Ekonomisi, 2008 |
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | 0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | %0 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
| Toplam | %0 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
| Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 3 | 3 | 9 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 4 | 2 | 8 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması | Grup Çalışması | 5 | 2 | 10 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Küçük Grup Tartışması | 2 | 3 | 6 |
| Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 10 | 1 | 10 |
| Final | Final | 15 | 1 | 15 |
| Ödev 1 | Ödev 1 | 10 | 1 | 10 |
| Ödev 2 | Ödev 2 | 10 | 1 | 10 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 120 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 4,71 | |||
| AKTS | 5,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Kalkınma ve Azgelişmişlik | |
| 2 | Azgelişmiş Ülkelerin Ekonomik,sosyal, siyasal ve Yapısal Sorunları | |
| 3 | Azgelişmişliği Açıklayan Yaklaşımlar-Ekonomik, Demografik, Sosyo-Kültürel, Coğrafi ve İklimsel Yaklaşımlar | |
| 4 | İktisadi Kalkınma ve Sermaye Birikimi | Ders |
| 5 | Kalkınmanın Finansmanı: İç ve Dış Finansman Kaynakları | |
| 6 | İktisadi Kalkınma ve Dış Ticaret | |
| 7 | Ara Sınav | |
| 8 | Kaynak Dağılımı Sorunu: Azgelişmiş Ülkelerde Kaynak Dağılımı | |
| 9 | Kalkınma ve Sanayileşme Stratejileri | |
| 10 | Dengeli ve Dengesiz Kalkınma | |
| 11 | Kalkınma ve Tarım-Sanayi Önceliği | Ders |
| 12 | Altyapı Yatırımları ve Üretken Yatırımlar | |
| 13 | Sürdürülebilir Kalkınma | Ders |
| 14 | Sürdürülebilir Kalkınma ve Çevre; İnsani Kalkınma. | Ders |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Kalkınma Teorilerini öğrenmek | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
| Dünyadaki kalkınma sorunlarını analiz edebilmek | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
| Sosyal sorumluluk ve toplumsal disiplin alışkanlığını kazanmak, öğrenilenlerle politika üretip, öneri getirebilmek. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
| Teorik bilgileri iş ve sosyal yaşamında kullanabilmek, teoriler eşliğinde analiz yapabilmek, veileri kullanarak yorum yapabilmek | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
| Kalkınma sorunlarına çözüm önerisi sunabilmek | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Kalkınma Teorilerini öğrenmek | 4 | 3 | 3 | 4 | - | - | - | - | 3 | 4 | 4 | 3 | 4 | ;
| Dünyadaki kalkınma sorunlarını analiz edebilmek | 3 | 3 | 3 | 4 | - | - | - | - | 3 | 4 | 4 | 3 | 4 | ;
| Sosyal sorumluluk ve toplumsal disiplin alışkanlığını kazanmak, öğrenilenlerle politika üretip, öneri getirebilmek. | - | - | - | - | 5 | 2 | - | - | 2 | - | 3 | 2 | 2 | ;
| Teorik bilgileri iş ve sosyal yaşamında kullanabilmek, teoriler eşliğinde analiz yapabilmek, veileri kullanarak yorum yapabilmek | 4 | - | - | - | 5 | 4 | - | - | 3 | 2 | 3 | 2 | 4 | ;
| Kalkınma sorunlarına çözüm önerisi sunabilmek | 3 | 3 | 3 | 4 | - | - | - | - | 3 | 3 | 4 | 3 | 3 | ;
| Türkiye’nin dünya ülkelerinin kalkınma politikalarını takip edebilmek ve Türkiye’nin kalkınma sorunlarına çözüm önerisi getirebilmek | 3 | 3 | 3 | 4 | - | - | - | - | 3 | 3 | 4 | 3 | 3 | ;
| Ortalama Değer | 2,83 | 2 | 2 | 2,67 | 1,67 | 1 | - | - | 2,83 | 2,67 | 3,67 | 2,67 | 3,33 |