| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Uygulamalı İstatistik | IKT364 | 6 | 2 + 1 | 5,0 |
| Birim Bölüm | İKTİSAT |
| Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Teorik ve Uygulamalı Sözlü Anlatım |
| EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Eda ÖZEN (Yıl: 2020 - 2021) |
| Ders Veren | |
| Amaç |
İstatistik analizleri bilgisayar destekli olarak SPSS paket programlar ile uygulamak. İstatistik analiz tekniklerini öğretmek ve çözümlerin yorumlanmasını doğru olarak yapmalarını sağlamak. Araştırma sorularına uygun istatistiksel analizleri gerçekleştirebilecek kazanımlar sağlamak. |
| Ders İçeriği |
Ders kapsamında SPSS programı kullanılarak veri girişi, veri düzenlemesi, betimleyici istatistikler, korelasyon, regresyon ve fark testleri konularına yer verilecektir. |
| Ders Kaynakları |
Özdamar, Kazım, (1999), Paket Programlar İle İstatistiksel Veri Analizi -1, Kaan Kitabevi, Eskişehir
Özdamar, Kazım, (2002), Paket Programlar İle İstatistiksel Veri Analizi -2 (Çok Değişkenli Analizler) , Kaan Kitabevi, Eskişehir Johnson, Richard A., -Wichern, Dean W., (2002), Applied Multivariate Statistical Analysis, Prentice-Hall, Inc., U.S.A. Özdamar, Kazım, (1999), Paket Programlar İle İstatistiksel Veri Analizi -1, Kaan Kitabevi, Eskişehir Özdamar, Kazım, (2002), Paket Programlar İle İstatistiksel Veri Analizi -2 (Çok Değişkenli Analizler) , Kaan Kitabevi, Eskişehir Johnson, Richard A., -Wichern, Dean W., (2002), Applied Multivariate Statistical Analysis, Prentice-Hall, Inc., U.S.A. Özdamar, Kazım, (1999), Paket Programlar İle İstatistiksel Veri Analizi -1, Kaan Kitabevi, Eskişehir Özdamar, Kazım, (2002), Paket Programlar İle İstatistiksel Veri Analizi -2 (Çok Değişkenli Analizler) , Kaan Kitabevi, Eskişehir Johnson, Richard A., -Wichern, Dean W., (2002), Applied Multivariate Statistical Analysis, Prentice-Hall, Inc., U.S.A. Özdamar, Kazım, (1999), Paket Programlar İle İstatistiksel Veri Analizi -1, Kaan Kitabevi, Eskişehir Özdamar, Kazım, (2002), Paket Programlar İle İstatistiksel Veri Analizi -2 (Çok Değişkenli Analizler) , Kaan Kitabevi, Eskişehir Johnson, Richard A., -Wichern, Dean W., (2002), Applied Multivariate Statistical Analysis, Prentice-Hall, Inc., U.S.A. |
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2018 - 2019 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | 0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | %0 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
| Toplam | %0 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
| AKTS | 5,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Veri ve değişken türleri | Sözlü |
| 2 | Ölçme ve ölçek türleri | Problem Çözme |
| 3 | Temel matris işlemleri | Sözlü |
| 4 | Çok değişkenli istatistiğin temel kavramları | Sözlü |
| 5 | İstastistik paket programların tanıtımı | Sözlü |
| 6 | Paket programlar yardımıyla normal dağılıma uygunluk testleri | Sözlü |
| 7 | Paket programlar yardımıyla “açıklayıcı (exploratory) faktör analizi” | Sözlü |
| 8 | Hiyerarşik kümeleme (cluster) analizi | Sözlü |
| 9 | Hiyerarşik olmayan kümeleme (cluster) analizi | Sözlü |
| 10 | Paket programlar yardımıyla “uyum (correspondence) analizi” | Sözlü |
| 11 | Paket programlar yardımıyla “çok boyutlu ölçekleme (MDS)” | Sözlü |
| 12 | Paket programlar yardımıyla “çoklu ve çok değişkenli regresyon analizi” | Sözlü |
| 13 | Paket programlar yardımıyla “doğrulayıcı (confirmatory) faktör analizi” | Sözlü |
| 14 | Paket programlar yardımıyla “yapısal denklem modelleme (SEM)” | Sözlü |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Araştırmanın amacına uygun faktörler belirleyebilme ve buna uygun veri toplama yöntemini kullanma | |||
| . İstatistik paket programlara verileri kodlayarak girme | |||
| Girdi ve çıktı özelliğindeki değişkenlerin birbirlerini ne derecede etkilediklerini yapısal denklem modeli kurarak analiz edebilme | |||
| Verileri özelliklerine ve ölçeklerine göre ayırabilme. |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Araştırmanın amacına uygun faktörler belirleyebilme ve buna uygun veri toplama yöntemini kullanma | 3 | 4 | - | - | - | - | - | - | 5 | - | - | - | 5 | ;
| . İstatistik paket programlara verileri kodlayarak girme | 3 | 4 | - | - | - | - | - | - | 5 | - | - | - | 5 | ;
| Girdi ve çıktı özelliğindeki değişkenlerin birbirlerini ne derecede etkilediklerini yapısal denklem modeli kurarak analiz edebilme | 3 | 4 | - | - | - | - | - | - | 5 | - | - | - | 5 | ;
| Verileri özelliklerine ve ölçeklerine göre ayırabilme. | 3 | 4 | - | - | - | - | - | - | 5 | - | - | - | 5 | ;
| Ortalama Değer | 3 | 4 | - | - | - | - | - | - | 5 | - | - | - | 5 |