| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Para Teorisi ve Politikası | IKT483 | 7 | 3 + 0 | 5,0 |
| Birim Bölüm | İKTİSAT |
| Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Sözlü Anlatım |
| EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Serkan VARSAK (Yıl: 2020 - 2021) |
| Ders Veren | Dr. Öğr. Üyesi Serkan VARSAK |
| Amaç |
Para piyasası ile ilgili teorileri anlatmak ve para, bankacılık ve finans piyasalarının işleyiş mekanizmasını günümüz ekonomisini analiz ederek örneklerle açıklamak |
| Ders İçeriği |
Paranın tanımı, fonksiyonları ve türleri, para arz ve talebi, parasal sistemler ve para teorileri, döviz piyasaları ve para politikaları gibi konuları kapsayan teorik ve uygulamaya yönelik analizler |
| Ders Kaynakları |
TCMB, Ekonomik Terimler Sözlüğü.
|
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2015 - 2016 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2023-2024 2024 - 2025 2025 - 2026 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Ara Sınav 1 | 20 |
| Kısa Sınav 1 | 20 |
| Ödev 1 | 20 |
| Toplam | 60 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Final | %40 |
| Toplam | %40 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %60 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %40 |
| Toplam | %100 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
100
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 2 | 14 | 28 |
| Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 1 | 14 | 14 |
| Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 15 | 1 | 15 |
| Ödev 1 | Ödev 1 | 10 | 1 | 10 |
| Final | Final | 15 | 1 | 15 |
| Kısa Sınav 1 | Kısa Sınav 1 | 10 | 1 | 10 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 134 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 5,25 | |||
| AKTS | 5,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Para,Paranın Özellikleri,Paranın Tanımı ve Fonksiyonları - Para Çeşitleri | Sözlü |
| 2 | Para Talebi - Para Arzı | Sözlü |
| 3 | Denge Faiz Haddinin Oluşumu | Sözlü |
| 4 | Para Sistemleri - Para Teorileri | Sözlü |
| 5 | Türkiye Cumhuriyet Merkez Bankası | Sözlü |
| 6 | Merkez Bankası Para Politikası Amaçları | Sözlü |
| 7 | Merkez Bankası Para Politikası Araçları | Sözlü |
| 8 | Ara Sınav-Genel Değerlendirme | Sözlü |
| 9 | Ödemeler Dengesi ve Para Politikası | Sözlü |
| 10 | Döviz Kuru Rejimleri | Sözlü |
| 11 | Para Politikası Stratejileri | Sözlü |
| 12 | Enflasyon ve Parasal İstikrarsızlık | Sözlü |
| 13 | Dünya’da Para Krizleri | Sözlü |
| 14 | Türkiye’de Para Krizleri | Sözlü |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Makro iktisadi göstergeler ışığında para piyasası analiz eder | |||
| Para Piyasası araçları ve Merkez Bankasının para piyasasındaki etkinliği analiz eder | |||
| Para krizlerini analiz eder. | |||
| Para talebi ve para arzı temelinde paranın fonksiyonlarını bilir | |||
| Para politikası araçları ve amaçlarını bilir |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Makro iktisadi göstergeler ışığında para piyasası analiz eder | 4 | - | 2 | 3 | 3 | 4 | 1 | 1 | 4 | 2 | 4 | 3 | 4 | ;
| Para Piyasası araçları ve Merkez Bankasının para piyasasındaki etkinliği analiz eder | 4 | - | 2 | 3 | 3 | 4 | 1 | 1 | 4 | 2 | 4 | 3 | 4 | ;
| Para krizlerini analiz eder. | 4 | - | 2 | 3 | 3 | 4 | 1 | 1 | 4 | 2 | 4 | 3 | 4 | ;
| Para talebi ve para arzı temelinde paranın fonksiyonlarını bilir | 4 | - | 2 | 3 | 3 | 4 | 1 | 1 | 4 | 2 | 4 | 3 | 4 | ;
| Para politikası araçları ve amaçlarını bilir | 4 | - | 2 | 3 | 3 | 4 | 1 | 1 | 4 | 2 | 4 | 3 | 4 | ;
| Ortalama Değer | 4 | - | 2 | 3 | 3 | 4 | 1 | 1 | 4 | 2 | 4 | 3 | 4 |