| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Hayat Boyu Öğrenme | İBF473 | 7 | 3 + 0 | 5,0 |
| Birim Bölüm | İKTİSAT |
| Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Yüz yüze |
| EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Özüm EĞİLMEZ (Yıl: 2022 - 2023) Doç. Dr. Özüm EĞİLMEZ (Yıl: 2020 - 2021) |
| Ders Veren | |
| Amaç |
Hayat Boyu Öğrenme'nin felsefesini, ortaya çıkış amacını öğrencilere benimsetmek. Öğrenmenin kişilerin hayatlarını nasıl etkilediğini ve yönlendirdiğini tartışarak bireysel ve toplumsal hayatta başarıyı yakalamak. |
| Ders İçeriği |
Hayat boyu öğrenme kavramı, yolları, deneyimleri, bologna deklerasyonu, uluslararası çalışmalar, öğrenme yaklaşımları, öğrenme stilleri, teknolojinin hayatımızdaki yeri, öğrenen birey olmanın başarıyı getirecek bir araç olarak kullanılması. |
| Ders Kaynakları |
Hayat Boyu Öğrenme ile ilgili tüm akademik makale ve internet kaynakları
|
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | 0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | %0 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
| Toplam | %0 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
| AKTS | 5,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Hayat Boyu Öğrenme Nedir? | Ders Tartışmalı Ders |
| 2 | Hayat Boyu Öğrenmenin Amacı? | Ders Tartışmalı Ders |
| 3 | Bologna Deklerasyonu | Ders Tartışmalı Ders |
| 4 | Türkiye Genel Durum | Ders Tartışmalı Ders |
| 5 | Öğrenmeyi Öğrenmek | Ders Tartışmalı Ders |
| 6 | Öğrenme Yaklaşımları | Ders Tartışmalı Ders |
| 7 | Öğrenme Stilleri | Ders Tartışmalı Ders |
| 8 | Kritik Düşünebilme | Ders Tartışmalı Ders |
| 9 | Teknoloji ve Öğrenme | Ders Tartışmalı Ders |
| 10 | Teknoloji ve İletişim | Ders Tartışmalı Ders |
| 11 | Hayat Boyu Öğrenme ile ilgili okumalar | Ders Tartışmalı Ders |
| 11 | Hayat Boyu Öğrenme ile ilgili okumalar | Ders Tartışmalı Ders |
| 11 | Hayat Boyu Öğrenme ile ilgili okumalar | Ders Tartışmalı Ders |
| 11 | Hayat Boyu Öğrenme ile ilgili okumalar | Ders Tartışmalı Ders |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Hayat Boyu Öğrenme Kavramını Kavrar | |||
| Teknolojinin Hayat Boyu Öğrenme'deki Önemini Kavrar | |||
| Hayat Boyu Öğrenen Bireylerin Hayatta Başarılı Olabileceğini Kavrar | |||
| Hayat Boyu Öğrenme Stratejilerini Bilir ve Uygular | |||
| Dijital Okur Yazar Olabilmenin Önemini Kavrar |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Hayat Boyu Öğrenme Kavramını Kavrar | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 1 | 5 | 5 | 2 | 5 | 5 | 3 | ;
| Teknolojinin Hayat Boyu Öğrenme'deki Önemini Kavrar | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 1 | 5 | 5 | 2 | 5 | 5 | 3 | ;
| Hayat Boyu Öğrenen Bireylerin Hayatta Başarılı Olabileceğini Kavrar | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 1 | 5 | 5 | 2 | 5 | 5 | 3 | ;
| Hayat Boyu Öğrenme Stratejilerini Bilir ve Uygular | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 1 | 5 | 5 | 2 | 5 | 5 | 3 | ;
| Dijital Okur Yazar Olabilmenin Önemini Kavrar | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 1 | 5 | 5 | 2 | 5 | 5 | 3 | ;
| Ortalama Değer | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 1 | 5 | 5 | 2 | 5 | 5 | 3 |