Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Sosyoloji | İBF105 | 2 | 3 + 0 | 4,0 |
Birim Bölüm | İKTİSAT |
Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze eğitim |
EBS Koordinatörü | Arş. Gör. Dr. Kürşad GÜÇ |
Ders Veren | Doç. Dr. Yavuz CANKARA |
Amaç |
Bu ders öğrencilerin toplum, sosyoloji, sosyolojinin temel kavramları, sosyal bilimlerdeki temel yaklaşımları tanımalarını ve sosyolojinin diğer bilimlerle olan ilişkilerini kavrayarak sosyoloji bilimini öğrenim gördükleri programla ilişkilendirmelerini sağlamayı; aynı zamanda öğrencilerin sosyolojik bakış açısı kazanmalarına yardımcı olarak, toplumsal meseleler üzerinde sosyolojik düşünme yeteneği geliştirmelerine katkı sağlamayı amaçlamaktadır. |
Ders İçeriği |
Toplumu oluşturan temel unsurlar, toplum türleri, sosyolojinin tanımı, sosyolojinin doğuşu, sosyolojinin alt dalları, toplumsal yapı, toplumsal kurum, toplumsal değişme, tabakalaşma, eşitlik, statü, sınıf, rol, değer, norm, toplumsal cinsiyet, toplumsal olgular, çeşitli toplumsal sorunlar, bilim ve yöntem |
Ders Kaynakları |
Suğur, N. (2009). Sosyolojide Araştırma Yöntem ve Teknikleri. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi
Anthony Gıiddens, Sosyoloji, Kırmızı Yayınları, Eylül 2012 Suğur, N. (2015). Sosyolojiye Giriş, Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Williams, R. (2005). Anahtar Sözcükler. İstanbul: İletişim. Ergun, D. (2013). 100 Soruda Sosyoloji Elkitabı.Ankara: İmge. Slattery, M. (2012). Sosyolojide Temel Fikirler. Ankara: Sentez. |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 40 |
Toplam | 40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %60 |
Toplam | %60 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %60 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum | Sözlü | 1 | 14 | 14 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri | Benzetim | 1 | 14 | 14 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme | Gösterim | 1 | 4 | 4 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 1 | 14 | 14 |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 1 | 14 | 14 |
Final | Final | 8 | 1 | 8 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 4 | 1 | 4 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 114 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 4,47 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Dersin içeriği hakkında bilgilendirme | Ders |
2 | Sosyolojide Temel kavramlar | Ders Beyin Fırtınası |
3 | Sosyolojinin Doğuşu | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
4 | Bilimsel Devrim ve aydınlanma düşüncesi | Ders Vaka Çalışması Beyin Fırtınası |
5 | Sosyal Bilimlerde temel yaklaşımlar | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Küçük Grup Tartışması |
6 | Nitel Araştırma Yöntemleri | Ders Tartışmalı Ders Vaka Çalışması Benzetim Grup Çalışması |
7 | Nicel Araştırma Yöntemleri | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması |
8 | Sosyolojinin öncü düşünürleri | Ders |
9 | Klasik Sosyologlar | Ders |
10 | Modern Sosyolojinin Gelişimi | Ders Tartışmalı Ders Küçük Grup Tartışması |
11 | İşlevselcilik | Ders |
12 | Marks ve Çatışma Teorisi | Ders Tartışmalı Ders |
13 | Sembolik etkileşimcilik | Ders Vaka Çalışması |
14 | Feminism ve Postmodern Kuramlar | Ders Grup Çalışması |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Öğrenci, insan ve toplumu modernizm, postmedernizm ve küreselleşme bağlamında değerlendirebilmeyi kavrar. | |||
Sosyolojide kullanılan araştırma yöntem ve teknikler hakkında genel bilgileri edinir | |||
Sosyolojide kullanılan araştırma yöntem ve teknikler hakkında genel bilgileri edinme | |||
Sosyal problemleri Sosyolojik bakışını kullanarak yorumlayabilmek. | |||
Sosyal problemleri Sosyolojik bakışını kullanarak yorumlayabilir |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenci, insan ve toplumu modernizm, postmedernizm ve küreselleşme bağlamında değerlendirebilmeyi kavrar. | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
Sosyolojide kullanılan araştırma yöntem ve teknikler hakkında genel bilgileri edinir | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
Sosyolojide kullanılan araştırma yöntem ve teknikler hakkında genel bilgileri edinme | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
Sosyal problemleri Sosyolojik bakışını kullanarak yorumlayabilmek. | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
Sosyal problemleri Sosyolojik bakışını kullanarak yorumlayabilir | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |